العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سكودا skoda

سكودا skoda اسكودا Škoda بداءت كشركة تشيكية منذ عام 1895 على يد شريكين لورينما وكليمنت وهى حاليا احدى شركات مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سكودا اوكتافيا فابيا رومستر

قديم 25-07-2010, 02:15 AM
ahmedromance ahmedromance غير متواجد حالياً

ahmedromance is just really niceahmedromance is just really niceahmedromance is just really niceahmedromance is just really nice
افتراضي رد: سيارتى اسكودا فليشيا بتسخن جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sami2008_samir مشاهدة المشاركة

لدى سياره سكودا فليشيا موديل 1996 اعانى من مشكله كبيره جدا ومش لاقى لها اى حل وهى ان السياره بتسخن قوى خصوصا فى فصل الصيف هل احد من حضراتكم عنده حل للمشكله دى
ياريت حد يد
يقول لى على حل عملى يقضى على المشكله دى
وشكرا لكم ايها الافاضل
الحل الوحيد انك تغير وش السلندر كامل بالصبابات وبكل حاجة جديد جديد جديد وبلاش استيراد وانسى موضوع السخونة خالص مدي الحياة وده عن عدة تجارب عديدة وده يعمل 875 كامل جديد وده رقمي لو في اي استفسار
0101113170
قديم 29-07-2010, 07:51 PM
ahmedtaha20012000 ahmedtaha20012000 غير متواجد حالياً

ahmedtaha20012000 is on a distinguished road

شوف يا سيدي ده حسب اخر كلام سمعته اذا كنت شايل ترموستات الكوع ده بيخلي ترموستات اللي في الردياتير يخرف يفتح متأخر و ده بيبان في الصيف و خاصه مع السرعات العليا و ارجو افادتي بالتطورات اللي هتوصلها
قديم 29-09-2010, 03:11 PM
koko1971 koko1971 غير متواجد حالياً

koko1971 is on a distinguished road

غير المروحة بواحدة أكبر لأن المروحة الأصلي صغيرة جدا ومش بتغطي إلا ربع الريداتير تقريبا أنا غيرت المروحة بواحدة بتاعة الشاهين والأمور اطظبتت معايا ومفيش سخونة حتى مع التكييف بس المشكلة أنك لازم كما تجيب بطارية أمبير عالي علشان المروحة الكبيرة حتلحس الشحن لو ان البطارية بتعاتك 44 امبير مثلا لازم تجيب بطارية 70 أمبير وانسى الحرارة تماما ولو فيه أي استفسار راسلنى على الخاص برجاء تثبيت هذا الموضوع لأنه فعلا حل جذري لمشكلة سخونة الفيليشيا

التعديل الأخير تم بواسطة حازم شاهين ; 10-10-2010 الساعة 03:23 PM سبب آخر: بناء على طلب العضو
قديم 09-10-2010, 07:50 PM
dahabstation dahabstation غير متواجد حالياً

dahabstation is on a distinguished road

انا كان عندي سخونه في العربيه سكودا فليشيا كومبي بس غيرت الرياداتير 3فاز والسلك بتاعو نحاس مش المونيوم وحطيت بدل المروحه القديمه الاصليه بتاعت الاسكودا حطيط مروحه دايو واخده الرياداتير كلو والحمد لله الحراره عندي مبتوصلش ال70
قديم 12-10-2010, 04:58 PM
mg57 mg57 غير متواجد حالياً

mg57 is on a distinguished road

ياجماعة اخوكم مهندس ميكانيكا وعندي ورشة تصليح السيارات في المنيب جنب مترو المنيب وبفهم في السكودا كويس وكل العربيات الحمد لله لو حد يحب اي خدمة ٠١٢٨١١٥٦٩٨ كل يوم
م.محمد