العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > بونتو PUNTO

قديم 31-01-2012, 03:24 PM
الصورة الرمزية elmahdy29
elmahdy29 elmahdy29 غير متواجد حالياً
هواياتي: القراءة والرياضة

elmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to allelmahdy29 is a name known to all
افتراضي رد: بعد الاستخارة نوينا علي البونتو كلاسيك

الف مبروك... سيارة جميله جدا وليها سمعتهابالنسبه للمشاكل... مش في كل الموديلات ولا كل الانواعتصحيح ( ماتورها 75 حصان مش 60 )وسحبها حلو مش ضعيف... وعفشتها ناعمه مش ناشفه... هي مع زميلي بقالها 3 شهور... جميله جدا وشيك جداوبعدين فين نوعين من الناسنوع بيشتري اللي الناس بتشتريه.......... ونوع بيشتري اللي هو عاوز يشتريهالاولاني تحت قاعدة خليك في المضمونالتاني تحت قاعدة ذوقي واختياري ويفوز باللذات كل مغامروانا بصراحه من النوع التاني زيك... مع اني مش ضد الاولانيتحياتي
قديم 28-02-2012, 10:00 AM
omar-ner omar-ner غير متواجد حالياً
من انا؟: عمر ابراهيم
التخصص العملى: مهندس مدنى - ادارة مشروعات

omar-ner is on a distinguished road

الف الف مبروك و ربنا يرزقك خيرها و يكفيك شرها و شكلك هتشجعنى برضو على الموضوع لانى برضو مش قادر اقتنع باللوجان شكلا و موضوعا

بس السؤال ؟؟

بتعمل صيانتها الدورية فيين؟
واية اسعار الصيانة الدورية
قديم 25-03-2012, 06:53 PM
hero-wanted hero-wanted غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

hero-wanted has a spectacular aura abouthero-wanted has a spectacular aura about

يمكن تقولي كماليات العربية لانها عجباني و عايز اجبها
قديم 03-09-2012, 04:58 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kenesh مشاهدة المشاركة

زوجتي كان معاها اتوس 98 مانيوال و نوينا نجدد و هي مصرة علي الزيروو بعد المداولات و الاستخارة قررنا البنتو كلاسيك زيرو فاريد من اخواننا الافاضل من لهم خبرة بالسيارة ان ينصحني و يعطوني رايهم بامانه الله و ماحدش يزعلني منه و يقول لي صيني ماشي
بانتظار ارائكم

نفس الموقف انا فيه وعايز اجيب لها البونتو بس مش عارف فى 2012 او 2013 وبكام وحاسس انها هتكون اقيم من الهيونداى اى 10 والكيا بيكانتو صح ولا ايه ؟

geologist the best
قديم 21-09-2012, 03:45 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

السلام عليكم من وجه نظرى السياره قيمه من ناحيه الخامات شويه عن الفيرنا لاكن الساجا لا توجد مقارنه الساجا عربيه ثبت انها محترمه جداا لاكن يعيبها انها مش منتشره و سفاحه بنزين لاكن قويه و خامات محترمه الحقيقه البونتو مبالغ اوووى فى سعرها توبها 50.000 بالكتير لانها عربيه من زمن فات لاكن صناعه جيده

عمرو احمد
01003388954