العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > تعديل السيارات العــام

تعديل السيارات العــام منتدى تعديل السيارات والاكسسوارات والسانود سيستمCar Tuning - Pimp My CaR!!!!!

قديم 28-01-2012, 11:34 PM
0o_MAGIC_o0 0o_MAGIC_o0 غير متواجد حالياً

0o_MAGIC_o0 will become famous soon enough
افتراضي أرجو المساعده فى تعديل سيارتى

السلام عليكم و رحمه الله و بركاته

أنا أريد تركيب زجاج كهربا و انذار و سنترلوك بالريموت

السيارة : تويوتا كورولا 1994

يا ريت حد يعرفنى هحتاج ايه بالظبط علشان اعمل ده و الحاجات الى هحتاجها هتبقى بكام تقريبا (كل على حدا ان امكن)....

علما انى من المنصورة ...

و شكرا لاحلى اعضاء
قديم 28-01-2012, 11:58 PM
ahmed el gendy ahmed el gendy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مندوب دعايه طبيه

ahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond reputeahmed el gendy has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرجو المساعده فى تعديل سيارتى

بص ياباشا جهاز الانزار اي كهربائي كويس يعرف يركبه وهو مش صعب علي فكره هتجيب جهاز انزار عادي انا كنت جايب نوع اسمه wolf كويس اووووي كنت جايبه ب 120 جنيه واي كهرباءي يركبه ب 30 جنيه
بالنسبه لزجتج الكهربا هتحتاج وحدات رفع علي ما اعتقد وحدتين لان كل جنب من العربيه بيحتاج وحده رفع علي ما اعتقد سعر وحده الرفع الواحده من 30 لحد 50 جنيه كنت سالت عليهم من 6 شهور كده بس اعتقد الزجاج هيفتح من ظرار بيحطوه غالبا تحت فرامل اليد اما بالنسبه لو عاوزها تكون ف الابواب مش عارف هيكون ممكن ولا لا بس اعتقد هتكون صعبه شويه لانك ممكن تغير الفيبر بتاع الباب كله وده هيبقي مكلف قووووي بس هو فعربيتي كورولا 93 كان موجود ف الابواب بس فيه ناس قالوا لي وانا بابيعها الزجاج الكهرباء معموول الله اعلم بصراحه
بالنسبه للسنتر برده حاجه بسيطه مش مكلفه واي كهربائي يركبها ف ربع بس اعتقد غالي حبه شويه يعني ممكن يوصل ل 150 جنيه
يعني الموضوع كله بسيط مش هيكلفك ازيد من 500 جنيه علي ما اعتقد
وان شاء الله تعملهم وتدلع العربيه عشان تدلعك
قديم 29-01-2012, 04:49 AM
0o_MAGIC_o0 0o_MAGIC_o0 غير متواجد حالياً

0o_MAGIC_o0 will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

بص ياباشا جهاز الانزار اي كهربائي كويس يعرف يركبه وهو مش صعب علي فكره هتجيب جهاز انزار عادي انا كنت جايب نوع اسمه wolf كويس اووووي كنت جايبه ب 120 جنيه واي كهرباءي يركبه ب 30 جنيه
بالنسبه لزجتج الكهربا هتحتاج وحدات رفع علي ما اعتقد وحدتين لان كل جنب من العربيه بيحتاج وحده رفع علي ما اعتقد سعر وحده الرفع الواحده من 30 لحد 50 جنيه كنت سالت عليهم من 6 شهور كده بس اعتقد الزجاج هيفتح من ظرار بيحطوه غالبا تحت فرامل اليد اما بالنسبه لو عاوزها تكون ف الابواب مش عارف هيكون ممكن ولا لا بس اعتقد هتكون صعبه شويه لانك ممكن تغير الفيبر بتاع الباب كله وده هيبقي مكلف قووووي بس هو فعربيتي كورولا 93 كان موجود ف الابواب بس فيه ناس قالوا لي وانا بابيعها الزجاج الكهرباء معموول الله اعلم بصراحه
بالنسبه للسنتر برده حاجه بسيطه مش مكلفه واي كهربائي يركبها ف ربع بس اعتقد غالي حبه شويه يعني ممكن يوصل ل 150 جنيه
يعني الموضوع كله بسيط مش هيكلفك ازيد من 500 جنيه علي ما اعتقد
وان شاء الله تعملهم وتدلع العربيه عشان تدلعك

جزاك الله خيرا يا استاذ احمد على المعلومات الوافيه ...

و يا رب الزراير تنفع تركب فى الابواب علشان ده اللى مخلينى عايز اعمل الازاز كهربا ....

و انا هحاول الف بكره باذن الله لحد ما الاقى حاجه كويسه

ادعيلى بقى
قديم 29-01-2012, 09:07 AM
الصورة الرمزية Ahmednitros
Ahmednitros Ahmednitros غير متواجد حالياً

Ahmednitros will become famous soon enough

موضوع الازرار مش شرط تبقا جنبك فى الباب ممكن تشوفلها مكان يبقا جديد وتبقا انتا اول واحد عملها
ومتنساش الفاميه الحرارى

Born 2 Be The faster