العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 19-04-2012, 01:28 PM
ahmedkoko77 ahmedkoko77 غير متواجد حالياً

ahmedkoko77 is on a distinguished road
افتراضي رد: كرهت السواقة فيات 127 او اي سياراة قديمة مش بسب الاعطال بل بسب الناس

دة ناس اقل كلمة تتقال عليهم انهم عديمى الربايى الرجل بشخصيتة مش بعربيتة ما ممكن يكون راكب عربية 2012 ويكون لامواخدة مش تمام انا لو مكانك اخرج بيها ولا يهمنى والى يكلمك من العيال دة قولة روح اتشطر على امك الى جيبهالك من عرقها
قديم 19-04-2012, 01:30 PM
Mohamed Dahab Mohamed Dahab غير متواجد حالياً

Mohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud ofMohamed Dahab has much to be proud of
افتراضي رد: كرهت السواقة فيات 127 او اي سياراة قديمة مش بسب الاعطال بل بسب الناس

ولا يهمك يا استاذ احمد بصراحه دى عيال مش متربيه
وبصراحه اى عربيه مهما كان نوعها ما دام بتحميك و بتنقلك انت واسرتك الكريمه تبقى عربيه زى الفل
و غير كده كفايه ان العربيه حضرتك اللى ركبها و بكده تبقى احلى عربيه
سيبك من الناس دى اركب عربيتك وتمتع بيها انت تعبان فى فلوسها
وهتلاقى نص اللى اتريقو عليها اساسا شغالين سواقين على العربيات للى ركبنها

I'M always
DAHAB
it's my Name
قديم 19-04-2012, 01:31 PM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
للاهمية رد: كرهت السواقة فيات 127 او اي سياراة قديمة مش بسب الاعطال بل بسب الناس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة استاذ احمد مشاهدة المشاركة

موضع بدا من سنة 2012 الموضع دة بتكرر معية كتير
ركبت 127 ورحتة بية مشوار مع اسراتي القي واحد عمل يتريق علية وبيتشم فية و في اسراتي وهو معاة فيرنا وشباب جوة العربية اية ياجدو العربية دية هتنفجر بيك انتا وناس المعك وجري وطبعا مقدرتش اجيبة بصراحة اتحرجت اوي من الحصل دة بذات حصل قدم اسراتي
2-مسافر علي الطريق مصر اسكندراية الصحروي ولقي برضو الانترا معدية من جنبي
وفية شباب وبنات رح جية من جنبي وقال يارجل يا انتيكة ازي هتسفر بعربية دية انتا هتموت ومش هتصول وطبعا برضو البنات المعاهم برضو بتريقو وبيقول بقولك اية ياجدو مع اني عندي 18 سنة ممكن تديني العربية دية وهديك بدلة موتسكل صيني وهيمة في قمت ضحك وسخرية وبعدين جري وطبعا مقدرتش اجيبة ساعتة كرهت السواقة والي عايز عربية اخر موقف وهو رجعين من فرح وطبعا اتنكد علية لقيت واحد اكسنت 2000 وبرضو جية من جنبي وعمال يدب علي ساج العربية طبعا انا افتكرت دة حرامي وبكل بجاحة لقيتة بقول انا مش حرامي بس بدب ايدي علي العربية
هتستحمل دبة ايدي طبعا غضبت جدا وبعد مدب ايدة لقيتة حدف بيظ مع اصاحبة علي العربية وبيقول اديني برمي بيض علي العربية عشان شكلة بيقا احسن واما رمي بيضة علية وجري طبعا اتخنقت وحلفت المرضي مش هسيبة اما حظي لقيت جنبي مفتح صليبة اما جيت من ورة العربية طبعا مش وقف بعربية حدفت علية المفتح ام اتكسر زجاج عربيتة الخلفي وبعدة كسرت وجيرت حسيت اني خدت حقي وفي نفس الوقت مضيق اوي عشان الموقف دة حصل قدام اسراتي و موضع اتكرر كتير معاية
ومع اسراتي لنا نصف اسراتي معهم عربيت قديمة برضو بيحصل مع نفس الي بيحصل معاية وانا من ساعتة ركن العربية وحلفت مسوق عربية قديمة تاني
1-نفسي افهم لية كل واحد مع عربية حديثة ينزل يتشم ويتريق علي غلبان المعاة عربية قديمة زي فيات
2-انتا لو مكاني هتعمل اية وصدقوني الموضع دة بجد
معلش قدر الله وماشاء فعل ، بس معلش تسمحلى ما أجاملكش و أسألك عن حالة العربية العامة ، وخصوصا الأمن والمتانة
الاخلاق المعدومة بعد الثورة ظهرت فى كل حته لكن اه اللى يستفز الناس بالطريقة السودا دى
انا راكب بولونيز بقالى 20 سنة وعمر ما حد فتح بقه بنص كلمه معايا
ولما واحد شتمنى مرة عشان نزلت ملف يمين ونا مدى الإشارة جريت وراه وحصلته وركبته الرصيف
بعد كده إتعلمت مكسرش على حد سواء قاصد أو مش قاصد لأنى مش هقضيها خناقات وشتايم وحرقة دم وأعصاب
وقبل ما أسافر أو أمشى بالعربية أتأكد ان كل حاجة فيها مظبوطة عشان ما تعطلش منى فنص الطريق و أدى فرصة لبتوع العربيات الزيرو يقولوا ياي أخيىىى يييع عربية أديمة عطلانة
خلى بالك انك لو قرصت على العربية مع واحد موتور عربيته جديد ممكن موتورك يفوت ، أه بقى المكسب فى الموضوع ده ؟؟؟!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed el gendy مشاهدة المشاركة

دي عيال زباله ومش متربيين ومين ادراك انها عربيه اهاليهم كمان تلاقيهم مأجرين العربيات دي وبيتمنظروا بيها وتلاقيهم مش لاقيين ياكلوا ما هو شباب اليومين دول بتوع منظرع وبس
عموما انت سيبك من كلام الاشكال اللي ما اتربتش دي اهم حاجه اقتناعك بعربيتك ولو حد عمل كده تاني طبق له صاج العربيه بالطول باي حاجه معدنيه او ياسيدي ريح عليه بس بعربيتك هيغير له اكصدام وممكن فانوس كمان غير الصاج اللي هيطبق هيخش له ف 500 جنيه ع الاقل وانت عربيتك اخرها فانوس يتشرخ بس هتجيب له وش ب 20 وتبقي حاسس انك اخدت حقك خصوصا لما ينزل لك يتحايل عليك تدفع تمنهم
يا أستاذى خلى بالك من حاجة مهمة اوى أوى وهى انه من رحمه ربنا
الغلطان هوا اللى بيتضر أكتر ، حتى لو راكب دبابة الدبابات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة استاذ احمد مشاهدة المشاركة

ادينا رجعت تاني لسواقة 127 وكبرت دماغي عشان بس احنا في مصر بس نفسي افهم هو واحد لما يكون معاة عربية جديدة محدش بيكلم خالص ولا يتريق علية لازم تقريبا يكون عندة عربية قديمة
المبدأ ده مش كويس ان كله يقولك عربية زيرو وبتاع ومركبش قديم ، قال يعنى هو لما كان فى سنك كان معاه عربية أساسا ولا حتى بسكلته
المهم انا مليش دعوة بموديل وسنة صنع العربية اهم حاجة الحالة العامة
- يعنى انا ممشيش بالعربية مطينة من برة والعجلات بترف، والشكمان بيطلع زغابة مهببة ومطينة ومش عاوز الناس تتريق عليا
- الإستيكرات والملصقات اللى بتعبر عن وجهة نظرى ممكن ناس تانية متفهمش وتتريق عليا برضو
- طريقة السواقة بقى دى لازم تخلى بالك منها أوى ، متاخدش شمالك فى طريق سريع ، وما تزنقش على حد لأن العند بيودى إلى العند وزى ما قلتلك الغلطان هو اللى بيشيل البوتمين حتى ولو راكب دبابة (أقصد شيفورلية الدبابة)
- وبعدين إعرف ان إحترامك لعربيتك وللأسفلت اللى انت ماشى عليه من إحترامك لنفسك ومتردش على حد وماتقابلش الإساءة بالإساءة
يا جماعة إستحالة الناس كلها بتمشى تقول شكل للبيع كده ومن غير سبب
قديم 19-04-2012, 07:18 PM
ahmed_gamal777 ahmed_gamal777 غير متواجد حالياً

ahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond reputeahmed_gamal777 has a reputation beyond repute

لازم تعرف حضرتك
ان الى ماشى بيحسد الى راكب عجلة
والى راكب عجلة بيحسد الى راكب متوسكل
والى راكب متوسكل بيحسد الى راكب عربية
دى لاموخذ عيال سييس
متخدش فى بالك
قديم 19-04-2012, 08:58 PM
استاذ احمد استاذ احمد غير متواجد حالياً

استاذ احمد is on a distinguished road

شكراااااااااااا يارجالة وعربية حالتة سليمة جدا وتحس انها جديدة عشان مخرجها من دهان وسمكرة وش نظافة د كفاية انا بسافربية كل حتة من ساعات مجبتة ومقليتش لا