العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس > جيتا JETTA

قديم 12-08-2011, 06:31 AM
dr_mim81 dr_mim81 غير متواجد حالياً

dr_mim81 is on a distinguished road
افتراضي رد: الجيتا 2012 نزلت مصر و لا لسه ضرووووورى

طب يا جماعة انا عايز اخد رايكم في حاجة:

دلوقتيانا معايا جيتا 2009 الموتور ال 1600 وكنت بفكر ابيعها
وكنت سمعت ان الشكل الجديد خلاص قرب ينزل وانة هينزل الموتور ال 1400 وطبعا الموتور دة سمعتة في مصر مش كويسة
فانا اعتقد ان بالتالي سعر العربية الجيتا اللي هي الشكل اللي هيبقي قديم خيرتفع ولا انتم اية رايكم في وجهة النظر دي؟
ولا بالعكس الشكل القديم سعرة هينزل؟
هو الطبيعي الشكل الجديد غالبا بينزل سعر الشكل القديم لكن هنا في مشكلة الموتور دي؟
فكنت عايز اخد رايكم هل ابيع ولا استني؟
يعني توقعتكم السعر هينزل ولا يعلي؟

وبرضة مع احترامي لكل الناس ووجهات النظر المختلفة
مش معني خالص ان الشكل الجديد لما ينزل يوطي سعر القديم الكلام دة فعلا مظبوط في الاغلب الاحوال لكن في حالة الموتور الجديد اعتقد صعب
ببساطة في ناس بتحب الجيتا وهوياها جدا فدة اية اللي يخلية اويجبرة يشتر موتور اولا المفروض برة يستهلك 98 مش حتي 95 ثانيا اعطالة كتير والدليل علي كلامي انا فعلا جيتا الشكل القديم كانت نازلة بالموتور دة ومباعتش خالص
فبالتالي اللي عايز جيتا هيدور علي القديم ولا اية؟

كمان في عربيات علي سبيل المثال تويوتا كورولا الشكل اللي هو موديل 2007 بيبيع نار وعلية طلب مهول ودة قدام عيني عكس الشكل الجديد عشان عيوب الموتور وكمان فية ناس مش بتحبة قوي عشان الفوانيس اللي طالعة برة

دليل تاني الانسر البوما العربية ي بتبيع نار وناس بتطلبها بالاسم ومبيحبوش الشارك خالص

نيجي برضة للباسات العربية دي بتبيع بس في الموتور 1600 رغم انه موتور زفت وتعبان عليها قوي سحبة زفت بالمقارنة بالباسات اللي نازلة 1400 الموتور الجديد رغم ان سحبها حلو لكن رغم كدة الناس بتجيب 1600 وتستحمل السحب التعبان خوفا من مشاكل tsi

ولا انتوا اية وجهة نظركم؟<!-- google_ad_section_end -->
معلش بس اصل انا محتار
وشكرا ليكم جدا<!-- google_ad_section_end -->
قديم 24-09-2011, 05:38 PM
hamada259 hamada259 غير متواجد حالياً

hamada259 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_mim81 مشاهدة المشاركة

طب يا جماعة انا عايز اخد رايكم في حاجة:

دلوقتيانا معايا جيتا 2009 الموتور ال 1600 وكنت بفكر ابيعها
وكنت سمعت ان الشكل الجديد خلاص قرب ينزل وانة هينزل الموتور ال 1400 وطبعا الموتور دة سمعتة في مصر مش كويسة
فانا اعتقد ان بالتالي سعر العربية الجيتا اللي هي الشكل اللي هيبقي قديم خيرتفع ولا انتم اية رايكم في وجهة النظر دي؟
ولا بالعكس الشكل القديم سعرة هينزل؟
هو الطبيعي الشكل الجديد غالبا بينزل سعر الشكل القديم لكن هنا في مشكلة الموتور دي؟
فكنت عايز اخد رايكم هل ابيع ولا استني؟
يعني توقعتكم السعر هينزل ولا يعلي؟

وبرضة مع احترامي لكل الناس ووجهات النظر المختلفة
مش معني خالص ان الشكل الجديد لما ينزل يوطي سعر القديم الكلام دة فعلا مظبوط في الاغلب الاحوال لكن في حالة الموتور الجديد اعتقد صعب
ببساطة في ناس بتحب الجيتا وهوياها جدا فدة اية اللي يخلية اويجبرة يشتر موتور اولا المفروض برة يستهلك 98 مش حتي 95 ثانيا اعطالة كتير والدليل علي كلامي انا فعلا جيتا الشكل القديم كانت نازلة بالموتور دة ومباعتش خالص
فبالتالي اللي عايز جيتا هيدور علي القديم ولا اية؟

كمان في عربيات علي سبيل المثال تويوتا كورولا الشكل اللي هو موديل 2007 بيبيع نار وعلية طلب مهول ودة قدام عيني عكس الشكل الجديد عشان عيوب الموتور وكمان فية ناس مش بتحبة قوي عشان الفوانيس اللي طالعة برة

دليل تاني الانسر البوما العربية ي بتبيع نار وناس بتطلبها بالاسم ومبيحبوش الشارك خالص

نيجي برضة للباسات العربية دي بتبيع بس في الموتور 1600 رغم انه موتور زفت وتعبان عليها قوي سحبة زفت بالمقارنة بالباسات اللي نازلة 1400 الموتور الجديد رغم ان سحبها حلو لكن رغم كدة الناس بتجيب 1600 وتستحمل السحب التعبان خوفا من مشاكل tsi

ولا انتوا اية وجهة نظركم؟<!-- google_ad_section_end -->
معلش بس اصل انا محتار
وشكرا ليكم جدا<!-- google_ad_section_end -->
يا صاحبي مشكلة ال TSI و مشكلة فتيس ال DSG تنتهي بعد موديلات 2010 و متور ال TSI الحالي في الباسات ممتاز

ثانيا الجيتا الجديدة سوف تتوفر من بداية شهر أكتوبر و أنا لسة متكلم مع توكيل فولكس و قالوا أن العربية نزلة بمتور TSI 1400cc بقوة 160 حصان و في اعتقادي هذة القوة الحصانية سوف تكون ميزة قوية جدا و أداء العربية هيكون 100 100

لذا فأنا أنصحك بالبيع الان حتي لا تقل قيمتها جامد بعد نزول ال 2012
قديم 21-10-2011, 05:59 AM
مينتشو مينتشو غير متواجد حالياً

مينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the roughمينتشو is a jewel in the rough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmedamr مشاهدة المشاركة

يا جماعه ممكن حد يقولى الجيتا 2012 نزلت مصر ولا لسه و لو نزلت سعرها كام الهاى لاين ضروووووووووورى و لو موجوده اجيبها منين ؟؟؟؟
جيتا 2012 نزلت بموتور 1400 سى سى بقوة 122 حصان الهاى لاين 225000 جم
قديم 21-10-2011, 07:03 AM
الصورة الرمزية مبارك القناوى
مبارك القناوى مبارك القناوى غير متواجد حالياً

مبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond reputeمبارك القناوى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مينتشو مشاهدة المشاركة

جيتا 2012 نزلت بموتور 1400 سى سى بقوة 122 حصان الهاى لاين 225000 جم

بكام ولية هيه اقوى من الحيتا السعودية ولا اية
الجيتا السعودية 2000سى سى قوة 150 حصان
وبكام 69.990 الف ريال

والله بجد الموضوع دة عايز وقفة
حسبى الله ونعم الوكيل فى كل الوكلاء
لية شغل الحرامية عينى عينك
المطلوب وقفة

جميع المواضيع منقولة للأمانة

لا تجادل احمق فانه ينَزلك لمستواه ثم يغلبك بالخبرة