العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi > لانسر بومه

لانسر بومه متسوبيشى لانسر

قديم 17-07-2012, 12:13 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عايز راى اهل الخبره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Peter مشاهدة المشاركة

شكرا على ردك بس انا سمعت ان الشارك فيها عيوب ولا ايه؟
شوف سيادتك انا معايا شارك 2009 الى هى 1500 سى سى

وعيوبها تتمثل فى ان شنطتها صغيرة وعفشتها مش قد كدة بسبب انها سبورت

لكن المحرك بتاعها جميل جدا جدا والفتيس احلى واحلى كمان

فقيرة فى الاوبشن بس واسعة ومريحة

الجديدة 1600 واستجااااابتة الله واكبر علية عالية جدا فهى كعربية ممتاااااازة واحن من البومة مليوووون مرة واسمك راكب شارك وشكل جديد

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 17-07-2012, 01:24 AM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة HaMaDa-ToUBaR مشاهدة المشاركة

شوف سيادتك انا معايا شارك 2009 الى هى 1500 سى سى

وعيوبها تتمثل فى ان شنطتها صغيرة وعفشتها مش قد كدة بسبب انها سبورت

لكن المحرك بتاعها جميل جدا جدا والفتيس احلى واحلى كمان

فقيرة فى الاوبشن بس واسعة ومريحة

الجديدة 1600 واستجااااابتة الله واكبر علية عالية جدا فهى كعربية ممتاااااازة واحن من البومة مليوووون مرة واسمك راكب شارك وشكل جديد

المشكلة مش في إيه أحسن من إيه المشكلة في سياسة السوق أو المستهلك المصري بالتحديد.
إحنا السوق الوحيد الي بيفضل الديزاين القديم لمجرد إنه قديم ومعروف طريقة تفضيل غريبة بصراحة.
ممكن بقى سؤال برة الموضوع خااالص إيه العربية الي إنتا حاطط صورها في التوقيع دي ممكن تديني تفاصيل عنها لأني ماسمعتش عن الدايو دي قبل كدة (موديل وحصان وسي سي ورأيك فيها لو إنتا من ملاكها وسعرها كام وقطع غيارها عاملة إيه)
ياعني شوية معلومات عنها كدة بعد إذنك.

قديم 17-07-2012, 04:17 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_eslam_66 مشاهدة المشاركة

المشكلة مش في إيه أحسن من إيه المشكلة في سياسة السوق أو المستهلك المصري بالتحديد.
إحنا السوق الوحيد الي بيفضل الديزاين القديم لمجرد إنه قديم ومعروف طريقة تفضيل غريبة بصراحة.
ممكن بقى سؤال برة الموضوع خااالص إيه العربية الي إنتا حاطط صورها في التوقيع دي ممكن تديني تفاصيل عنها لأني ماسمعتش عن الدايو دي قبل كدة (موديل وحصان وسي سي ورأيك فيها لو إنتا من ملاكها وسعرها كام وقطع غيارها عاملة إيه)
ياعني شوية معلومات عنها كدة بعد إذنك.

حبيبى انت تأمرنى العربية دى 1800 سى سى 138 حصان وانا كنت جايب ال 2009 منها ب 152 وجبت ال 2010 ب 160 وهى عربية فوق الممتازة وبعتبرها احسن عربية الصراحة بس حاليا انا بفضل الفورد فوكس عنها

HaMaDa-ToUB@R

01000902024

قديم 26-07-2012, 11:30 AM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr.Peter مشاهدة المشاركة

الف شكر يا ريس على الرد و الاهتمام و ايه رايك البومه او هوندا ستى الجديده و قطع غيارها عامله ايه(السيتى)
لا سيبك من السيتى مش منتشرى وقطع غيارها غالية بس انا شايف ان الشارك لو هتقدر على قطع غيارها يبقى جيبها دلوقتى خصوصا ان عليها خصم 15 الف جنيه لكل الفئات لكن لو مش هتقدر على قطع غيارها يبقى خليك فى البوما احسن يعنى انا شايف انك تروح التوكيل تشوف اسعار قطع غيار الشارك عاملة ايه لو هتقدر عليها يبقى اتوكل على الله وجيبها واعرف ان البومة بينزلها قطع غيار من دول كتير اسبانى كورى تايوانى تايلاندى صينى وكده

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى
قديم 26-07-2012, 11:56 AM
3bdo 3bdo غير متواجد حالياً

3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future3bdo has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

اولا توكيل كيا من افضل التوكيلات على مستوى الشرق الاوسط وشركة كيا موتورز كرمت توكيلها في مصر واعتقد ان اهل مكة ادرى بشعابها
ثانيا كل السيارات في مصر بتتسرق ياباشا
ثالثا بخصوص الالنترا
اللي بيقولك السحب وحش دا بسبب انه مشغل نظام حديث في العربية اسمه الايكو ودا نظام بيوفر في البنزين بنسبة كبيرة جدا ولو عايز سحب في 8 ثواني الغي نظام الايكو
اللي يقولك عفشة ناشفة دا بسبب الطرق الزبالة اللي في مصر لان العربيات دي مصممة على انها تمشي في طرق نضيفة ومفيهاش طوبة واحدة
اللي يقولك العربية بتعوم هوا كذاب وشوف الفيديو دا وسلملي على التعويم
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=Q9ujIhtwlmA
اللي يقولك التوكيل زباله انا اعتقد انه مش عيب في العربية نفسها دا عيب في التوكيل
وتقبل تحياتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden مشاهدة المشاركة

اولا : انا لم اشتم الياباني وانا ركبت ياباني (جلانت 82 ـــ كرستالة ــ كورولا 2003 )
ثانيا : هل حضرتك ركبت كوري ولا سمعت واحد من اللي شغال يشتم في الكوري وهو مش عارف يطلع كوريا على الخريطة ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ثالثا : ايه المشكلة لما تكون السيراتو هينزل منها شكل جديد ؟؟؟؟ وعلى فكرة الشكل الجديد هينزل 2014 مش 2013 لان 2013 نزل في الخليج نفس الشكل الحالي
رابعا : مبيعات السيارات الكورية تفوقت على اليابانية في الاسواق العالمية زي امريكا وبقت بالملايين
واعتقد ان امريكا يفهموا في العربيات اكتر مننا ومعندهمش عقدة من دا او من دا
اما بخصوص الالنترا هرد عليك في مشاركة تانية
يا شريف هو بيسئل على البومة مش على الكرولا والكريستالة والجالنت 83 وبعدين يا معلم انت عايز تقولى ان العربية اللى بتنزل امريكا هيا اللى بتنزل مصر ويا باشا هما بيكرموا توكيلهم على اساس ايه عشان بيبيع عربيات كتير والمعارض بتاعته محترمة بس اعتقد ان هما متعاملوش مع التوكيل ده عشان كان عندهم عربية سيراتو مثلا وكانوا بيعملوا صيانة هناك ويا باشا المبيعات دى ليه عشان الكورى اوبشنز وشكل وسعر كويس يمكن عشان كده تفوقت وبعيدن ماشى كل العربيات فى مصر بتتسرق بس حصل قبل كده و نوع واحد بس اتسرق منه 3000 عربية دى نعتبر فضيحة على شركة كيا كلها ولغايت دلوقتى معملوش اى حاجة وبعيدن الاعضاء اللى قالوا ان السحب وحش قالوا انهم مش مشغلين نظام الايكو واكيد يا باشا ركبت كورى كتير بس محدش من عيلتى عنده عربية كورى عشان اعرف هيا عاملة معاه ايه وبعدين يعنى عفشة التيويتا كرولا مصممة انها تمشى فى طرق محترمة و رغم كده نجحت عندنا فى مصر ومعروف ان عفشتها جميلة و موضوع ان العربية بتعوم فملاكها هما اللى قالوا عليها كده مش انا

من يفقد ثروة يفقد كثيراً ..
ومن يفقد صديقاً يفقد أكثر ..
ومن يفقد الشجاعة يفقد كل شئ !

http://masrmotors.com/vb/image.php?t...ine=1341151527

تقرير حصرى لمصر موتورز بالصور والتفاصيل عن عربيتى ميتسوبيشى لانسر بومة سوبر اكشن 2012 مميزات وعيوب
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90862
عذرا لقلة دخولى على المنتدى بسبب الدراسة ادعولى ولو اى حد عايز حاجة يبعتلى و هرد عليه ان شاء الله ادعولى ربنا يوفقنى