العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 17-04-2013, 01:55 PM
الصورة الرمزية روبرت مجدي
روبرت مجدي روبرت مجدي غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Accountant
هواياتي: Computers, Automotives

روبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to beholdروبرت مجدي is a splendid one to behold
افتراضي رد: ده اول موضوع ليا ممكن تساعدوني؟؟

أنا انصحك ب الكيا بيكانتو مستعمل(موديل 2005-2011 من 50 الى 75 الف و حسب حالتها )
او هيونداى I 10 مستعمل(موديل 2008 الى2011 من 50 ل 60 الف و حسب حالتها )لأنها
بناتى وصغيرة و خفيفة و مش محتاجة مكان كبير ف الركن و طبعا قطع الغيار متوفرة ف السوق و موفرة ف البنزين
و اولأ و اخيرا ربنا يوفقك ف الأختيار
قديم 17-04-2013, 02:48 PM
الصورة الرمزية enas ana
enas ana enas ana غير متواجد حالياً

enas ana will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روبرت مجدي مشاهدة المشاركة

أنا انصحك ب الكيا بيكانتو مستعمل(موديل 2005-2011 من 50 الى 75 الف و حسب حالتها )
او هيونداى I 10 مستعمل(موديل 2008 الى2011 من 50 ل 60 الف و حسب حالتها )لأنها
بناتى وصغيرة و خفيفة و مش محتاجة مكان كبير ف الركن و طبعا قطع الغيار متوفرة ف السوق و موفرة ف البنزين
و اولأ و اخيرا ربنا يوفقك ف الأختيار
بجد شكرا ياروبرت انا هحاول اشوف الموديلات اللي قولت عليها بس ياترى بكام الكيا بيكانتو 2011؟ وعندي سؤال معلش هو لما موديل العربية بيقدم بترخص ولا بتغلى؟
قديم 17-04-2013, 02:49 PM
الصورة الرمزية enas ana
enas ana enas ana غير متواجد حالياً

enas ana will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahmoudelmasry2016 مشاهدة المشاركة

هستأذنك انا بقى شان هنام ف اى وقت تانى نبقى نكمل _ فرصة سعيدة
بجد الف شكر والله وعندك حق على فكره انا فعلا لازم اصبر شويه واحوش مبلغ اكبر واجيب حاجه زيرو كويسه وخلاص

طيب تنصحني اتعلم على ايه على مااجيب العربية؟؟
قديم 17-04-2013, 04:02 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
ممكن تشتري زيرو مثل الماروتي والألتو
http://www.contactcars.com/newcars_models.asp?stype= n&smore=n&CarMake=20&CPTo =65000

وممكن لادا
http://www.contactcars.com/newcars_m...=20&CPTo=65000

والأفضل انك تشتري كسر زيرو
تابعي مواقع البيع على النت

http://www.contactcars.com/usedcars_all.asp?stype=u& smore=n&CarYearFrom=2012& CPFrom=60000&CPTo=65000

والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 17-04-2013, 10:27 PM
الصورة الرمزية Engineer Ebrahim
Engineer Ebrahim Engineer Ebrahim غير متواجد حالياً

استشارى السيارات الصديقة للبيئة
من انا؟: أسكن قمم الجبال .. التي فوق أسطح الكواكب والمجرات
التخصص العملى: مهندس صيانة سيارات
هواياتي: الرياضة

Engineer Ebrahim has much to be proud ofEngineer Ebrahim has much to be proud ofEngineer Ebrahim has much to be proud ofEngineer Ebrahim has much to be proud ofEngineer Ebrahim has much to be proud ofEngineer Ebrahim has much to be proud ofEngineer Ebrahim has much to be proud ofEngineer Ebrahim has much to be proud ofEngineer Ebrahim has much to be proud of
عاجل رد: ده اول موضوع ليا ممكن تساعدوني؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة enas ana مشاهدة المشاركة

طول عمري هتجنن واسوق عربيه وبعشق العربيات جدا لكن للاسف لسه جديده في السواقه ياما طفشت ناس وعصبتهم ونرفزتهم وانا بتعلم السواقه بتعلم على كبر بقى

مع اني معملتش حاجه تنرفز يعني بيقولي انقلي للتاني قولتله حاضر وسيبت الدريكسيون وبصيت تحت رجلي ادور على الدبرياج ده فين قعد يزعق ويقول انقلي وانتي باصه قدامك وماسكه الطاره هي طاره ولا دريكسيون اهو انت بكلامك ده بتلخبطني ويقولي بصي وراكي في المرايه قبل ماتروحي يمين ولا شمال فانا انفعلت وقولتله يعني انا هبص في المرايه ولا هنقل ولا همسك الدريكسيون؟ كل ده في وقت واحد؟ هقطع نفسي يعني ؟افتكرت مرسي الزناتي وهو بيقول الاتنين؟اذاكر وانجح؟ وعبد المعطي الناظر اللي ميقدرش يعطي عطائين في نفس الوقت ياااه كانت ايام
ومن ساعتها مشوفتهوش في مكتب تعليم السواقه تاني تفتكروا ليه؟ ماعلينا نصيبه بقى اكل عيشه واتقطع مش انا السبب طبعا

ياااه المهم متغيروش الموضوع

انا عارفه اني رغايه دلوقتي انا بدات اتعلم من جديد والحمدلله في امل بتعلم على عربيه سوزوكي على فكره انا معرفش موديلها ايه بس هي منتشره جدا كمواصلات يعني هتقولولي ايه علاقة ده بالموضوع هقولكم ايوه صح عندكم حق

دلوقتي انا عاوزة اشتري عربيه حلوة متكونش مستعمله لاني مش ضامنه اشتريها بمشكله واصرف عليها وكمان انا عاوزة اكون انا ال واحده اركبها لضمان انها كويسة وكل حاجه فيها كويسة ومظبوطه

دلوقتي انا بحب جدا الهاتشباك زي الشيفروليه سبارك 2013

والفيات بونتو 2013

والرينو كليو 2013

علشان يعني تعرفوا شكل الاستايل اللي بحبه ونفسي اشتري زيه كده

بس اسمع انهم غاليين جدااااااا وفي الحقيقه معرفش هم بكام يعني انا عاوزاها تكون في حدود 65 الف وتكون شكلها قريب من الحاجات دي

ممكن بقى تساعدوني لاني مش عارفه ايه الاحسن فيهم ؟

وبجد شكرا ليكم

بالتوفيق وربنا يبارك ليكي في اللي اخترتيه ... ومستنيينكم كلكم هنا
http://masrmotors.com/vb/showthread....329#post873329