العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو ميجان Mégane

رينو ميجان Mégane The Renault Mégane is a small family car produced by the French automaker Renault since 1995. It is offered in 3- and 5-door hatchback, saloon, coupé, convertible and estate bodystyles. The Renault Scénic (launched 1996) is the first modern compact MPV to be built in Europe

قديم 09-10-2013, 11:28 PM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: أرجو الرد للاهمية ..... معروض عليا ميجان 2006 هاى لاين؟!

بالترتيب
لانسر بومة 1600 ....... جودة عالية يبانى قطع غيار رخيصة متوفرة صيانة فى اى مكان
النترا ............. واسعة تكنولوجى محرك متطور cvvt
اخر حاجة المازدا معرفهاش أوى بس كقطع غيار و صيانة مش فى صالحها بالمقارنة بالاتنين اللى فوق

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 10-10-2013, 01:54 AM
Ahmed AlGamal Ahmed AlGamal غير متواجد حالياً

Ahmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of lightAhmed AlGamal is a glorious beacon of light
افتراضي رد: أرجو الرد للاهمية ..... معروض عليا ميجان 2006 هاى لاين؟!

اللانسر طبعا تكسب ... المازدا شبابية اكتر و مش واسعة بالاضافة لموضوع قطع الغيار لكن الناس بتتحاكى بتسارعها و ثباتها و نعومتها .... الالانترا طبعا عربية معروفة ...

بس انا رايي بقى بما انها اول عربية ليك انا رايي ما تجيبش حاجة غالية قوي ... انا من سنة بالضبط كنت لسه متعلم السواقة و كنت عايز اجيب حاجة زيرو او حاجة عالية بس خالي نصحني اني اجيب 128 اتودك فيها مش من ناحية السواقة و بس لا كمان من الناحية الاهتمام بالعربية و الخبرة .. المهم رسيت على اني جبت لانوس مستعمل جرحتها و كسرتلها رفرف و لحمته و اتعلمت فيها ازاي اهنم بالعربية و زودت البطارية بمية حنفية و ملحت و البوية بتاعة الحوض اتاكلت بس لحقتها يعني اتعلمت فيها سواء في السواقة او اساسيات الميانيكا و غيره و لو جيت ابيعها هبيعها بنفس السعر او اخسر الف جنيه بالكتير ... ناوي اكمل بيها سنتين تاني اكون اتودكت في كل حاجة خاصة بالعربيات و بعدين ابيعها و اجيب حاجة تاني ... ارشحلك تجيب لانوس عربية ناعمة و محترمة و تستحمل و ان كنت مصر هات لانسر .. هي عبارة عن لانوس بس فئة اعلى