العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > برليانس Brilliance

برليانس Brilliance بريليانس Brilliance من الشركات الصينية الجديدة التى حققت نجاحاً كبيراً فى فترة صغيره نتجية تعاونها مع الشركة البافارية وتقديمها لموديلات بجودة متميزة وتصميمات حديثة اوروبية الطابع BS6 -BS4 - BC3 - FRV - سبليندور

قديم 11-10-2009, 03:38 PM
khaledazizeg khaledazizeg غير متواجد حالياً

khaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to behold
افتراضي رد: اى معلومات عن الfrv انا تحت امركم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelbaha مشاهدة المشاركة

استاذ khaledazizeg ممكن تقوللي الفرامل الخلفيه في FRV الكامله اوتوماتيك 1600 ديسكات ولا من النوع العادي ؟
منتظر ردك جزاك الله خيرا
طنابير عادية مع العلم ان برا بتنزل ديسكات بس مش عاملة مشكلة لأن انتا معاك EBD وداه وظيفتة توزيع ضغط الفرامل على ال4 عجلات حسب الطلب عشان العربية وهيا بتفرمل تكون متزنة وماتعومش منك
قديم 12-10-2009, 02:03 AM
waelbaha waelbaha غير متواجد حالياً

waelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud of

جزاك الله خيرا يا خالد باشا
قديم 12-10-2009, 12:31 PM
khaledazizeg khaledazizeg غير متواجد حالياً

khaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to beholdkhaledazizeg is a splendid one to behold

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة waelbaha مشاهدة المشاركة

جزاك الله خيرا يا خالد باشا

الله يبارك فيك بس اهم حاجة الى محتاج اى حاجة انا تحت امرة
قديم 26-10-2009, 11:30 PM
waelbaha waelbaha غير متواجد حالياً

waelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud ofwaelbaha has much to be proud of

استاذنا العزيز خالد
في بداية الخطوات الجديه لشراء ال frv ذهبت للبافارية اللي في الدائري علشان اشوف العربية واعمل تست درايف
طبعا لقيت حاجه غريبة ضايقتني جدا
الفول اوبشن اوتوماتيك مافيهاش فوج لايت - ولا جنوط - ولا مرايات كهرباء - ولا جهاز انذار بالريموت - ولا زجاج خلفي اوتوماتيك - ولا باركينج سينسور
ولما سالت المسئول قاللي انها موجوده بس في موديل المانيوال ؟؟؟!!!!!!!
طيب ليه يا جماعه كده الحاجات اللي تضايق دي؟
بصراحه بعد ماكنت رايح ونفسي مفتوحه لقيت نفسي قفلت منها جدا
على الرغم من ان العربية حلوة جدا بس الحاجات الناقصه دي تضايق فعلا واللي يضايق اكتر انها موجوده في المانيوال ومش موجوده في الاوتوماتيك
قلت طيب اجرب اسوق العربية يمكن يطلعلي حاجه تانيه مش حاسس بيها او شايفها
ولما جربت الفرامل علشان اشوف امكانيات ال abs و ebd بصراحه لقيت نظام الفرامل يعمل بكفاءة عاليه ولكن .......................
لما ضغطت فرامل بقوة حسيت ان في حديد بيحك في حديد لدرجة اني خفت على الديسك ليكون من قوة الضغط يكون حصل حاجه
ولما سالت المسئول قاللي ده شيء عادي لان الاطارات تعتبر قريبة من السائق فلازم يسمع الصوت ده وهو صوت ال abs والصوت ده موجود في كل العربيات التانية حتى الكبير منها بس مش بيتسمع في العربيات الكبيرة لان الاطارات بتكون بعيده عن السائق !!!!!!!!!!!!!
طبعا ده كلام المسئول هناك
رديت عليه وقلتله اني كان معايا هوندا اكورد موديل 2008 لما كنت في دبي وعمري ماسمعت صوت الحديد ده حتى مع الفرامل المفاجئه
قاللي ان الاكورد كبيرة واكيد فيها الصوت ده بس ماسمعتوش علشان الاطارات بعيده عن السائق!!!!!!!!!
طبعا ماحبيتش اجادله في الموضوع ده لاني مش مقتنع بالرد اصلا
وسؤالي للاستاذ خالد او اي حد مجرب العربية والفرامل دي
هل فعلا الكلام ده صحيح ومافيش مشكله في الصوت ده؟ ولا الفرامل بتكون عادية ومافيهاش الصوت ده؟ ويكون العيب عيب عربية؟
وياريت برده يا استاذ خالد تقوللي رايك ايه في موضوع الكماليات الناقصه دي؟ وهل في حد عنده اي معلومه بخصوص الدفعات القادمه هل ممكن ينزل فيها هذه الكماليات ام مافيش امل؟
افيدوني جزاكم الله خيرا
نفسي اشتري عربية لاني استويت من العربيات الايجار

التعديل الأخير تم بواسطة waelbaha ; 27-10-2009 الساعة 12:00 AM
قديم 27-10-2009, 12:16 AM
الصورة الرمزية a7lahamada
a7lahamada a7lahamada غير متواجد حالياً
من انا؟: Hamada a7med
التخصص العملى: طالب في جامعة القاهرة
هواياتي: السيارات

a7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond reputea7lahamada has a reputation beyond repute

استاذ وائل عايز اسال حضرتك سوال بعد اذنك فين الظبط مكان البفارية علي الدائري علشان عايز اروح هناك وهل ممكن اسوق السيارة عادي هناك اجربها ولو في شروط علشان كدة اية هية

الكلمات الدليلية
برليانس