العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 22-12-2010, 12:39 AM
corsair
Guest

افتراضي رد: مشكلة مع محل مطعم حضرموت

عليك وعلي شرطة البيئة يا زعيم واعملهم محضر وان شاء الله يشمعولهم المحل
قديم 23-12-2010, 11:23 AM
الصورة الرمزية mida012
mida012 mida012 غير متواجد حالياً
من انا؟: عايش في زمن مش زماني
التخصص العملى: مدير مشروعات
هواياتي: النسيان والصبر

mida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to beholdmida012 is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الكشفى مشاهدة المشاركة

بص يا عم الباشا خلينا ناخدها بالتسلسل
اولا تطلع على رئاسة الحى وتضرب صحوبية مع حد من الادارة الهندسية وبعدها تكتب شكوى انة لا يطابق المواصفات الهندسية من حيث انة لا يوجد مداخن ودرجة الحرارة العالية بتؤثر على صحة المبنى وحاول تقنع الجيران بكدة وتطلب وقف الترخيص بتاعهم مؤقتا وتقول فى اخر الشكوى مرسل صورة للجهاز المركزى للمحاسبات والرقابة الاداراية
علشان يهتموا بيها وتبعت شكوى لوزارة الصحة ولو خدت الشكوى الاولى اجراء ترفقة فى الشكوى التانية وتقوم باعت للتأمينات الاجتماعية علشان الافراد اللى شغالين اكيد مش مؤمن عليهم يتبقى عندك الضرايب ومكتب القوى العاملة علشان هو مشغل ناس دون السن القانونى
وربنا يتولاه بعد كدة

اللة ينور عليك اية دة عفريت هوة.............. دة

وبعد الكلام دة كلة لم كل ورقك واطلع علي منظمة حقوق الانسان واشتكي فيها وزير الداخلية وزير البيئة وزير الصحة ومجالس الاحياء

يا قارئ خطي لا تبكي على مَوتي..
فاليومُ أنا معكَ وغداً في الترابِ..
فإن عشتُ فإني معك وإن مت فاللذكرى..!
ويا ماراً على قبري لا تعجب من أمري..
بالأمسِ كنتُ معك وغداً أنتَ معي !!!!!!!!!!!
اذا غبت عنكم يوما فتذكرونى..
وان لم تجدونى اعلموا انى بحاجة للدعاء

فادعولى

God has promised to help, and with God’s help we can merrily make our way to the other side safely[/CENTER]
قديم 15-04-2011, 05:55 AM
سهيله عيد منصور سهيله عيد منصور غير متواجد حالياً

سهيله عيد منصور is on a distinguished road
عاجل رد: مشكلة مع محل مطعم حضرموت

ياجماعه بلاش نفترى على حد .!؟ الكلام ده غير صحيح لان المطعم دا انا بتعامل معاه يا استاذ ميمون من اول ما فتح وعمرى ما شوفت اى اسلوب خاطئ منهم فى المعامله على الرغم من انى بقابل هناك فى المطعم اشخاص محترمه جدا . (( عكس اللى حضرتك بتقوله)) وفى نفس الوقت عمر ما ظهرلى اى مشكله فى اكلالاهم من ناحيه الطعم او المستوى او من ناحيه الديكور وبالاخص المطعم اللى حضرتك تقصده . ولسه فينا العاده دى يامصريين كل ما نشوف حد ناجح نحقد عليه .؟ وعلى فكره انا هفضل اكل منهم عشان انا بموت فى اكلهم..:crazyW1 4::cr azyW14::crazyW1 4::cr azyW14::crazyW1 4::cr azyW14:
قديم 15-04-2011, 06:45 AM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سهيله عيد منصور مشاهدة المشاركة

ياجماعه بلاش نفترى على حد .!؟ الكلام ده غير صحيح لان المطعم دا انا بتعامل معاه يا استاذ ميمون من اول ما فتح وعمرى ما شوفت اى اسلوب خاطئ منهم فى المعامله على الرغم من انى بقابل هناك فى المطعم اشخاص محترمه جدا . (( عكس اللى حضرتك بتقوله)) وفى نفس الوقت عمر ما ظهرلى اى مشكله فى اكلالاهم من ناحيه الطعم او المستوى او من ناحيه الديكور وبالاخص المطعم اللى حضرتك تقصده . ولسه فينا العاده دى يامصريين كل ما نشوف حد ناجح نحقد عليه .؟ وعلى فكره انا هفضل اكل منهم عشان انا بموت فى اكلهم..:crazyW1 4::cr azyW14::crazyW1 4::cr azyW14::crazyW1 4::cr azyW14:

لو فرضنا ان كلام حضرتك مظبوط 100 %
فحضرتك بتتكلمي عن الشكل الخارجي والتعامل
لكن هل حضرتك دخلتي جوه المطبخ وشوفتي اللي بيحصل فيه
وهل حضرتك شوفتي الشقة اللي فوق منه وشوفتي البلاط فيها عامل ازاي
ده واحد بيشكو وعاوز يعرف ازاي يتحرك ويعمل ايه ضدهم وايه الاجراء القانوني علشان ياخد حقه
ثم ان لو فيه ضرر وقع عليه يبقى ذنبه هو ايه يتحمل نجاح غيره على حساب راحته

نفس المشكلة اللي هو بيشكو منها دي جنبي هنا مع مخبز افرنجي دخل وصرف وعمل كل حاجة زي الفل ونسي يعزل السقف عزل حراري ( أو بمعنى أدق استرخص انه يعزل السقف)
وخلي اللي فوق منه يخبطو دماغهم في الحيط
في الصيف بيكونوا عاوزين يهجو من الشقة
في الشتاء نسيوا يعني ايه بطاطين اخرهم كوفرته او مفرش تقيل شوية

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 15-04-2011, 08:15 AM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

للأسف ماعدش فيه حق للجيرة وما حدش بيراعى حد أنا ومن بعدى الطوفان ، بس المفروض صاحب الشقة يقولنا ايه آخر التطورات
وشكراً للأخت سهيلة العضو الجديد معنا ونتمنى لها استفاده وخبرة من المنتدى

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية