العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا > Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 (اهم الموضوعات)

قديم 29-07-2010, 05:31 PM
mady050050 mady050050 غير متواجد حالياً

mady050050 is on a distinguished road
افتراضي رد: عيوب و مميزات الفيرنا ال 1600cc

انا نفسى اعرف يا جماعه ايه النفسنه دى بس مالاقيش حد معاه فيرنا بيشكر فى الانوس كله قاعد يعيب فيها ليه على فكره انا ركبت كذا فيرنا وتقفيلها من الداخل وحش جدا والعربيه عفشتها ناشفه وبعدين ايه الى عفشه الانوس مراجيح ؟؟؟؟؟؟
عفشه الانوس مريحه مش مراجيح زى ما ناس وكنا جايبين بالعربيه الانوس بتاعه خالى 150 والعربيه ثابته وما اشتكتش
قديم 01-08-2010, 07:04 PM
corsair
Guest

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mady050050 مشاهدة المشاركة

انا نفسى اعرف يا جماعه ايه النفسنه دى بس مالاقيش حد معاه فيرنا بيشكر فى الانوس كله قاعد يعيب فيها ليه على فكره انا ركبت كذا فيرنا وتقفيلها من الداخل وحش جدا والعربيه عفشتها ناشفه وبعدين ايه الى عفشه الانوس مراجيح ؟؟؟؟؟؟
عفشه الانوس مريحه مش مراجيح زى ما ناس وكنا جايبين بالعربيه الانوس بتاعه خالى 150 والعربيه ثابته وما اشتكتش

يعني حضرتك مش معاك الانوس ولا الفيرنا يبقي حضرتك مينفعش تحكم عليهم الاتنين بمجرد انك ركبتها مره ولا اتنين

انا معايا الفيرنا وياما ركيبت الانوس بس فعلا زي ما قولتلك انتا حابب عفشة الانوس علشان هيه طرية لكن الفيرنا عفشتها رياضية علشان كدا بتحس انها ناشفة بس ده ميزة مش عيب
قديم 01-08-2010, 10:37 PM
الصورة الرمزية Eng . Mano
Eng . Mano Eng . Mano غير متواجد حالياً

Eng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura aboutEng . Mano has a spectacular aura about

فعلا كلام كورسير تمام ، عفشة الفيرنا رياضية و دى ميزة جامدة جدا ، انما الانوس غير كده تماما .
و على فكرة انا النهاردة كنت فى معرض فور براذر بشوف انا و والدى سعر الفيرنا هناك و عروضها ، و هناك ركبت الفيرنا الفول اوبشنز ( عربية جامدة جدا و اوبشناتها حلوة اوى ) ، و ركبت الانوس الهاف ، بصراحة الانوس هى اللى خاماتها و تقفيلها ضعيف بالنسبة للفيرنا ، و بلسان الراجل بتاع ال sales اللى هناك ، قال ان الفيرنا احسن فى كل شئ من الانوس ، فى التقفيل و الكماليات و الموتور و كل حاجة .
طبعا دى فى الاول و الاخر اذواق ، بس احنا بنقول كأفضل حاجة فى الفئة دى من وجهة نظر بعض الاعضاء هى الفيرنا .
قديم 01-08-2010, 11:58 PM
الصورة الرمزية مظهر صفوت
مظهر صفوت مظهر صفوت غير متواجد حالياً
من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مخرج بالتليفزيون المصرى
هواياتي: القراءة.. وتشجيع الاهلى بجنووووووون

مظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud ofمظهر صفوت has much to be proud of

اعتقد ان اللى يقارن بين الفيرنا الفاضية(تكييف وباور وكاسيت شرايط) وجنوط13 طبعا بكل المقاييس اللانوس افضل لكن اللى يقارن الفيرنا الفول اوبشن(GLS(جنوط14باللانوس اوحتى اللوجان طبعا وبكل تأكيد الفيرنا افضل..........وده من وجهة نظرى اخر كلام فى المقارنة بين الاتنين ..... وهاترك الباقى لوحوش الفيرنا اللى مجربين الاتنين وخاصة اخونا العزيزكورساير؟؟؟؟؟
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg حسام وعقد جدو.jpg‏ (28.1 كيلوبايت, المشاهدات 84)
قديم 03-08-2010, 10:45 PM
MohamedNNN MohamedNNN غير متواجد حالياً

MohamedNNN is on a distinguished road

السلام عليكم
أنا كنت اكتر من محتار فشراء عربيه سعرها مقول وقطع غيارها رخيصه واعاده بيعها كويسه لكن بعد قراءه الموضوع ده بالكامل متهيئلي مبقاش فيه حيره ان شاء الله وجزا الله كل من افادنا كل خير يا رب
الله يكرمك بس عندي كام سؤال دلوقتي اكتر من واحد بيقولي استنى الشيب الجديد بتاع الفيرنا هينزل قريب وعربيتك ساعتها مش هتعرف تبيعها بسعر كويس لو حبيت
طيب هوه الشيب الجديد ده اكسنت ولا فيرنا اساسا ومتوقع ينزل امته وتتوقعوا هيبقى فحدود كام ان شاء الله
ايه الفرق بين انواع الفيرنا المختلفه مثلا GLS and Sport ..
اخر حاجه انا باذن الله ناوي اجيبها فول اوبشن اوتوماتيك لون فضي لو حد عنده اي نصيحه ممكن يقولهالي اكون شاكر افضاله
وجزاكم الله كل خير

الكلمات الدليلية
عيوب سيارة, هيونداى, هيونداى اكسنت, هيونداى غبور, هيونداى فيرنا, نيو اكسنت