العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 24-11-2010, 04:06 PM
tom_gr tom_gr غير متواجد حالياً

tom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of lighttom_gr is a glorious beacon of light
افتراضي رد: طبعت ورقة للى راكن صف تانى يمكن يحس . هل دة حل صحيح ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercedes مشاهدة المشاركة

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

طاب , أنت زعلان عشان واحد ركن صف تانى و قفل عليك , أنا بأه امبارح الثلاثاء الموافق 23-11-2010 , كنت فى مشوار فى البنك, عند مبنى محافظة الدقهلية اللى فى المنصورة و كنت راكن فى شارع جانبى جنب البنك و الشارع ده عبارة عن منزل , أنا كنت راكن صف أول و محيط جنب الرصيف و كله ألسطه , طلعت من البنك , لقيت واحد ( بنى آدم ) معاه عربية نص نقل حمرا قديمة و راكن جنبى صف تانى , بس مش قافل على لأنى كنت راكن فى ملف , عادى مش مشكلة , الراجل ركن و عامل حسابه أنى اعرف أطلع برضه -راجل حريف- , المهم , لقيت واحد (مش بنى آدم و مش محترم) راكن عربية VW Tourage جمرك أكيد , ورايا و عشان ضهر عربيته مايبقاش فى الشارع الرئيسى, قام لااااااااااااااااازق اكصدام عربيته الأمامى فى الاكصدام الورانى بتاع عربيتى و هنا لازق يعنى لازق مش مجازا ولا حاجة .

و تقريبا و هو بيلزق الاكصدامين فى بعض, زق عربيتى شويه , رغم أنى معشقها و شادد فرامل اليد , الا أنها اتحركت , فولاد الحلال , قاموا حطينلى دبشه أمام العجل الأمامى بتاع عربيتى لأنها كانت على منزل , أنا قعدت أدور على قلم عشان أكتبله بعض من السباب المخفى , لكن لأول مرة فى حياتى مالقيتش قلم , قلت حسبى الله و نعم الوكيل و مشيت .

أنا قصدى اييييييييييييييييييه؟؟

ـن الناس اللى بتركن صف تانى و لا تبالى بالآخرين, دول ناس زبااااااااااااااااااااااا االة و مايستاهلوش يبقوا بنى آدمين, لأن حتى لو الواحد ركن صف تانى , OK , بس يخلى عينه على العربية عشان لنا ييجى صاحب العربية المقفول عليها , يعرف يطلع , مش يركن صف تانى و يضرب الطرشة, انشالله ينضرب على قلبه .

أما التانى بتاع الVW Tourage الجمرك ده بأه, فده أنا مش لاقيله وصف , بس أول مالاقيله وصف , هكتبه عالطووووووووووووول .

MERCEDES E230
كلام تمام اوى فعلا

فيه ناس بتركن صف تانى وبتراعى ان الى راكن صف اول يعرف يطلع دول تمام ونساعد ونستحمل بعض وممكن اشكره كمان

انما الى بيقفل على الناس ده عاوز يتحط فى شنطة العربية ويتقفل عليه يوم بحاله ويويرنى هايعرف يطلع ازاى علشان يحس بالزنقة
قديم 24-11-2010, 04:19 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
Talking رد: طبعت ورقة للى راكن صف تانى يمكن يحس . هل دة حل صحيح ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tom_gr مشاهدة المشاركة

انما الى بيقفل على الناس ده عاوز يتحط فى شنطة العربية ويتقفل عليه يوم بحاله ويويرنى هايعرف يطلع ازاى علشان يحس بالزنقة

هو سيادتك , قصدك , زنقة العربية ولا زنقة الTEEEEEEEEEEEEEET

MERCEDES E230

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم
قديم 26-11-2010, 05:51 AM
sarawe511 sarawe511 غير متواجد حالياً

sarawe511 will become famous soon enough

سبحان الله الموقف دة حصل معايا ف تالت ايام العيد .... كنت نازل الساعة 10 بليل رايح اسهر شوية مع اصحابي ...المهم لقيت عربية فولفو قديمة عاملة زي التهمة ركنة صف تاني و زانقة ع عربيتي المهم احاول ازقها للامام او للخلف لكن مفيش امل العربية تقيلة و متعشقة المهم اسال ع صاحب العربية و انده ف الشارع علي صاحب العربية الفولفو لكن لا حياة لمن تنادي و الاخر صاحب العربية ايلي قدامي جه و طلع و طلعني و بعد م طلعت جبت ورقة حلوة و رحت كاتب له فيها موشح حلو بس ب الادب و حطتها ف المساحات ...ف فكرة الورقة دي حلوة يمكن الناس تتعلم ..بس مش لازم طباعة لان كل موقف يتطلب صيغة معينة للكتابة ف كفاية يبقي معاك شوية ورق ف الشنطة و قلم و ربنا يهدي الجميع
قديم 26-11-2010, 06:12 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

انا حصل معايا موقفين اعجب من بعض
الأول
فى بنها ركنت صف اول موازى للرصيف وغبت 10 دقايق بالظبط ورجعت لقيت سواق نص نقل راكن جنبى صف تانى قفل عليا الميه والنور
والتصرف الطبيعى ناديت ظابط المرور علشان يشيلها بالونش وبصيت فى عينيه لانى عارف انه هيعمل حركة انا عارفها
وفعلا
بص لقانى نمر قاهرة والنقل نمر قليوبية (قريبهم ) فقال حاضر من عينيا ومعملش ولاحاجة و...دى موجودة فى الاقاليم عامة لو لقى واحد غريب يشتغله
وطبعا اتعطلت اكتر من ساعة
وأما الموقف التانى انا اللى ركنت صف تانى فى الكوربة بس نزلت فرامل اليد وكنت بالظبط هشترى ربع كيلو بن وقلت ربما اتأخر او انا امشى من هنا وصاحب العربية ييجى من هنا فنزلت فرامل اليد بعد تردد ورجعت لقيت العربية مكانها ولقيت المكان اللى جنبى مركون فيه عربية تانية ففهمت ان عربيتى حد زقها طلع صاحبنا ودخل التانى
لكن كان فى مفاجأة غريبة
لقيت الناس بتقول لى ان صاحب العربية اللى كنت راكن جنبها صف تانى بعد م طلع من عربيتى ورجعها مكانها جاب كتر (قاطع ) اللى بيقطعو بيه الورق والكرتون وراح راسم لعبة السيجة على الباب او بالتعبير الحديث أكس.... أو وعور الباب وجرحه بطريقة غبيه
بقى ده كلام
م انا سايبها ممورة وسيادتك مشيت ايه لازمة تجريح العربية بقى
يعنى انا لو كنت حبستك كنت هتجروء تعمل كده
ومع ذلك عند بيتنا صعب انك تركن صف تانى لكن لما بكون فى مكان بحس ان فيه حد ممكن يركن صف تانى جنبى ويحبسنى بكن واطلع بوز العربية او الكبوت كله لبره
بحيث لو حد ركن صف تانى هيبقى فى وسط الشارع فمش هيفكر يعملها جنبى
طبعا بعمل كده لما اشوف حد راكن صف تانى ورا شوية او ادام شوية علشان كبوت العربية يكون بعيد عن الطريق وبالتالى محدش هييجى جنبها وفى نفس الوقت محدش يحبسنى
ومرة عملتها فى المنصورة وكانت هيا الوحيدة اللى محدش جنبها راكن صف تانى ولما جيت اركب لقيت واحد بيقول لى بغيظ / ايه الركنة دى
فقلت / مالها
فقال بغيظ برضه / ممالهاش
وفهمت طبعا هو متغاظ ليه
لانه معرفش يركن صف تانى
بس كبوت النيسان عريض وطويل
يعنى اصحاب العربيات الصغيرة زى الماروتى وال128 وال127 مفتكرش هيعرفو يعملو زيى
قديم 26-11-2010, 02:51 PM
الصورة الرمزية mercedes
mercedes mercedes غير متواجد حالياً
من انا؟: عاملنى الله بفضله, لكننى بارزته بالمعاصى
التخصص العملى: Vasc-man
هواياتي: المشى

mercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to beholdmercedes is a splendid one to behold
رأى رد: طبعت ورقة للى راكن صف تانى يمكن يحس . هل دة حل صحيح ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالدخليفة مشاهدة المشاركة

لكن كان فى مفاجأة غريبة
لقيت الناس بتقول لى ان صاحب العربية اللى كنت راكن جنبها صف تانى بعد م طلع من عربيتى ورجعها مكانها جاب كتر (قاطع ) اللى بيقطعو بيه الورق والكرتون وراح راسم لعبة السيجة على الباب او بالتعبير الحديث أكس.... أو وعور الباب وجرحه بطريقة غبيه
بقى ده كلام
م انا سايبها ممورة وسيادتك مشيت ايه لازمة تجريح العربية بقى
يعنى انا لو كنت حبستك كنت هتجروء تعمل كده

ان شاء الله ربنا هيرزقه بالى يشرحله وشه بكتر مصدى .

MERCEDES E230

MERCEDES E-class

بسم الله الرحمن الرحيم
عَسَى رَبُّكُمْ أَن يَرْحَمَكُمْ وَإِنْ عُدتُّمْ عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصِيرًا
صدق الله العظيم