العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 04-11-2013, 12:01 AM
odican odican غير متواجد حالياً

odican will become famous soon enough
عاجل مخالفات مالك سابق ............اطلع منها ازاااااااااااااى ارجووووووووكم

الله يكرمكم عندى مشكله فى المرور والمخالفات ارجو حلها سريعا
اشتريت سياره فى شهر 8 2012 الماضى كانت ترخيص و الراجل جابلى شهاده مخالفات ان العربيه ماعاليهاش اى مخالفات روحت سجلت فى الشهر العقارى و روحت اعمل شهاده مخالفات للمرور قالى فى مخالفات على المالك السابق للمالك اللى انا اشتريت منه
دخلت لوكيل النيابه و عملى مالك سابق و طلعت شهاده مخالفات و روحت المرور و رخصت سنتين بس ادونى ترخيص لح ما ملف العربيه يروح المرور اللى انا تابع ليه
هذا الشهر قررت ابيع العربيه و فعلا بعت واستلمت الفلوس و روحت اعمل شهاده مخلفات للمشترى من المرور قالى اصل العربيه اللى هوا كنت انا عملت مخالفاتها مالك سابق عليها مخالفات و اتعملها محضر وقف ولازم عشان اطلع شهاده مخالفات لعربيتى انى ادفع مخالفات الماك اللى قبل اللى انا اشتريت منه
طب ازااااااااااااااى يا عاااااااااااااااااااالم؟؟ ؟
امال انا طلعت شهاده مخالفات ازاى زمان و الوقتى ليه ما اقدرش اطلعها
وغلبت مع وكيل النيابه و روحت الدراسه و برضه مافيش حل غير الدفع او حاجه اسمها معارضه و طبعا دى قضيه و استنى فترة عقبال ما الحكم يطلع و انا طبعا مستعجل و عايز انجز عشان اشترى غيرها وما ينفعش اعمل تظلم لان مافيش تظلم على محضر
قولوى اعمل ايه انا مش عايز ادفع لان حرام اتحمل اخطاء غيرى وخصوصا انى قدرت اول للمالك عن طريق الراجل اللى انا اشتريت منه بس هوا نفضلى و مش راضى يدفع
اعمل ايه ارجوووووووووووووكم ولو حد ليه معرفه فى مرور الدراسه يخلصى اليله دى ارجوكم
قديم 04-11-2013, 04:57 PM

افتراضي رد: مخالفات مالك سابق ............اطلع منها ازاااااااااااااى ارجووووووووكم

ايه يا جماااااااعه مفيش حل
حراااااااام والله ادفع مخالفات غيرى
ارجوكم شوفولى حل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
قديم 04-11-2013, 05:13 PM
meno elsaher meno elsaher غير متواجد حالياً

meno elsaher is a jewel in the roughmeno elsaher is a jewel in the roughmeno elsaher is a jewel in the rough
افتراضي رد: مخالفات مالك سابق ............اطلع منها ازاااااااااااااى ارجووووووووكم

هو حضرتك ممكن تكلم صاحب السيارة اللى انت اختها منة واللى هو اللى عمل المخالفات اللى عليها وشوف هايطلع راجل كويس ولا مش هايدفع حاجة وفى اسوء الظروف انت ممكن تاخد منة حتى نصهم وانت هاتدفع النص التانى بتاع المخالفات هو دة الحل الوحيد
قديم 04-11-2013, 05:15 PM

الراجل الندل مرضيش يدفع
مش مسامحه وربنا ينتقم منه
قديم 05-11-2013, 12:26 AM

طب سؤال هل لو المخالفه اتحولت لمحضر
ممكن المخالفه دى تسقط بعد مرور سنتين ولا لا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟