العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > مقارنات

مقارنات لمساعدة الأعضاء فى المفاضلة بين الأنواع المختلفة من السيارات

قديم 11-10-2009, 12:29 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المشكله اني حبتها (بس قلقوني منها )

el kia picanto 3rbia mmtaza w fe nas as7aby gyben mnha byshkro feha awi, 3rbia s3'ira bs ws3a, tkifha 7lw awi, mri7a flswa2a, esthlak bnzin olil, 7agtha mwgoda w twkil m7trm
hia a7sn bkter awi mn i10
ama el i20 lsa mnzltsh hna bs de el mfrod enha el fe2a el gdida bdl el getz wel accent
قديم 11-10-2009, 01:31 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

البيكانتو الاI10 علماً بان العربيتين متشابهين فى الاساسيات ومعايير الجودة لانهم شركة واحدة بس زى ماقال الاخ بندارى البيكانتو افضل لانها اكثر انتشاراً وتوكيلها جيد فعلاَ ان لم يكن ممتاز بالمقارنة بتوكيلات اخرى

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 11-10-2009, 02:31 PM
الصورة الرمزية Bendary
Bendary Bendary غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مكافح بشرف
التخصص العملى: Trading - Buiness Development
هواياتي: طوابع - رسم - قراءة ، لكن بعد الشغل والجواز بقت الهوايه : أكل العيش

Bendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond reputeBendary has a reputation beyond repute

نسيت اقول حاجه كمان تضاف لتفضيل البيكانتو : (واعتقد انها نقطة مهمة جدا فى المقارنة ) :
***التقفيل***
البيكانتو 100% كورى
الاى تن >>> هندى وليس كورى مثل باقى فئات الهيونداى

Mohamed Bendary
اللهم فرغنى لما خلقتنى له ولا تشغلنى بما خلقته لى
اللهم ولا تحرمنى وانا أسألك ولا تعذبنى وانا استغفرك
مصر هاتفضل غاليه عليا
قديم 11-10-2009, 02:56 PM
الصورة الرمزية omnya
omnya omnya غير متواجد حالياً

omnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond reputeomnya has a reputation beyond repute

انا متشكره جدا لجميع الاراء.......
بس انا كان ليه استفسار صغير انا سمعت ان البيكانتو هي المورنينغ بس واخده اسم بيكانتو بس لما شفت السياراتين لقيت ان في اختلاف في الشكل بينهم يعني البيكانتو فيها لمبتين صغيرين جدا من تحت في المقدمه و خلفيه العربيه في الجزء العلوي منها فيها جزء بارز اما المورنينغ فيها مكان اللمبتين لكنهم مش موجودين و مافيهاش جزء بارز من الخلف ارجو توضيح النقطه دي

و انا لو كنت بعرف ازاي انزل صور انا كنت نزلت لحضاراتكم صوره العربيتين
قديم 11-10-2009, 03:10 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omnya مشاهدة المشاركة

انا متشكره جدا لجميع الاراء.......
بس انا كان ليه استفسار صغير انا سمعت ان البيكانتو هي المورنينغ بس واخده اسم بيكانتو بس لما شفت السياراتين لقيت ان في اختلاف في الشكل بينهم يعني البيكانتو فيها لمبتين صغيرين جدا من تحت في المقدمه و خلفيه العربيه في الجزء العلوي منها فيها جزء بارز اما المورنينغ فيها مكان اللمبتين لكنهم مش موجودين و مافيهاش جزء بارز من الخلف ارجو توضيح النقطه دي

و انا لو كنت بعرف ازاي انزل صور انا كنت نزلت لحضاراتكم صوره العربيتين
استاذه امنيه
الاسم بيختلف من سوق لاخر تبعا لسياسات التسويق في الشركات
يعني عندنا فيرنا لكن في دول الخليج تباع بأسم اكسنت
في مصر يوجد فولكس فاجن بورا في الوقت التي كانت
تباع فيه نفس السياره في امريكا الشماليه تحت اسم جيتا
بالنسبه للاختلافات اللي بتقولي عليها دا بيبقي فرق في الكماليات
اللمبتين الصغيريت اللي شفتيهم دول اسمهم فوجات(فوانيس شبوره)
و الجزء البارز الخلفي اسمه سبويلر(جناح)
و دي بتبقي زوائد رياضيه
ممكن لما بتشتري البكانتو هنا مش حتلاقي حاجات كتير من دي
او حتلاقيها موجوده في العربيه بس بتفرق في السعر

حـازم خـضـر