العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > ميكانيكا السيارة

ميكانيكا السيارة يحتوى على المعلومات الفنية عن المحركات و أجزاءها و ناقل الحركة (الفتيس) و القابض (الدبرياج) و تجارب الصيانة الميكانيكية

قديم 09-10-2012, 01:04 AM
mohamed.89 mohamed.89 غير متواجد حالياً

mohamed.89 will become famous soon enough
افتراضي رد: صوت فى الفرامل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة handtools123 مشاهدة المشاركة

أنا عندى نفس المشكله لما بدوس فرامل بسمع فى العجلة اليمين أمامى صوت زى كده ( تاك) وعلى ما أعتقد ده حاجه فى التيل ممكن تكون الصاجه اللى ماسكة التيل في الكليبر فكه أو مش راكبه كويس فك الكوتش وشيك كده على التيل متركب كويس ولا لأ
بص يا باشا انا كان عندي نفس المشكله دي ولسه عارفها النهارده هيا ليها علاقه بتيل الفرامل كنت لسه مغيره من يومين ز الزفت الميكانيكي ضيع سوسته ضغط صغيره بتركب عند الخوابير اللي بتركب فوق التيل فكل ما كنت ادوس فرامل وارفع رجلي وادوس بنزين اسمع صوت تكه المهم رجعتله جاب سوسته شبها ووفقهالي عليها
قديم 09-10-2012, 03:33 PM
الصورة الرمزية Mido Madrid
Mido Madrid Mido Madrid غير متواجد حالياً

Mido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond repute
افتراضي رد: صوت فى الفرامل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamed.89 مشاهدة المشاركة

بص يا باشا انا كان عندي نفس المشكله دي ولسه عارفها النهارده هيا ليها علاقه بتيل الفرامل كنت لسه مغيره من يومين ز الزفت الميكانيكي ضيع سوسته ضغط صغيره بتركب عند الخوابير اللي بتركب فوق التيل فكل ما كنت ادوس فرامل وارفع رجلي وادوس بنزين اسمع صوت تكه المهم رجعتله جاب سوسته شبها ووفقهالي عليها