العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > تجارب اﻷعضاء

تجارب اﻷعضاء ساحة لعرض فيها اﻷعضاء تجاربهم فى شتوى مناحى الحياة

قديم 18-07-2012, 09:02 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مشاكل الغسالات الاتوماتيك

مش عارف ليه الكلام عن الغسالات بيكركبلى معدتى
بس انا متابع الموضوع عشان مفيد جدا
يا رب ما استفيد منه ..افيد غيرى ماشى

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 18-07-2012, 05:55 PM
محمد السيد 78 محمد السيد 78 غير متواجد حالياً

محمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to behold

بسم الله الرحمن الرحيم
"قل لن يصيبنا الا ما كتب الله لنا"
صدق الله العظيم
قديم 19-07-2012, 09:16 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

أنا عندى غسالة ويرل بول Whirlpool إيطالى بضمان العبد. جبتها بالغلط يعنى أنا كنت رايح على زانوس العبد ولكن قلت للراجل انا عاوزها بأثنين بكرة علشان أتحكم فى درجة الحرارة ببكرة وأختار البرنامج ببكرة. الراجل بص فى المخزن وقال لى موجودة ببكرتين زى ما انت عاوز. أخذتها ومشيت ورحت البيت وبكشف لقيت مكتوب عليها موديل AWG 5404 - Whirlpool. رحت متصل بيه قال لى مكن ترجعها ولكن زانوسى العبد ببكرة واحدة بتتحكم فى البرنامج والدرجة. فكرت شوية ولقيت انها مركة برضوا. سبتها وركبتها وبقلها 4 سنين شغال. العيب الوحيد الموجود فيها الان من شهر هو صوتها عن العصر. هى 500 لفة فى الدقيقة. ففى ساعة برنامج العصر للمياة تسمع صوت عالى جدا وهذا الصوت ظهر مرة ولا مرتين، وساعات مش بيظهر. وساعات بيكون فى صوت ماتور والحلة مش تلف زى ما يكون حاجة مكلبشاها ولكن بعد دقيقة تشتغل عادى... يعنى عطل غير دائم... هل حد عارف ممكن العيب من أيه؟؟

عند الوالد زانوسى العبد الإيطالى برضوا ولكن بقلها 8 سنين شغالة فل ومفيش غير مرة واحدة أتغير لها حاجة زى الدينموا كدة وكان رخيص

التعديل الأخير تم بواسطة tham1010 ; 19-07-2012 الساعة 09:30 PM
قديم 20-07-2012, 02:38 AM

محمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to beholdمحمد السيد 78 is a splendid one to behold

غالبا العيب اللى عند حضرتك هو بداية العطل اللى حصل عندى وهو تلف رولمان بلى الحلة وده ممكن تكشف عليه عن طريق عمل الاتى تفتح باب الغسالة وتمسك الحلة الداخلية وتحاول تهزها فوق وتحت ومن بره لجوه لو لقيتها مبوشة ابدا فورا بتغيير الرولمان بلى قبل ما يحصل تلفيات تانية لان زى ما قلت فى المشاركة السابقة ممكن الموضوع يتطور وتضطر تغير اكس الحلة اذا كان بيتغير او تغير الحلة الداخلية بالكامل اذا كانت من النوع ذات الاكس الثابت
قديم 22-07-2012, 12:40 AM

tham1010
ايه الاخبار جربت اللى قلت لك عليه ولا لسه ؟ يا ريت نكمل الموضوع للاستفادة الكاملة لاعضاء المنتدى