العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Matrix - ماتريكس

قديم 28-09-2009, 06:43 AM
ممدوح عباس ممدوح عباس غير متواجد حالياً

ممدوح عباس is on a distinguished road
افتراضي رد: فضيحه المتركس التركى 2010

الخليجي احسن بكتير بالاخ في موضوع الصاج
قديم 28-09-2009, 08:44 AM
dodo0o0 dodo0o0 غير متواجد حالياً

dodo0o0 is on a distinguished road

الخليجي أفضل من التركي بكتير
قديم 18-03-2010, 11:20 PM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عظيمه مشاهدة المشاركة

أولا الف مبروك على العربية ورنا يديلك خيرها ويكفيك شرها..
واضح ان حضرتك مش حابب العربية وبالتالى لم ترى سوى عيوبها والناتجة غالبا عن الايدى المصرية الاثمة فى تقفيل الانذار و الكاسيت وبعدين بالنسبة للتابلوة فدة الطبيعى دلوقت ومفروض ان حضرتك اتفرجت على العربية وفحصتها جيدا قبل الشراء لانها مش بمبلغ قليل اقصد ان التابلوة مش مفاجأة حضرتك بس يمكن اتشائمت من الاعطال اللى فيها بس بأذن الله كلها بسيطة ومحلولة واستمتع بسيارتك ولا تؤرق نفسك بهذة الاعطال البسيطة بأذن الله محلولة ومبروك كمان مرة

الحمد لله عشان نعرف أن مش مصر بس تقفيلها مش عاجب أن تقفيل بلاد تانية مش عاجب ذى تركيا
عمرك ما هاتلاقى عربية فى السعر ده مع درجة تقفيل 100%
قديم 18-03-2010, 11:39 PM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mmsoaa مشاهدة المشاركة

الحمد لله ربنا اكرمنى بعربيه ماتريكس2010 العربيه تقفلها ردىء جدا
الصالون قطع البلاستك الموجوده وحشه جدا
الكلاكس بيعلق
فى صوت صفاره لما بتعلى مروحه التكييف على4
الانزار علق والار بى ام اوقف والساعه اتلخبطت وكل ده بسبب الفيوز مش متركب للاخر واكتشفت الموضوع ده بعد ما اعصابى باظت
الصاج لو مسكته بادك يطبق
الحمد لله على كل حاجه على فكره العربيه عمله 800 كم
على فكرة ربما بعض مواد الداخله فى التصنيع رديئة لكن لو جت على الكلاكس والفيوز فهذة مشاكل لا تذكر معلش انما من ناحية الصاج فاعتقد انة هو هو نفسة مفيش تغير وبالنسبة الى التابلوة هو فعلا مصنوع من مواد بلاستكية صلبة وليست باهظة او خامة ثمينة لكنها متينة ودة طول عمر الماتريكس كدة
بس كنت عايز انبية لحاجة مش فى بس الماتريكس اى موديل لما بيعجز خط انتاجة او فى اخر سنة او ايامة بيكون انتاجة مش مقفل كويس لان اى موديل بينزل جديد بينزل بجودة عالية علشان خطوط الانتاج جديدة وماسكة نفسها الخ وكمان التجميع المصرى الشبلونة بتكون صح لكن مع السنين الخط بيقدم دة مش بس فى التركى قس على ذلك كل سيارات العالم تقريبا الا القليل ما عفا الله حتى اليابانى وتويوتا كمان من زمان كدة انا كنت ملاحظ الموضوع دة من زمان اوى وكنت فى السعودية اول سنة لظهور الموديل والانتاج بيطلع ماسك نفسة وقوى تعالى مثلا وجيب لانوس 1998 من 12 سنة وافتح البا واقفله واسمع الصوت ودقة التجميع والعفشة مش بتهلط بسرعة وجيب لانوس 2010 لسة زيرو وشوف الفرق كانى بتكلم عن عربية تانية خالص ديما تجنبوا الموديل فى اخر ايامة حتى للماركات القوية والمشهورة ولو كانت نيسان وتويوتا وبالذات فى السيارات ذات الانتاج الضخم
لكن تلاقى الموضوع دة مش موجود فى بعض المصانع اللى مش بتنتج بشكل ضخم جدا
قديم 19-03-2010, 01:45 AM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute

اولا الف مبروك ياباشا على العربية الجديدة وربنا يكفيك شرها ويديك خيرها
وكل دة فعلا فى الصيانة هيتحل أهم حاجة انك تتمتع بالعربية وربنا يكرمك

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة

الكلمات الدليلية
هيونداى ماتريكس