العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سيارات حواء

سيارات حواء MasrMotors Girls كل ما يهم المرأة عن عالم السيارات

قديم 03-03-2013, 10:41 PM
الصورة الرمزية reda310
reda310 reda310 غير متواجد حالياً

reda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant future
افتراضي رد: مجرد فضفضة فى زمن الإخوان

بصراحة حاجة تحزن وضع البلد من سئ الى اسوا واحنا مش عارفيين نتفق وبنتعالى على بعض مبنسمعش لبعض واللى فى السلطة مصدق مسك وعايز يعمل اللى عايزه ويسبت اقدامه كانه قاعد 100 سنة والمعارضة بتدن فى مالطة
زى ما يكون جبنا ناس من بلاد مختلفة وحطناهم فى مصر بعد الثورة دين مختلف ولغة مختلفة وكل دا فى الوفت اللى حالنا بايظ مفيش امان مفيش شغل مفيش فلوس مفيش طرق وبنشحت ونستلف ونموت فى بعض وقريب مش هنلاقى ناكل وهناكل فى بعض
هنفوق امتى ونسمع لبعض امتى دى بلدنا كلنا ولو وقعت كله هيقف يتفرج ومحدش هيشيلها غيرنا
قديم 04-03-2013, 05:24 AM
الصورة الرمزية magdy_c_c
magdy_c_c magdy_c_c غير متواجد حالياً

magdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond reputemagdy_c_c has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Om Omar مشاهدة المشاركة

ومشاركة الأخ التالت اللى إيده تعبته من الكتابة وكل الكتابة محض إفتراء.
أنا مقدر تماما ً ان حضرتك أنثى و مش هينفع خااااالص أرد عليك غير انى أحب أوضح لحضرتك ان يمكن الميزة اللى شايفها فى نفسى ( و أعوذ بالله من كلمة أنا )
انى مش باشارك أو بارد على كل التعليقات يعنى مثلا ً مش هتلاقى فى مشاركاتى رد قصير أو فى غير موضعه أو غير موضوعى !
على فكرة أى مشاركة أو تعليق بارد عليه بيكون إما من واقع تجربة شخصية أو موقف حدث أمامى شخصيا ً و عمرى ايدى ما تعبتنى من الكتابة طالما فى الحق .
و مدام حضرتك شايفة ان كل اللى أنا كتبته محض افتراء !
أوعدك ان المرة الجاية هاصور لك كل اللى أنا قلته فيديو علشان تصدقى .......
و بعدين أنا ما باقولش لوغاريتمات كل اللى أنا قلته بالحرف بيحصل تقريبا ً فى كل المدن و العشوائيات و الأرياف اللى مليانة ناس غلابة ، و أنا لما سميتها بروتوكولات الاخوان هى فعلا ً كده بالضبط لأنه ده برنامج و حافظينه و ما بيعرفوش يعملوا غيره
و طبعا ً حضرتك مش شايفة الحقيقة فدى حريتك الشخصية .
لكن أنا و معايا كل الشعب المصرى عايش تجربة الزيت و السكر التى لن تنتهى طالما فى ناس غلابة كتيييييييييييير فى الشعب
و بعدين المشكلة مش فى الزيت و السكر و الملابس المشكلة ان الموضوع ده اتكشف خلاص ( و اتهرس كمان فى مليون استفتاء و انتخابات )
أنا كان نفسى يبقى فى ابداع يعنى حاجة جديدة يضحكوا بها على الشعب الغلبان و لكن واضح ان ده آخر الجماعة الزيت و السكر !
و أقسم بالله العظيم كل حرف كتبته فى البروتوكولات بتاعتكم دى هى نتاج ما عايشته من تجارب تحدث دائما ً فى قريتى الصغيرة و خصوصا ً أيام الانتخابات و الاستفتاءات .
و للقارئ حرية التصديق أو لا
و لكن مش من حق حضرتك خاااااااالص
انك تدعى ان اللى أنا باكتبه محض افتراء
وعلشان أنا احنا باردوا زملاء فى منتدى واحد هاعديها المرة دى
و علشان أسهلها لك شوية اسألى أى مواطن فى العشوائيات أو الأرياف و القرى الصغيرة عن اللى أنا كاتبه هتلاقيه متكرر بالحرف و فى نفس التوقيت ، بس يا ريت ساعتها تراجعى موقفك و تشوفى اللى أنا كاتبه صح و لا افتراء ؟؟؟!!!

بس للأسف لقيت مشاركاتهم إما شتيمة وسخرية أو كدب وإفتراء ..........وفى كل الأحوال (لا تعليق) لأن واضح كرههم الشديد للإخوان وكأنهم ماصدقو لقو حد اتفشو فيه وأنا مش متعودة أنزل للمستوى ده من الحوار.
طيب أنا عاوز حضرتك تطلعى من مشاركتى حرف واحد فيه شتيمة و سخرية أو كدب و افتراء
على فكرة أنا بجد اللى باقول لحضرتك ياريت تراجعى نفسك و تاخدى بالك من كلامك لأنك بتتهمينى بالكدب من غير دليل
و بعدين تقولى مش متعودة أنزل للمستوى ده من الحوار ؟؟؟!!!
هو فين الحوار ؟؟؟
و لا فين الأسلوب أساسا ً ؟؟؟
حضرتك اتهمتينى بالكدب أمام كل المنتدى بدون دليل ، فأين دليلك ؟؟؟؟
فعلا ً ( لا تعليق )

أحب أضيف توضيح للساخرين........... لجنة البر (اللى بتفرق زيت وسكر وملابس مستعملة وأرز ومكرونة و شهريات للأرامل والمطلقات والأيتام............... وغيرها من الأعمال الخيرية) عملها مستمر طول العام ومن سنة 1928 كمان
مش حيجو أيام الإنتخابات ويقطعوها عن الغلابة ويجوعو الناس اللى متعودين على المساعدات دى عشان المتربصين للإخوان وبيعدو عليهم أنفاسهم.
ده صحيح هم فعلا ً بيفرقوا طول السنة لكن اللى حضرتك ما تعرفيهوش من جيوب الناس المحترمة اللى مش فاضية تنادى فى الميكروفونات و عاوزة الصدقات تبقى فى السر و غير معلنة

وفلوس لجنة البر من جيب الإخوان نسبة ثابتة من مرتب كل أخ شهريا وما افتكرش كتير من الناس يقدر يطلع من قوته وقوت عياله فى ظروف البلد الصعبة دى إلا لو كان مستشعر الأجر وعظم الثواب ويكون فعلا حاسس بالفقراء مش بيتاجر بحوائجهم زى اللى عمالين يقولو الفقراء كتير ولو سألته الصدقة يبخل بالجنيه حتى.

إن للإخوان صرح كل مافيه حسن
لا تسلنى من بناه إنه البنا حسن

يلا اللى عايز يقطع من كلامى ويعمل اقتباس عشان يستهزأ بالكلام ويشتم يتفضل
"حسبى الله ونعم الوكيل"
و دى مغالطة أخرى لأن النسبة الثابتة دى بيفرضها قيادات الجماعة بتاعتكم على الصغيرين بس اللى ما يعرفوش غير السمع و الطاعة و الدفع بدون نقاش و لا جدال
طيب هاقول لك على حاجة و ياريت تسألى فيها كويس .....
ايه أخبار الجمعية بتاعتكم اللى كل واحد منكم بيدفع فيها سهم ( قيمته 100 جنيه ) لمرة واحدة فقط و يستلمها بعد 3 شهور 600 جنيه للسهم الواحد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هو ده ايه ربا و لا غسيل أموال و لا ايه .
لجان البر اللى حضرتك بتقولى عليها بتيجى كل سنة لكبار البلدة و بياخدوا مننا آلاف الجنيهات علشان الفقراء
و احنا بندى فى السر و انتم بتوزعوا فى العلن !
و دى تجارب شخصية جدا ً يا رب تكون اتفهمت و يا رب ما يكونش ثوابها راح
و باردوا حسبى الله و نعم الوكيل فى كل اللى بيتاجر بالدين و مشاعر الناس الغلابة اللى مش فاهمين و محتاجين
:funny2 5:
قديم 04-03-2013, 01:36 PM
الصورة الرمزية ahmed_zamalek7
ahmed_zamalek7 ahmed_zamalek7 غير متواجد حالياً
من انا؟: ahmed_zamalek7
التخصص العملى: accounting

ahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond reputeahmed_zamalek7 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magdy_c_c مشاهدة المشاركة

أنا مقدر تماما ً ان حضرتك أنثى و مش هينفع خااااالص أرد عليك غير انى أحب أوضح لحضرتك ان يمكن الميزة اللى شايفها فى نفسى ( و أعوذ بالله من كلمة أنا )
انى مش باشارك أو بارد على كل التعليقات يعنى مثلا ً مش هتلاقى فى مشاركاتى رد قصير أو فى غير موضعه أو غير موضوعى !
على فكرة أى مشاركة أو تعليق بارد عليه بيكون إما من واقع تجربة شخصية أو موقف حدث أمامى شخصيا ً و عمرى ايدى ما تعبتنى من الكتابة طالما فى الحق .
و مدام حضرتك شايفة ان كل اللى أنا كتبته محض افتراء !
أوعدك ان المرة الجاية هاصور لك كل اللى أنا قلته فيديو علشان تصدقى .......
و بعدين أنا ما باقولش لوغاريتمات كل اللى أنا قلته بالحرف بيحصل تقريبا ً فى كل المدن و العشوائيات و الأرياف اللى مليانة ناس غلابة ، و أنا لما سميتها بروتوكولات الاخوان هى فعلا ً كده بالضبط لأنه ده برنامج و حافظينه و ما بيعرفوش يعملوا غيره
و طبعا ً حضرتك مش شايفة الحقيقة فدى حريتك الشخصية .
لكن أنا و معايا كل الشعب المصرى عايش تجربة الزيت و السكر التى لن تنتهى طالما فى ناس غلابة كتيييييييييييير فى الشعب
و بعدين المشكلة مش فى الزيت و السكر و الملابس المشكلة ان الموضوع ده اتكشف خلاص ( و اتهرس كمان فى مليون استفتاء و انتخابات )
أنا كان نفسى يبقى فى ابداع يعنى حاجة جديدة يضحكوا بها على الشعب الغلبان و لكن واضح ان ده آخر الجماعة الزيت و السكر !
و أقسم بالله العظيم كل حرف كتبته فى البروتوكولات بتاعتكم دى هى نتاج ما عايشته من تجارب تحدث دائما ً فى قريتى الصغيرة و خصوصا ً أيام الانتخابات و الاستفتاءات .
و للقارئ حرية التصديق أو لا
و لكن مش من حق حضرتك خاااااااالص
انك تدعى ان اللى أنا باكتبه محض افتراء
وعلشان أنا احنا باردوا زملاء فى منتدى واحد هاعديها المرة دى
و علشان أسهلها لك شوية اسألى أى مواطن فى العشوائيات أو الأرياف و القرى الصغيرة عن اللى أنا كاتبه هتلاقيه متكرر بالحرف و فى نفس التوقيت ، بس يا ريت ساعتها تراجعى موقفك و تشوفى اللى أنا كاتبه صح و لا افتراء ؟؟؟!!!

طيب أنا عاوز حضرتك تطلعى من مشاركتى حرف واحد فيه شتيمة و سخرية أو كدب و افتراء
على فكرة أنا بجد اللى باقول لحضرتك ياريت تراجعى نفسك و تاخدى بالك من كلامك لأنك بتتهمينى بالكدب من غير دليل
و بعدين تقولى مش متعودة أنزل للمستوى ده من الحوار ؟؟؟!!!
هو فين الحوار ؟؟؟
و لا فين الأسلوب أساسا ً ؟؟؟
حضرتك اتهمتينى بالكدب أمام كل المنتدى بدون دليل ، فأين دليلك ؟؟؟؟
فعلا ً ( لا تعليق )

ده صحيح هم فعلا ً بيفرقوا طول السنة لكن اللى حضرتك ما تعرفيهوش من جيوب الناس المحترمة اللى مش فاضية تنادى فى الميكروفونات و عاوزة الصدقات تبقى فى السر و غير معلنة

و دى مغالطة أخرى لأن النسبة الثابتة دى بيفرضها قيادات الجماعة بتاعتكم على الصغيرين بس اللى ما يعرفوش غير السمع و الطاعة و الدفع بدون نقاش و لا جدال
طيب هاقول لك على حاجة و ياريت تسألى فيها كويس .....
ايه أخبار الجمعية بتاعتكم اللى كل واحد منكم بيدفع فيها سهم ( قيمته 100 جنيه ) لمرة واحدة فقط و يستلمها بعد 3 شهور 600 جنيه للسهم الواحد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هو ده ايه ربا و لا غسيل أموال و لا ايه .
لجان البر اللى حضرتك بتقولى عليها بتيجى كل سنة لكبار البلدة و بياخدوا مننا آلاف الجنيهات علشان الفقراء
و احنا بندى فى السر و انتم بتوزعوا فى العلن !
و دى تجارب شخصية جدا ً يا رب تكون اتفهمت و يا رب ما يكونش ثوابها راح
و باردوا حسبى الله و نعم الوكيل فى كل اللى بيتاجر بالدين و مشاعر الناس الغلابة اللى مش فاهمين و محتاجين
:funny2 5:

انت برنس

قديم 07-03-2013, 01:38 AM
الصورة الرمزية Eng/salwa
Eng/salwa Eng/salwa غير متواجد حالياً

من انا؟: ام لثلاثة رجال(خالد-عمرو-طارق) و مهندسة اتصالات
التخصص العملى: تدريس كمبيوتر
هواياتي: حفظ القرآن

Eng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond reputeEng/salwa has a reputation beyond repute

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نضيف أيضا إخوانى الكرام
ومن باب الفضفضة بدل ما أطق وأموت
موضوع زيادة أسعار البنزين قريبا وشيل الدعم وحصة كل فرد مننا فيه هنعمل ايه ان شاء الله ؟

يبقى الصحة والعلاج ما شاء الله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والبنزين ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

والأسعار الناااار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

والبقية تأتى

وكله فضفضة بدل ما نطق ونموت

اللهم ياجامع الناس ليوم لا ريب فيه اجمع على ضآلتى

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
قديم 07-03-2013, 02:05 AM
الصورة الرمزية reda310
reda310 reda310 غير متواجد حالياً

reda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant futurereda310 has a brilliant future

5 لتر فى اليوم لا واللى فوق 1600 هياخد اللتر 6 جنيه
يعنى التانك ال60 لتر اللى كان بيتملى كل اسبوع ب111 جنيه
هيتملى ب360 فى الاسبوع يعنى تقريبا 1500 فى الشهر بنزين