العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > كرايسلر CHRYSLER

قديم 07-05-2013, 04:43 AM
moko_2004 moko_2004 غير متواجد حالياً

moko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud ofmoko_2004 has much to be proud of
افتراضي رد: مطلوب موتور هيمي 6.1 مع كل وحدات التغذية

انا ممكن اجيبة من الخليج بس حالات المواتير هناك بتكون على اخرها بتكون وحشة بجد وانا كمان خايف من التكاليف عاوز اعرف الميزانية هتكون عاملة ازاي علشان انا بعمل مشروع تطوير عربية مصرية 4*4
ودة أحسن موتور وفتيس نزل على فور باي فور وأخد اكبر جوايز عالمية لعدة سنوات
قديم 07-05-2013, 12:38 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

ربنا يوفقك ....
و لو معندكش مانع ... ممكن حضرتك تشركنا معاك نتعلم منك .... و اكيد حتلاقى شوية خبرات ممكن تساعدك
و اكيد برضوا حتلاقى شوية مهتمين بالدفع الرباعى ( زى العبد لله )

فيه واحد فى مدخل مدينة بورسعيد اسمه خليل .... ده الوحيد الى شفته فى بورسعيد عنده عربيات امريكانى بيبيع انصاص و مواتير ... جيب و دودج ... و مشفتش حد خالص فى عمارات بنك الاسكان بيشتغل فى الامريكانى

الحرفيين فيها ناس كتير بتشتغل فى الشيروكى و الجراند ..... بس .... و فيها واحد او اتنين بيشتغلوا فى الجى ام

فيه عند حضرتك شبين الكوم ... حاجات البليزر و الفان القديمة و كمان دمنهور

يقال ان الوكالة فيها حاجات للجيب .... بس انا معرفش عنها حاجة

لو حضرتك لم تجد الموتور ده ... انا ارشح لحضرتك المواتير القديمة شوية ( اعذرنى ... انا بحب الحاجات القديمة ) موتور الجى ام يوكن الهاف انجكشن .... سمعت من اكتر من واحد انه موتور اعطاله قليلة و عمره طويل و استهلاكه للبنزين احسن من المواتير الكربراتير
موتور التويوتا اللاند كروزر ..... 8 سلندر او 6 سلندر ... مواتير محترمة جدا جدا ... بس عيبها ان سعرها غالى

مواتير الديزل
بصفة عامة ..... افضل مواتير تصلح للدفع الرباعى .... خدمة شاقة .. تحمل عالى .. اعطال اقل
عندك موتور الجى ام ( او الكامنز ) الديزل ... 8 سلندر .. سعر الموتور بالفتيس الاوتوماتيك قرابة 8 الاف جنيه !!!
بس عيبه ندرة قطع غياره .....
عندك كمان مواتير الايسوزو الجامبو ... بس مزعج جدا
انا حبيت بس ادردش معاك ... علشان قلما اجد حد بيتكلم عن موتور اعلى من 1600 .. و كمان امريكانى !!!
انا معرفش حاجة عن الموتور الهيمى ده غير انه راكب فى العربيات الجديدة و انه بيوفر بنزين
ربنا يوفقك

قديم 16-10-2013, 04:01 AM
ttmmtt20000@gmail.com ttmmtt20000@gmail.com غير متواجد حالياً

ttmmtt20000@gmail.com is on a distinguished road

اعتقد لو تعرف حد فى الخليج هايككون اوفرلك وانظف بكتير يبعتهولك شحن طبعا

قديم 21-10-2013, 11:46 AM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute

ان شاء الله هتلاقية في بور سعيد
واشئل في شنبليون لو مش موجود ممكن يجبوه من بره

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.
قديم 04-12-2013, 08:27 AM
conwaydiver conwaydiver غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان متعلو ومتواضع اكرخ الاقنعة المزيفة والكذب
التخصص العملى: معلم
هواياتي: الغطس/السيارات/السفر و الرحلات

conwaydiver has a spectacular aura aboutconwaydiver has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ttmmtt20000@gmail.com مشاهدة المشاركة

اعتقد لو تعرف حد فى الخليج هايككون اوفرلك وانظف بكتير يبعتهولك شحن طبعا
لو سمحت ممكن سؤال
حضرتك اشتريت العربية دي من مصر ولا جايبها من خارج مصر؟
انا بسأل لان عندي نفس العربية موديل 2007 شاريها من مزاد كانت مخبوطة والاكصدام كان مكسور والايرباج ضرب وعاملة 37 الف ميل بصراحة خلصت علي 4200 و في مكان هنا اسمه يو بول ات وده مكان واسع قوي ممكن اقولك 300 فدان في كل انوع العربيات من جميع الموديلات والسنين واتوفقت في مكان عنده العربية دي ولي صديق يمني ميكانيكي ذهب معايا وخلع الدريكسيون والبامبر بكل سلاطاته ب بابا غنوجه ودفعت 200 دولار وهو ركبهم ببلاش والعربية والله كأنها جديدة والحادثة بتاعتها استفسرت عنها ولقيت كانت تملكها عجوز وخبطط في اشارة مرور رجليها اتزحلقت من علي الفرامل وخبطط اللي قودمها يعني حاجة بسيطة وعندي استعداد اشيلها من امريكا علي اكتافي لحد مصر بس ادخل بيها هي 3700 سي سي عشان كده بسأل حضرتك وبالله لو في حد يعرف يقولي طريقة ادخلها بيها او عربيتي التانية نيسان التيما 2007 2500 سي سي وانا اول مالك ليها بس طبعا عومري ما هدفع 50 او 60 الف دولار جمارك لو في طريقة تانية ماشي
معلش طولت عليك