العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 10-07-2012, 01:50 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ازاي اطلع بالعربية بسرعة في اشارة من غير ما تبطل مني؟

علشان تطلع بسرعة

1- خد الأول
2- زيادة بنزين شوية كأنك سايق على 40
3- أرفع رجلك عن الدبرياج بسلاسلة يعنى بسرعة ولكن بسلاسة. المهم السلاسة فى الرفع يعنى ترفع رجلك بدون ما تقف فى مشوار دواسة الدبرياج.

4- وبمجرد ما ترفع رجلك عن الدبرياج دوس بنزين زيادة وخد الثانى بالفتيس بعد ثوانى من الطلوع على الاول.

اللى بيخلى العربية تقف هو أنك بتكون خانقها. يعنى بتشيل دبرياج مرة واحدة قوى ومثلا واخد الثانى أو الاول ومش دايس بنزين بقدر مناسب . لو بتقدر تعمل النقلة فى أقل من 10 ثوانى تبقى عمرها ما هتقف وكل ما الزمن يقل هتجد العربية بتطلع بسرعة أكبر وبدون ما تقف...

التدريب هو كلمة السر
قديم 10-07-2012, 04:23 PM
حمادة ونور حمادة ونور غير متواجد حالياً

حمادة ونور is a jewel in the roughحمادة ونور is a jewel in the roughحمادة ونور is a jewel in the rough

انا شايف ان أحسن حل انك تخلى واحد بيعرف يسوق كويس هو اللى يعلمك على عربيتك لغاية لما تتعود عليها
قديم 10-07-2012, 07:39 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة wo_osama مشاهدة المشاركة

الف شكر لكل الردود انا فاكر في تريك او حاجة مفروض اعملها انا هاجرب ابقي دايس دبرياج للنص مش الاخر و اطلع من هناك و ادوس بنزين اظن هاخد وقت اكتر

معلش انا شايف ان معاك لوجان و دي نفس العرية اللي هاشتريها بس اوتو فممكن نمرة تيليفونك اتصل بيك اسالك علي كام حاجة فيها كده ؟
السلام عليكم
مادام هاتجيب عربيه اوتو يبقي مافيهاش دبرياج وهتطلع على طول بسرعة ذي باقي السيارات بس دوووووووووووووووووووووس بنزين
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين