العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > استراحة مصر موتورز

قديم 13-06-2013, 01:53 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سائقات و لكن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مروتي 31 مشاهدة المشاركة

لا قلها لحسن تموتي او تتشلي ( بعد الشر )

مش شغلتك ازاي , يعني انا اسوق و اصلح العربية بنفسي و كمان ممكن اغير لمبة البيت و ازيد اروح السوق و اجيب الخبز و اللحم و افسح العيال و اشارك بمصروف البيت و حضرتك البيض تقول مش اختصاصك

لا هنا و ستوب , انا احتج و استنكر و اندد بالأمر زي الدول العربية , انت يوم ما تجيب ست لازم تشاركها في كل حاجة لانه مش عيب التعاون مطلوب و مستحب لو تكثر منه كمان , يعني لو في يوم سهرة و ضيوف كثير و الشغل فاض على الست مساعدة خفيفة مش حتضر و لا تجيب كرامتك الأرض .
حرام يعني الست خلتوها تدخل في ميدانكم و مقلتوش لاء و انتم مش عاوزين تساعدوها .

يارب صبرني مش عاوزة ............
السلام عليكم
انا لم اقصد تموتي ولا تتشلي ولا....... ولا ........ ولا اي حاجه
هههههههههههههههه
ومين قال لك تسوقي وتصلحي العربيه و ...............
الست كفايه عليها شغل البيت فقط
علي فكره انا ضد شغل المرأه بل مع تكريمها في البيت
ولو اصبحتي كما الدول العربيه مش هتاخدي حقك ولا حاجه
ومين قال لكم تدخلوا في ميداننا خليك في ميدانكم احسن
ويارب يصبر الرجال عليكم

والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 13-06-2013, 01:59 PM
مروتي 31 مروتي 31 غير متواجد حالياً
من انا؟: لحد هذه الساعة لا زلت ابحث عن رد عن هذا السؤال , لكني انسانة هذا اهم ما في الموضوع .
التخصص العملى: ترجمة و قانون
هواياتي: الكتابة . المطالعة . الاعمال اليدوية

مروتي 31 will become famous soon enough

و الله انا مش ضد ان السيدة تبقى بالبيت و من اكبر المشجعات لذلك لكن الظروف الاجتماعية بتخلي الواحدة تتجرد من انوثتها و تعمل لضمان الكرامة و الخبز ( لقمة العيش )
يعني لو تم تخصيص راتب شهري لها يغنيها ذل السؤال يكون اكرم و احسن لها .
و انا بتعلم امور الميكانيكا و اني اقوم بامور الرجالة حتى لا اضطر للتعامل مع الرجال بالعالم الواقعي و هذا احفظ لنا لو كل سيدة تعلمت ان تقوم باعمال سهلة حتى لو كانت مخصصة للرجال لوفرة على زوجها الكثير هناك من الرجال من لا يحسن اصلاح الكهرباء بالبيت و يحضر اخصائي بالمبالغ الباهضة و السمكرة و غيرها .

و الله المستعان على ما نعانيه ببلداننا الاسلامية قالوا حرية خلونا عبيد للعلمانية .

نلتقي لنرتقي
قديم 13-06-2013, 02:41 PM

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مروتي 31 مشاهدة المشاركة

و الله انا مش ضد ان السيدة تبقى بالبيت و من اكبر المشجعات لذلك لكن الظروف الاجتماعية بتخلي الواحدة تتجرد من انوثتها و تعمل لضمان الكرامة و الخبز ( لقمة العيش )
يعني لو تم تخصيص راتب شهري لها يغنيها ذل السؤال يكون اكرم و احسن لها .
و انا بتعلم امور الميكانيكا و اني اقوم بامور الرجالة حتى لا اضطر للتعامل مع الرجال بالعالم الواقعي و هذا احفظ لنا لو كل سيدة تعلمت ان تقوم باعمال سهلة حتى لو كانت مخصصة للرجال لوفرة على زوجها الكثير هناك من الرجال من لا يحسن اصلاح الكهرباء بالبيت و يحضر اخصائي بالمبالغ الباهضة و السمكرة و غيرها .

و الله المستعان على ما نعانيه ببلداننا الاسلامية قالوا حرية خلونا عبيد للعلمانية .
السلام عليكم
كل الأحترام والتقدير لمشاركة المرأه
والله ينور عليكي لهذا الفعل واشجعك عليه ولو اردتي اي مساعده او استشاره في العربيه او اي شيئ ما عدا الطبيخ وعمل الأكل تحت امركم
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

قديم 13-06-2013, 03:11 PM

السلام عليكم

والله المستعان

قديم 13-06-2013, 04:06 PM
مروتي 31 مروتي 31 غير متواجد حالياً
من انا؟: لحد هذه الساعة لا زلت ابحث عن رد عن هذا السؤال , لكني انسانة هذا اهم ما في الموضوع .
التخصص العملى: ترجمة و قانون
هواياتي: الكتابة . المطالعة . الاعمال اليدوية

مروتي 31 will become famous soon enough

و عليكم السلام فكرتني بالفيديو باول ركن للسيارة ليا , قعدت ساعة و المرور و قف بسببي المشكلة انني تعلمت الركن على جهة اليمين و الموقف كان بالجهة المعاكسة اخدت وقت حتى فهمت

قمت الاحراج طبعا و الناس بتضحك .

نلتقي لنرتقي