العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > M11 , M12

قديم 19-02-2012, 11:25 AM
amr rady amr rady غير متواجد حالياً

amr rady has a spectacular aura aboutamr rady has a spectacular aura aboutamr rady has a spectacular aura about
افتراضي رد: M12 ) 2012 )

اي كلام في اي كلام ممكن اعرف ايه مصدر معلوماتك عن العجل بيفتح لجوه دي
وبعدين قطع الغيار مش غالية ولا حاجة دي حاجتها موجودة علي الرصيف
انا لما قلت انها موتور ميتسوبيشي ماكنش كلامي والله ده كان من المعرض
ولما حبيت ابص عليه ما كنش موجود عليه اسم ميتسوبيشي بس
قديم 22-02-2012, 04:38 AM
mms mms غير متواجد حالياً

mms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant futuremms has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة luckyman مشاهدة المشاركة

مفيش حاجة اسمها العجل اللى بيفتح لجوة لية فى ناس تقول كلام غلط ومش صح دة اسمة نوع من التضليل ولما الواحد يسمع معلومة مش متاكد منها مفيش داعى التناقل بنفس الخبر لان الناس العادية بتخاف وبتعمل قلق نقل المعلومة ديما امانة والموقع معمول لتبادل الخبرات مش الاشاعات
يا جماعه واحده واحده عالراجل . هو كل اللى عمله مجرد استنتاج بسيط : يعنى هو لقى الكبوت بيتفتح لفوق والابواب بتفتح لبره اذن العجل بيفتح لجوه (مجرد استنتاج !!! بس .............) هتعلقوله مشنقه والا ايه .
قديم 23-02-2012, 08:06 PM
الصورة الرمزية misho777
misho777 misho777 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: مهندس زراعى ومدرب رياضى
هواياتي: الغطس والصيد

misho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nicemisho777 is just really nice
نقاش رد: M12 ) 2012 )

ألأختلاف فى الرأى شىء صحى جدا فأن لم تأخذ برأى فأنت حر اشترى السيارة اللى انت مقتنع بها وجرب بنفسك وبلاش تزعل او تغضب ممن يخالفك فى الراىء على حد علمى ان مواتير ألأسبيرانزا 1600 كلها نفس الموتور m11 m12 tigoo

نفس الزبالة فهى غير معمرة وضعيفة وليست يابانى او المانى كلها اشاعات على حد علمى وشكرا
قديم 26-02-2012, 09:12 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mms مشاهدة المشاركة

يا جماعه واحده واحده عالراجل . هو كل اللى عمله مجرد استنتاج بسيط : يعنى هو لقى الكبوت بيتفتح لفوق والابواب بتفتح لبره اذن العجل بيفتح لجوه (مجرد استنتاج !!! بس .............) هتعلقوله مشنقه والا ايه .

مش نعلق حبل مشنقة ولاه حاجة بس عيب الكلام دة مفيش حاجة اسمها الكبوت بيفتح والابواب بتفتح لبره وايه هو الاستنتاج دة اسمة نوع من التضليل تانى وعدم احترام الاعضاء زى واحد برضة كان سايق غربية اسبرانزا 113 ولقى الباب طار يعنى اللى عايز يتكلم ويفيد يذكر المشاكل الحقيقية انا هنا مش بتكلم عن الاسبرانزا على اى عربية وبعدين هو استنتاج حسب كلامك ان العجل بيفتح لجوة وما شفش العجل بيفتح لجوة بس شاف الكبوت وهو بيطلع والابواب بتطلع ومذكرش المشاكل دى لية جايب 128 من 35 سنة وملحمها فى حاره عيب الكلام دة اقل رد ممكن يتقال لية شايفنا بتوع بطاطا
قديم 26-02-2012, 09:21 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة misho777 مشاهدة المشاركة

ألأختلاف فى الرأى شىء صحى جدا فأن لم تأخذ برأى فأنت حر اشترى السيارة اللى انت مقتنع بها وجرب بنفسك وبلاش تزعل او تغضب ممن يخالفك فى الراىء على حد علمى ان مواتير ألأسبيرانزا 1600 كلها نفس الموتور m11 m12 tigoo

نفس الزبالة فهى غير معمرة وضعيفة وليست يابانى او المانى كلها اشاعات على حد علمى وشكرا

على حد علمك ؟؟ ايوة هى مش يابانى ولا المانى ومين فى مصر راكب يابانى او المانى نسبة لا تتعدى يمكن 10 فى المية !! هى مواتير صينى بس بالتعاون مع شركة نمساوى فى تصميم المحرك مش هى بس حتى فولكس غاجن وشركات كتير بتتعامل مع بيوت او مراكز خبره فى التصميم انما هى مواتير اقتصادية وجيدة بالمقارنة مع الكورى انما توصل للزباله غريبة جدا اومال تفسر باية شغاله تاكسى فوق 3 سنين وسيارات كتير عملت اكتر من 100 الف فى اقل من سنتين ومفيش مشاكل منها بالرغم من انها شغاله تاكسى بالعكس هى شغاله غاز كويس لانى نسبة الانضغاط عالية فيها وكفى استهزاء بالصنين فى السابق نفس الموضوع مع اليابانيين ثم الكوريين كفاية استخفاف لانهم واخدين حصة تقترب من حصة الاسد فى مبيعات الفئة المتوسطة ودون المتوسطة كلامك غير منطقى وفية تهويل مش حرية راى ومش علمى لانك بتقول على حد علمك ومن كلامك انت مالكش فى العربيات ولا المواتير حتى كلامك مش كلام واحد حتى هاوى انا اسف بس للاسف الموقع للافادة بالمنطق والعقل والعلم لكن فى ناس كتير زى حضرتك مش عارف من فين بيجيبوا الاحكام المطلقة وبعدين فى لغة الارقام هى الفيصل