العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فولكس

فولكس فولكس فاجن Volkswagen من اكثر السيارات مبيعاً فى العالم وتضم حاليا شركات سكودا وابيزا واودى وتستحوز عليها بورش الالمانية من اشهر سياراتها بيتلز جولف بولو جيتا باسات توران وطوارق وسوران كروس فوكس

قديم 27-12-2010, 12:14 AM
ahmedori ahmedori غير متواجد حالياً

ahmedori will become famous soon enough
افتراضي لمبه ال abs وكمان لمبه منوره ف التابلوه مش بتطفى

يا جماعه انا بشترى جيتا ان شاء الله بس فيها المشكله دى وانا خايف من كده مش عارف ده يبقى من ايه
يا ريت الرد بسرعه ربنا يخليكوااااااااااا
قديم 27-12-2010, 01:01 AM
الصورة الرمزية elprince_dody
elprince_dody elprince_dody غير متواجد حالياً
من انا؟: فقير الي الله
التخصص العملى: محامي
هواياتي: السيارات و السيارات

elprince_dody will become famous soon enoughelprince_dody will become famous soon enough
افتراضي رد: لمبه ال abs وكمان لمبه منوره ف التابلوه مش بتطفى

اولا ربنا يتملك اللي فيه الخير
و بعدين الموضوع دا مش خطير لانه ممكن يكون من الكمبيوتر و ال abs مفهوش حاجه بس روح للتوكيل يكشفلك عليه و الله الموفق

لا تقاس جوده الانواع بانتشارها في السوق والا كان الصيني افضل الانواع !!!!! و عجبي

قديم 27-12-2010, 01:21 AM
الصورة الرمزية bunnybunny77
bunnybunny77 bunnybunny77 غير متواجد حالياً

bunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond reputebunnybunny77 has a reputation beyond repute
للاهمية رد: لمبه ال abs وكمان لمبه منوره ف التابلوه مش بتطفى

العربية دي كانت واخدة خبطة شديدة من قدام و الايرباج اتفتحت و حتى لو تم تغيير الطارة او الايرباج اللى فى قلب الطارة هيفضل حساس ال SRS مدي اشارة لكنترول العربية و اللمبة هتفضل منورة عادة من الصعب على السمكري اعادة حساسات ال SRS للعمل مرة ثانية و بيتم الغاء الايرباج و تفضل اللمبة منورة فى التابلوه و عشان تطفيها لازم برنامج فى التوكيل بيتوصل بفيشة الفحص و بيعمل reset للكنترول او تغير الوحدة كلها بالمفاتيح و دى قصة مكلفة في الحالتين الحكاية دي فى الالماني كله و حصلت معايا فى ٣ عربيات bmw
خلى بالك ان العربية اللى بتعمل حادثة تفتح الايرباج بتترمي بره و هما مبرمجين ال conrol على كدا
نصيحة خلى سمكري ثقة يفلى العربية من قدام فرد الشاسيه و السدر و اتفرج على عربيات تانية زيها لانه اكيد مغير طقم قدام كله و راشش كله
و احتمال بسيط اوى ان التابلوه في الجيتا يكون معلق
طبعا اتمني ان يخيب ظني و لكن واجب على تحذيرك و اتمنى لك التوفيق

التعديل الأخير تم بواسطة bunnybunny77 ; 27-12-2010 الساعة 01:33 AM
قديم 27-12-2010, 03:54 AM
ahmedori ahmedori غير متواجد حالياً

ahmedori will become famous soon enough

اولا اشكرك
تانى حاجه انا وديت العربيه لسمكرى تمام وقالى مفيهاش مسمار اتحل قبل كده بس اللى منور ف التابلوه ال abs , والشكل اللى هو بيتهيألى العربيه متتزحلقش مش عارف اسمه ايه بالظبط
وانت قلقتنى اوىىىىىىىىىىىى
قديم 27-12-2010, 02:44 PM
الصورة الرمزية عماد الخواجة
عماد الخواجة عماد الخواجة غير متواجد حالياً
من انا؟: الخواجة
التخصص العملى: تصليح السيارات الجولف
هواياتي: تبادل الاراء

عماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the roughعماد الخواجة is a jewel in the rough

الموضوع بسيط وانشاء اللة تشرفنى وانا اطفى لك اللمبة واذا كانت فيها مشكلة فحلها عندى وبدون مقابل وكمان اكشف لك على السيارة بالكامل مدام انت لسة شاريها وانا تحت امرك فى اى وقت 0123625519