العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > نوبيرا

نوبيرا

قديم 22-01-2010, 04:02 PM
الصورة الرمزية djdragon
djdragon djdragon غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سامى
التخصص العملى: صحفى
هواياتي: العربيات

djdragon is a glorious beacon of lightdjdragon is a glorious beacon of lightdjdragon is a glorious beacon of lightdjdragon is a glorious beacon of lightdjdragon is a glorious beacon of light
افتراضي رد: افيدونى افادكم الله .. ما رايكم بالنوبيرا المانيوال

بص ياباشا انا كان معايا نوبيرا مانيوال عربية جملية ورخيصة وواسعة وكل حاجة طبعا المانبيوال فيها احلى بكتير من الاتوماتيك عشان انا مش بتعرف بالاتوماتيك فى الدايو خالص وعهية عربية حلوة بس فيها عيب واحد انها بتاكل مقصات ادام يعنى لو اى عربية هاتغير المقصات الى ادام كل سنة هتبقى فى العربية دى كل 4 شهور مثلا
لان البيض بتاع المقصات بيبوظ بسرعة وكمان لما تغير النقص ما تجبش جديد عشان الجديد مصرى او صينى طبعا الاتنين زى الزفت يبقى لازم تجيب استعمال خارج كورى احين واعفى وعلى فكرة العيب دا مش مزعج اوى يعنى مش دا العيب الى يخليك ما تشرتيهاش لكن بردة الداية عربية ناجحة جدا ومنتشرة اوى ودا دليل على النجاح ويارب اكون افدتك يا باشا

I Dont Drive Fast But I Fly Slow

Mohamed Samy
0121892655

DJ_Dragon_Members@yahoo.c om

Its All about Cars

I miss you much
Watching everyday that goes by
I miss you much
Till i get you back Im gonna cry
I miss you much
You are the apple in my eye
Girl I miss you much
I miss you much I can't lie

قديم 24-01-2010, 05:24 AM
الصورة الرمزية medhat3377
medhat3377 medhat3377 غير متواجد حالياً

medhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to beholdmedhat3377 is a splendid one to behold

انا معايا نوبيرا مانيوال مو2003 عربيه جميله بمعنى الكلمه عيب المقصات هى على حسب سواقتك بمعنى متكلش مطبات كتير بها و امشى و انتى واعى و صاحى للسكه كويس اما اذا كان فى مطبات فبراحه اوى عليها بكده اضمنلك ان كل سنه و نصف لما تغير مقصات و لما تجيبهاخلى الميكانيكى يدق على البيضه من الاسفل شويه و هى تمسك زاى مانا بعمل و بكده مايبقاش فى مشكله فيها على العموم انا من الاسكندريه لو حبيت تسال عن شىء تبقى قولى و انا ادلك اما عن قوه الموتور تعرفه ازاى اول متشغل الموتور لازم الر بى ام يرتفع 1500 لفه و بعدين ينزل 950 لفه بعد كده تطلع الولانى اخره 59 كيلو ده اختبار على المستوى الضيق و تلاقى اللر بى ام وصل الى 6000لفه اما الختبار الكامل تحرق غيرات فى منطقه واسعه زاى بعد كارفور الصحراوى من 0 الى 100 كيلو فى 10 ثوانى و بكده انت مش محتاج تسال اى ميكانيكى عن اى شىء فى الموتور ارجو انى اكون ساعدتك
قديم 24-01-2010, 07:52 AM
الصورة الرمزية etsh1413202
etsh1413202 etsh1413202 غير متواجد حالياً

etsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to beholdetsh1413202 is a splendid one to behold

النوبيرا هى الاختيار الامثل بالفلوس الى معاك ....... ولو عايز تكشف عليها بما يرضي الله روح بنزينة من بتوع الوطنيه

عندهم كمبيوتر وميكانيكيه وهيديلك تقرير كويس عن العربيه ...... وبعدين النوبيرا واللانوس اى بني ادم اسمه ميكانيكى بيفهم فيهم .

اهم حاجه بص على العربيه كويس من تحت لان النوبيرا واطيه ممكن تكون العربيه واخده مطب جامد ولا حاجه ماثر عليها من تحت ....انا مجرب الحوار ده

وربنا يوفققك فى الاختيار ان شاء الله

E.T.S.H
قديم 26-01-2010, 09:42 AM
nilesmile nilesmile غير متواجد حالياً

nilesmile has a spectacular aura aboutnilesmile has a spectacular aura about

سلام عليكم و رحمة الله ..... و الله ان بشكركم جدا جدا الاستاذ محمد سامى و الاستاذ مدحت
على ردكم .... و انا اشتريت و الله خلاص العربيه انا كشفت على الشاسيه بتاعها بس و اعتقد اعتقاد شخصى انو الموتور كويس ....
بس عاوز اسال مدحت لالاسكندرانى رقم تلفونك كام عشان عاوز استفسر منك على حكايه تجربة الموتور دى
و جزاك الله خيرا
فى انتظار ردك
قديم 26-01-2010, 11:43 AM
الصورة الرمزية alaasal
alaasal alaasal غير متواجد حالياً

alaasal will become famous soon enoughalaasal will become famous soon enough

نوبيرا فابريكة برة و جوة

فضى

كاملة

اتوماتيك

المفروض انى باشتريها مشيت مع صاحبها مشوار سفر نزلت منها مصّدع قوى

صوت ونّة او ( مش عارف اية بالضبط) زى صوت بلية العجلة لما تكون خشنة بس طالع من تحت رجلى كدة مش من برة و بيبان اكتر لما اقفل الزجاج

فى ناس قالولى العربية دى جميلة و متسبهاش

و ناس قالوللى اوعى تجبها عفشتها وحشة و فتيسها وحش

و فى واحد قاللى شكمنها وحش و مابيتلحمش لو اتخرم و لىة علبة بتاعة بيئة

اية رأيكم معايا 48 الف هما اللى حلتى و النوبيرا كانت ب 44000

و يا ريت لو حد معترض يرشحلى حاجة تانية<!-- google_ad_section_end -->