العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 09-09-2015, 08:51 PM
Mohamed elmenawy Mohamed elmenawy غير متواجد حالياً

Mohamed elmenawy is on a distinguished road
استفسار ياربت تساعدونى مشاااكل كتير

ازيكوا يا احلى لاداويه
انا لسه جايب لادا 2107 موديل 2002 وسافرت بيها القاهره والى عاوز أعرفه من الناس الخبره الاتى!
اول حاجه عاوز اعرف درجه حراره الموتور الطبيعيه وانت على طريق سريع يعنى مؤشر الحراره بيبقى فين علما ان التبريد على مروحه فى الطمبوره وفى قميص على المروحه
تانى حاجه وانا على سرعه وبدوس فرامل العربيه بتعد تترج جامد علما انى لسه مظبط سيرفو الفرامل فا ده عيب تيل ولا طنابير
واما بجيب الخامس العربيه بتعمل ونه كده وصفاره ولما بزود الصوت بيروح
وكمان لما بغير سعات بسمع صوت حديد فى حديد جاى من الفتيس والفتيس لما بحط ايدى عليه بيبقى سخن اوى
ياريت محدش يبخل علينا من اهل الخبره وشكرا
قديم 10-09-2015, 07:18 PM

افتراضي رد: ياربت تساعدونى مشاااكل كتير

محدش عاوز يساعدنى خالص
قديم 10-09-2015, 09:40 PM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute

يرد عليك متخصصى اللادا قريبا ان شاء الله

قديم 14-09-2015, 12:03 AM

ياريت حد يرد عليا يا جماعه
105 مشاهده ولا رد!!!!!
قديم 14-09-2015, 11:19 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohamed elmenawy مشاهدة المشاركة

ازيكوا يا احلى لاداويه
انا لسه جايب لادا 2107 موديل 2002 وسافرت بيها القاهره والى عاوز أعرفه من الناس الخبره الاتى!
مبروك ربنا يباركلك فيها ويكفيك شرها وشر الطريق والعين والنفوس
اول حاجه عاوز اعرف درجه حراره الموتور الطبيعيه وانت على طريق سريع يعنى مؤشر الحراره بيبقى فين علما ان التبريد على مروحه فى الطمبوره وفى قميص على المروحه

أظن ان كمية التبريد دى لما تكون ماشى فعز الحر المؤشر مش هيوصل للنص غير كدا شوف بقىة تسليك الردتير واظبط التاكيهات والكهربا بتاعت المتور

تانى حاجه وانا على سرعه وبدوس فرامل العربيه بتعد تترج جامد علما انى لسه مظبط سيرفو الفرامل فا ده عيب تيل ولا طنابير

تيل وطنابير وتكشف على العفشة

واما بجيب الخامس العربيه بتعمل ونه كده وصفاره ولما بزود الصوت بيروح
وكمان لما بغير سعات بسمع صوت حديد فى حديد جاى من الفتيس والفتيس لما بحط ايدى عليه بيبقى سخن اوى

عندك مشكلة فى الفتيس واكشف على الزيت اولا وحطله زيت 140 وبعدين نشوف لو ما ظبطش هات واحد استيراد وطبعا ماتنساش تشوف زيت الكارونة حطلها زيت 140 تعاون او موبيل برضو مهم جدا

ياريت محدش يبخل علينا من اهل الخبره وشكرا
معلش محدش أخد باله من البوست متزعلش ونرجو منك الدعاء لأخوك هشام وللناس كلها ف المنتدى بظهر الغيب ربنا يخليك