العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > جمارك السيارات

جمارك السيارات استفسارات وموضوعات خاصة بجمارك السيارات وادخال السيارات المستورده لمصر

قديم 17-02-2013, 10:46 PM
ابو نورهان ابو نورهان غير متواجد حالياً

ابو نورهان will become famous soon enoughابو نورهان will become famous soon enough
افتراضي رد: حساب سكودا 2004

يا جماعة الله يكرمكم اي حد يعرفنا قيمة جمرك سيارة سكودا 2004 او باسات 99 او 2001
مش معقولة كله مش عراف حاجة عن شحن السيارة من الخارج
كان الله في عون الجميع

لأني سالت بالتليفون قال لي احد المستخلصين انك تجهز 25 الف و تستلم العربية خارج المينا يعني الشحن و الجمرك وكله
فياريت لو حد ممكن يضيف يكون مشكور
قديم 18-02-2013, 09:23 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو نورهان مشاهدة المشاركة

يا جماعة الله يكرمكم اي حد يعرفنا قيمة جمرك سيارة سكودا 2004 او باسات 99 او 2001
مش معقولة كله مش عراف حاجة عن شحن السيارة من الخارج
كان الله في عون الجميع

لأني سالت بالتليفون قال لي احد المستخلصين انك تجهز 25 الف و تستلم العربية خارج المينا يعني الشحن و الجمرك وكله
فياريت لو حد ممكن يضيف يكون مشكور
يعني كده هيمشي رسمي و الا ده شمال يعني؟ و يا ريت رقم تليفونه لو ما فيهاش احراج.
قديم 19-02-2013, 08:59 PM

ابو نورهان will become famous soon enoughابو نورهان will become famous soon enough

اخي الفاضل
الراجل دا مستخلص في بور سعيد انا عمري ما قابلته بس انا وصلت له عن طريق امين شرطة في بور سعيد
لو حضرتك عايز رقم امين الشرطة تتفاهموا مع بعض انا تحت امرك
بس بعيد عن اي شمال لاننا مش عارف الحقيقة فين لذا بسال
و انا تحت امرك
رقم تليفوني انا شخصيا
01271312200
و لو حضرتك وصلت لجديد يا ريت تعرفني
قديم 20-02-2013, 08:40 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

حضرتك أحما شوفنا واحد معرفة كلم حد في الجمرك و لو رد علينا هبلغ حضرتك بردو. أنا خارج مصر فمش هعرف أكلم سيادتك علي التليفون عشان أنا في الصحرا و ما فيش شبكة تليفون نهائي.
قديم 27-02-2013, 06:55 AM

بس يا كبير لو انت ناوي فعلا تجيب من المانيا و عندك واحد بيفهم في العربيات هناك انا كدا خلاص تقريبا جمعت كل البيانات المطلوبة
ممكن نشحن العربيات من هناك مع بعض لو انت ناوي بس المهم يكون الراجل اللي هناك بيفهم كويس قوي في العربيات كمان انا تقريبا عندي كل الينكات الخاصة بالعربيات المعروضة هناك في المانيا
لو حبيت نمشي المشوار دا انا تحت امرك
انا اسمي عبدالعزيز - مدرس اول لغة انجليزية - مدرسة الصحافة الثانوية