العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 03-11-2011, 01:56 PM
khaabas khaabas غير متواجد حالياً

khaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond reputekhaabas has a reputation beyond repute
افتراضي رد: المختصر المفيد في الإلانترا الجديد

العربية تستاهل كل قرش فيها
ثانيا هونداى من اكبر مصنعى السيارات فى العالم الرابع على مستوى العالم
ثالثا العربية موش ردئية ولا حاجة بل العكس والله اجمل من عربيات اوربى كتير من ناحية الخامات
رابعا انت حكمت على العربية من شوية اوبشن موش لازمة بلوتوث وكلام فاضى مكلمتش على قوة الموتور وخلافه
قديم 03-11-2011, 02:03 PM
star over star over غير متواجد حالياً

star over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura aboutstar over has a spectacular aura about

معاك في ان الاوروبي احسن طبعا
ده كعربية .. لكن تعالى قارن في اسعار قطع الغيار وتوافرها وسعر اعادة البيع وسهولة البيع والانتشار
المقارنة هلامية برضه لصالح هيونداي
قديم 03-11-2011, 02:05 PM
الصورة الرمزية fineart607
fineart607 fineart607 غير متواجد حالياً
من انا؟: mahmoud
التخصص العملى: جيولوجى
هواياتي: السيارات - رسم -

fineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond reputefineart607 has a reputation beyond repute
مميز رد: المختصر المفيد في الإلانترا الجديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abdulkhaleq مشاهدة المشاركة

أشكر مرورك الكريم
وانا عمري ما قلت ان كل المصريين بتوع بطاطا وانا اعتبر نفسي اقل واحد كعلم وممكن اتعلم من اي حد
بص انت قلت نقطتين
احنا مرغمين على اسعار لأنها قدامنا أوك؟ طيب ازاي نغير من الواقع ده ؟
واحد عايز يجيب عربيه مثلا بس زيرو, طيب الزيرو في الرينج ده عادي يعني ولو هيركب حاجه أعلى لازم يزود
طيب ايه الحل ؟؟
يركب كسر زيرو, انا عارف ان في ناس كتير مش بتحب ده بس هنعمل ايه ؟
ماهو بالسعر ده غالبا هتركب كوري
في accent rb شفتها بس مش مصري هيا تقريبا خليجي أو استيراد مش فاكر بصراحه
العربيه غير بتاعة مصر خالص
شاشة نافيجيشن و ABS و EPD و مثبت سرعه و بلوتوث وكمان ديسكات قدام وورا (ماتخفش مش هتعوم منك ههههه) وأظن 2 إير باج
في الهوندا سيتي بس هتزود المبلغ شويه وممكن تاخد خصم محترم على موديلات السنه اللي فاتت لو لسه عندهم وموديلات السنه الجديده نزلت (الاتنين نفس الشكل على فكره)
انما لو هتركب كسر بالسعر ده ممكن تركب هوندا سيفيك وحاجات كتير وصدقني ك سعر قصاد الامكانيات اي كسر (محترم ونضيف) هيكون مش فارق خالص وكأنك راكب زيرو برضه
ده لو عندك استعداد تغير مفهوم الزيرو
وربنا يوفقك
شكرا على الأختيارات بس انا عايز زيرو ان شاء الله

geologist the best
قديم 03-11-2011, 02:05 PM
abdulkhaleq abdulkhaleq غير متواجد حالياً

abdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة د0تامر محمد مشاهدة المشاركة

السيارة الإلنترا الجديدة شكلا تعد ممتازة وسعرا تعد نصباية كبيرة على سيارة لا تستحق أن تتعدى حاجز ال100 ألف !!!!!!!!!!!
السيارات الأوروبى فى فئتها السعرية طبعا أفضل بكثير من حيث الأداء وطول العمر والثبات والأمان
وكانت صدمتى كبيرة عندما رأيت توكتوك لبس فيها وكانت الخسائر فادحة كأنها علبة كرتون !!
ما هي دي الفكره, الواحد بيشتري بناء على ايه ؟ على الشكل الخارجي بس ؟ !!
وفعلا انا شايف ان كويس قوي 100 ألف ده لما تكون كامله
قديم 03-11-2011, 02:09 PM
abdulkhaleq abdulkhaleq غير متواجد حالياً

abdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really niceabdulkhaleq is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة khaabas مشاهدة المشاركة

العربية تستاهل كل قرش فيها
ثانيا هونداى من اكبر مصنعى السيارات فى العالم الرابع على مستوى العالم
ثالثا العربية موش ردئية ولا حاجة بل العكس والله اجمل من عربيات اوربى كتير من ناحية الخامات
رابعا انت حكمت على العربية من شوية اوبشن موش لازمة بلوتوث وكلام فاضى مكلمتش على قوة الموتور وخلافه
العربيه ماتستاهلش نص تمنها
انا ماليش دعوه اكبر مصنع او اصغر مصنع انا مش هناسبهم انا ليا اللي بينزل مصر وسعره كام هنا
اما موضوع ان خاماتها احسن من الاوروبي... فبصراحه لا تعليق
اما الاوبشن فهو ليه لازمه ونص كمان والا بقى يكون فيها حاجات تانيه غاليه جدا تخلليهم يشيلوا الاوبشنز دي كللها