العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو كليو Clio

رينو كليو Clio The Renault Clio is a supermini car produced by the French automobile manufacturer Renault. Originally launched in 1990, it is currently in its third generation. The Clio has seen substantial critical and commercial success, being consistently one of Europe's top-selling cars since its launch,[1] and it is largely credited with restoring Renault's reputation and stature after a difficult second half of the 1980s. Symbol of its success and its longevity, the Clio is the only car to have been elected European Car of the Year twice, in 1991 and in 2006.

قديم 28-06-2009, 07:46 AM
Guitar Man Guitar Man غير متواجد حالياً

Guitar Man is on a distinguished road
افتراضي رينو كليو 2008

الأول انا سعيد جدا انى انضميت للمنتدى الرائع دا

رينو كليو موديل 2008 مانويل ولونها اسود وحالتها جيدة

العربية دى قدامى وعجبانى جدا صراحة وشكلها جميل بس عايز أعرف هى تساوى كام تقريبا بالوصف اللى انا وصفته دا . وعلى فكرة انا معرفش ايه عيوبها او مميزاتها لان معلوماتى على قدى اوى فى العربيات عاما

وكمان عايز أعرف بالنسبة لقطع الغيار أسعارها ايه وهل قطع الغيار هتكون غالية اوى زى ما بسمع ؟

دى أول عربية ليا لانى حابب اشترى حاجة مستعملة بس تكون حاجة شكلها شيك ودى قدامى فقلت مفيش غير انى اسأل الأول علما بإنى فكرت فى الانسر موديل 2000 مثلا برده عربية شيك وحلوة بس لحد دلوقت مش عارف هل العربية دى هتكون احلى من انى اجيب لانسر موديل 2000 او 99 خاصة ان شكل الرينو شيك وظريف

بعتذر عن الأسئلة الكتيرة

وشكرااااااااا
قديم 28-06-2009, 11:16 PM
الصورة الرمزية POP EL GAMED
POP EL GAMED POP EL GAMED غير متواجد حالياً
من انا؟: بوب الجامد
التخصص العملى: I.T Administrator
هواياتي: كمبيوتر وسيارات

POP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond reputePOP EL GAMED has a reputation beyond repute
افتراضي رد: رينو كليو 2008

العربيه دى هتكون احسن بكتير من انك تجيب لانسر بقالها عشر سنين شغاله
تكنولوجيا اقل واقدم وقطع غيار ارخص
الرينو كليو اقوى موتور احدث امكانيات اعلى انجيكشن هتوفر معاك فى البنزين عن اللانسر لان اللانسر كاربيراتير
الكليو كعربيه بصراحه مشفتش حد بيشكى منها وحضرتك ممكن تتصفح القسم وهتلاقى بعض اسعار قطع الغيار كنت كاتبها لاخ لينا واحنا كلنا موجودين لو حضرتك احتجت تستفسر عن اى حاجه

انتظروا تجربتى مع رينو فلوانس

قديم 29-06-2009, 03:46 AM
Guitar Man Guitar Man غير متواجد حالياً

Guitar Man is on a distinguished road

الف شكر يا بوب بجد كلامك فعلا صح

بس انا حبيت أسال عن قطع الغيار وعرفت انها أضعاف كتيرة بالنسبة للانسر خاصة الرينو لو كانت موديل 2008 مش اى موديل قديم يعنى

فهل كدة بالنسبة لانى اول مرة اشترى عربية فى حياتى هتكون مكلفة يعنى اكيد ممكن تتخبط ممكن تحتاج منى اى تكاليف فى النص كدة تطلع فجأة فكدة الموضوع هيكون مصاريف جامدة وكل شوية بعكس الانسر مقارنة بالفرنساوى مش هصرف خالص يعتبر

دى النقطة اللى اغلب الناس قالتهالى

وياريت تقولى الرينج بتاع سعرها يبقى كام بالمواصفات اللى كاتبها فى اول مشاركة وهى تقريبا حالتها كويسة مش وحشة اوى يعنى

والف شكر ليك بجد
قديم 29-06-2009, 10:54 AM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute

العربية دى ماشية قد أيه و مطلوب فيها كام ؟؟

قطع غيار الكليو موجودة فى مصر الجديدة عند كذا واحد بس اللى فاكره منهم أسمه ميشيل حليم......و أعتقد أن الكليو ال 2008 مش فارقة فى أسعار قطع غيارها عن ال 2004 .......ممكن تكون فارقة بس فى فوانيس.....مرايات

و الله أعلم