العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما شعورك عندما سمعت خطاب تنحى الرئيس مبارك ؟؟
حزنت ولكن الافضل ان يترك الرئاسه لرؤساء جدد 15 40.54%
فرحت وبشده ولا اريده فى رئاسة مصر مجددا 13 35.14%
حزنت ولم اكن اريد ان يترك الرئاسه 7 18.92%
فرحت ولكنه الافضل فى رئاسة مصر 2 5.41%
المصوتون: 37. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 02-02-2011, 08:26 PM
الصورة الرمزية MIDO-SPICY
MIDO-SPICY MIDO-SPICY غير متواجد حالياً
من انا؟: متأمل فى حال الدنيا
التخصص العملى: مدير فرع بشركة مطاعم بابا جونز

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رسالة الى مبارك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

اراء ايه بقى يا عم احمد
عارف انا فكرت زيك كده كل يوم اقعد اكتب شوية رأيي في اللي بيحصل وكتبت فعلا 3 حاجات بس كانو على الورق
وبعدين الوالد الله يسامحه بقى فضل يعصب فيا ويشتم في كل واحد يظهر في البلد من اول الريس لغايه اصغر عيل فيها لما كرهني في البلد اول امبارح وخلاني قطعت كله
لكن في المجمل كان كل اللي هقوله انت عبرت عنه واكثر شويتين تلاته
ههههههههههههه
وايه الجديد يا عم محمد كلنا شتمنا فيهم وكان من حقنا
مش عارف انت شفت استسغاثات الناس على المصرية يوم الجمعه بالليل ولا لا
اقسم بالله ان استغاثات الناس من كل محافظات ومناطق مصر فضلت تستغيث من الساعه 10 بالليل لغايه الساعه 6 الصبقح بدون توقف
عايز بقى الراجل بقى يعمل ايه ؟؟ يطلع مع اللى طلعوا من مظاهره تاييد
بس ماقلتليش والاكثر شويتين ثلاثه دول انت مؤيد ليهم ولا معارض؟
قديم 02-02-2011, 08:32 PM

MIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond reputeMIDO-SPICY has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amrmohamed1975 مشاهدة المشاركة

يا جماعة عندي شهادة حق فقط اريد ان اوضحها للناس و الله على ما اقول شهيد المعلومة اللي عندي فعلا فيما يخص موضوع السجون ان الداخلية ليس لها علاقة بفتح السجون و تهريب المساجين
اسمحلى اختلف معاك ..
استاذ عمر حضرتك عايز تقنعنى ان الصدفه البحته هى اللى خلت كل السجون تتفتح مع بعض وكل الاقسام تتحرق مع بعض وكل البلطجيه والمساجين تخرج تنهب الشعب مع بعض
اللى انا اعرفه انى مسجون وهربت .. استخبى مش اعمال بلطجه وقلة ادب
حضرتك سمعت عن المسجون اللى كان فى ابو زعبل اللى وصل القدس بعد 4 ساعات بعد فتح السجون .. حضرتك تقدر تقولى ركب ايه دا ساعده على انه يوصل فى الوقت دا
وبعدين انا عايز اقولك ان الداخليه لما تعمل حاجه زى دى مش هتروح تقول للظباط الصغيرين والنبى احنا هنسرب المساجين ومعلش فيكم ناس هتموت وناس هتتعور
وماتنساش ان بعض وليسوا بالقليل من اللى اتقبض عليهم فى اعمال بلطجه كانوا من ظباط وامناء الشرطه.. وفى اماكن متفرقه !!!
ولا دى برضه كانت صدفه
انا عارف انك ماقلتش كلمه صدفه .. بس لما كل دا يحصل فى وقت واحد وفى اماكن مختلفه تماما بدون ترتيب زوى ما انت بتقول تبقى صدفه
قديم 02-02-2011, 08:33 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

ربنا يكون في عونكم اول لما قالو سجون وادي النطرون قلت ربنا يسترها معاك يا نوح

عرفت اخبار ابن عمتك ايه وايه اللي حصل معاه والا لأ

بالنسبة لموضوع المحاكمة
المالية معتقدش هيتحاكم لكن الشرطة ان شاء الله يتحاكم وامبارح في تعليق للدكتور احمد شفيق رئيس الوزراء لما سألوه عن موضوع المحاكمة لمن تسبب في الموضوع ده رد فيما معناه يتعرف مين السبب ويتحاكم ويُعدم ورجع نوه ان دي وجهة نظره لكن الامور تستقر الاول والناس تلاقي اكلها وندور على المتسببيبن في كل حاجة
ابن عمتي بيقلي جات رتب من الوزاره اخدت السلاح وامروهم بفتح السجون وترك العمل لحين اعلامهم
وبالنسبه لسجن وادي النطرون اغلب المسجونين فيه اخرهم محكوم عليه ب10 سنين انما عتاوله الاجرام في ابو زعبل
المشكله حاليا في كميه ضرب النار من الاهالي واللي معاه سلاح وحتي الاطفال والبمب .. حاجه تجيب الشد العصبي والقلق
انا جبت كلب حراسه بس علي قدي وبطلع امشي علي حدود المزرعه يوميا 3 ورديات اخرهم الساعه 6 صباحا . تكون والدتي صحت واخواتي يستلموا النهار واصحي العصر علي الصيدليه والقلق بقي في البلد
ربنا يسترها علي الجميع والوضع يستقر

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 02-02-2011, 08:33 PM

على حد احد التعليقات امبارح مش فاكر على اي قناة هو لازال في مصر الي خرج برة زوجته الأولى وولاده بس لكن هو لسه في مصر واتمنى انه يفضل فيها لغايه لما يتحاسب على الاقل
طيب ومدير الامن اسماعيل الشاعر ؟؟؟
حد سمع الخبر اللى اتقال بان جماعه مسلحه راحت لغايه بيته بس مالقتهوش هناك؟
قديم 02-02-2011, 08:34 PM
corsair
Guest

ربنا يسامحه هو اللي عمل في نفسه وفينا كدا لما ركب احمد عز وجمال مبارك علي الشعب وخلي حتة نص متر يتحكم في شعب بالكامل

انا منكرش اني كنت حاطط ايدي علي وشي امبارح من البيان اللي قاله لاني كنت فعلا نفسي ميسبناش بس ربنا يجازي اللي كان السبب