العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 23-08-2014, 01:28 PM
محمود بيومى محمود بيومى غير متواجد حالياً

محمود بيومى is on a distinguished road
حصرى رد: ابتسامة فى استراحة مصر موتورز

جميلة جدا ربنا يجزيك خير ضحكتنى

مشروع سخانات الطاقة الشمسية من افضل المشاريع الفترة القادمة
قديم 28-11-2014, 09:40 PM
waelsalah waelsalah غير متواجد حالياً

التخصص العملى: محاسب حر

waelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond reputewaelsalah has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ابتسامة فى استراحة مصر موتورز

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
اللهم ردنا الى دينك ردا جميلا
تباركت ربنا وتعاليت
قديم 10-08-2015, 12:46 PM
الصورة الرمزية Ahmed_Esmail
Ahmed_Esmail Ahmed_Esmail غير متواجد حالياً

Ahmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really niceAhmed_Esmail is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelsalah مشاهدة المشاركة

هاهاهاها جميلة جدا الصورة دى
فكرتنى ببنتى وهى صغيرة وكان عندها اللعبة دى وهى عبارة عن رجل الى بيمشى ويلف وسطه ويقول Fire fire drop the gun fire وكانت بتخاف منه جدا
قديم 18-08-2015, 09:18 AM
مهندس احمد زكريا سعد مهندس احمد زكريا سعد غير متواجد حالياً

مهندس احمد زكريا سعد will become famous soon enough

[SIZE="6"][/SIZE]

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silverlite مشاهدة المشاركة

معلش اعتقد ان الاخ من طبعه انه طمع وهيقدر يجرب ويشوف وينجح الموضوع ويسوق للسوق معلش انا بكلمه بلغته -- وفكر هيكون مكاسب له ولكن طلع الموضوع مكسب للغير وخساره له
ياأخي الكريم احنا الشعب المصري كده عايز مغسل ويضمن جنه من غير تعب ولا حساب
وانته حضرتك لا لقيت المغسل ولكن الحساب كان كبير وهو النكبه والحسره
ياريت المصري يفهم ويتعلم واظن كل واحد في المنتدى عايز المشروع يطلع ويسال صاحبه بطريقة الشحاته وفن الذكاء ولكن اسميه الغباء ويساله ويقوله ممكن تعرفنا طريقة عمله وصناعته لاجل ان اصمم واحد زيه جزاك الله خيرا كما جازى المؤمنات
اظن عيب قووووووووووي واللي شفته في بعض التعليقات هنا وايضا في نايل موتورز
والاهم زي ما طلع واحد لي بالتعليق عن اذاعة صوت العرب وبيقول الراجل ده صادق منين يا حبيبي عرفت اني صادق
رد وقال لو مكنش قال نوع الاستنليس كنت قولت عليه كداب ----- طيب اديك عرفت نوعه. ما يمكن انا كداب وبستخدم معلومات من بعض الجروبات طيب انا اساله سؤال نوع المعدن ورقمه واحرفه ودرجته وما هو النوع الاخر الذي يتم التوافق معه ويعطي نتيجه افضل ايها الرجل الزكي مع احترامي له
طيب نوع المعدن الاخر الذي يستخدم للسولار
ونوع المعدن الاخر الذي يبستخدم مع خلايا الغاز
ياريت حد يجاوبني
والسؤال الثاني كم ليتر تحتاجه السياره 1600 من انتاج غاز الهيدروجين
وما مقدار سمك المعدن وما مقدار سمك الفاصل من الجوان
وايضا مقياس طول اللوح الوحد مع اختلاف السعه الليتريه للجهاز
ثالثا قيمة الامبير بين اللوح والاخر
دا شئ بسيط وهكمل اسئله بعد الجواب لاجل نقدر نفهم معا
لكن يطلع واحد ويقولي نتعاقد معك اقوله اسف او يتبنى المشروع هقوله روح الملجئ .
لكن يشتري مني على حسب الضمان وعقد البيع الموثق اهلا وسهلا بيه ويكون ملتزم بشروط الضمان لكن اتصال بي على الهاتف او الرد الذي يملئ المنتدى من فلسفه كدابه اظن والله عيب
كل واحد بيشوف او يسمع او يقرا عن الهيدروجين وينام ويحلم ويقوم ويقول انا مخترع ههههههههه يا مرحب بيه لانه سيقع تحت طائلة الاسئله الحرجه التي يخرج منها اصغر حجما وبالله عليك يا ادمنز اللي تستضيفه او يتحدث في علم اما ان يكون على علم ودرايه وواثق من نفسه او عدم النشر لان فيه ناس تحب تدخل للشهره الكدابه واسف لاني شاهدت ما يتعب النفس والبطون
ارجوك وارجو من حضرتك ان تتدرس الهيدروجين جيدا وخلاياه ونظمه وبعد هذا ناقش بناء عن علم
مياه ايه اللي هتخلص بالذمه ده كلام ليتر المياه يعمل معاك كام كيلو حبيبي
طيب النسبه التي تحقق معك 50% من اين حققتها وارجو حسابها رياضيا وفيزيائيا مع التصحيح لها بالاثبات كيميائيا .
نسبة انخفاض الحراره كيف حسبتها بناء عن معدل انتاجك للهيدروجين ونسبته رياضيا كيف ؟
نسبة زيادة العزم كيف حسبتها وهل تختلف عن البنزين وما مقدار الفرق بينهما ايضا رياضيا مع الاثبات كيميائيا من الفصل
بلاش نهرس في الفاضي وبصراحه انا بشك ان المنتدى هذا لا يخص مصر موتورز وانه مسمى منتدى باسم مصر موتورز
لان مصر موتورز اذا وجدت الشخص الذي يتحدث بعلم وبناء عن اختراع وان لم يحصل على البراءه فعلا تتبنى المشروع وتأتي له بالبراءه مع التعاقد ولا يهمها شروط الشركه المستوره او المنتجه
ارجوكم ان تسامحوني واسف وياريت ان تقبلو اعتذاري واللي عايز يشاهد على الواقع يتفضل عندي بالمنصوره وقريبا بنفتح اساس الشركه بالدقي ان شاء الله ولا يلزمنا ان واحد يطلع ويقول انا انضحك عليا طيب من ايه من عدم فهمك وعدم درايتك ولا العلم بالشئ . زي السياره اللي انته راكبها مجرد انك سائق دريكسيون فقط ولا عندك دورات لا ميكانيكا ولا كهرباء على الاقل --- وهذا يعلمك والتعليم مش ببلاش ولو لم تدفع فيه فلوس لكن احساسك انك انضحك عليك دا اكبر واكثر من الفلوس
شكرا لكم ومنتظر الرد من اي شخص يكون فاهم فعلا او تم العمل بالفعل في خلايا الهيدروجين و pwm وما معرفته عنه كاملا. وما هو الجديد واخر ما توصلو اليه من توفير الوقود وهل لديك تطوير على ارض الواقع فعلا نريد مشاهدة هذا وارجو من الادمنز ان ينقل لكم بعض الصور الخاصه بي ومن انتاجي . https://www.facebook.com/pages/%D9%8...ref=ts&fref=ts
هذه صفحتي بالفيس بوك الخاصه باعمالي والتعليقات وسيأتيك قريبا فيها الجديد عن أخر التطورات الفعليه لاكبر توفير للوقود
https://www.facebook.com/profile.php...ref=ts&fref=ts وهذه الصفحه لي بالفيس بوك وعليها تليفوناتي الخاصه بي لكن اتصال للااسف فلسفه لا جواب الاتصال فقط للتعاقد والتعامل
ادخل على اليوتيوب على هيدروجين الفراعنه المهندس / أحمد زكريا محمد سعد - وشاهد سياره بيجو 504 GL ولم يتم تغيير الكربراتير وتحوله الى GR ومع هذا تم تشغيلها رغم انه لا ينفع لها اي غاز بهذه الطريقه ومع هذا تم بفضل الله والحمد لله تم التركيب لاكثر من سياره من عاديه وانجيكشن والمعروض امامكم سيره واحده تعرفو لماذا بسبب صاحب سياره وانا بركب له قال وانا بصور انته بتجرب في عربيتي ارجوك بلاش تركب لي ومن هنا تركته يذهب ولم افعلها مرة اخرى لاننا شعب جاهل للاسف وشاهد بنفسك .

التعديل الأخير تم بواسطة مهندس احمد زكريا سعد ; 18-08-2015 الساعة 09:43 AM سبب آخر: اخطاء حرفيه غير مركبه نتيجة السرعه في الكتابه
قديم 18-08-2015, 09:44 AM
مهندس احمد زكريا سعد مهندس احمد زكريا سعد غير متواجد حالياً

مهندس احمد زكريا سعد will become famous soon enough

فعلا والله ولكن اغلب الاحيان تصل بالانسان بالضياع

الكلمات الدليلية
حوادث سيارات, الشاي, اعلانات, اضحك, دحك, فرفش, نكت, كاميرا