العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT

فيات FIAT فيات FIAT الايطالية استطاعت ان تتجاوز ازماتها الماضية بعد فشل تحالفها مع جنرال موتورز عن طريق تقديم موديلات لاقت نجاحا كبيرا مثل جراند بونتو فيات 500 باليو سيينا ليينا بونتو

قديم 01-10-2012, 02:59 AM
الصورة الرمزية tata33
tata33 tata33 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

tata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud of
افتراضي رد: 128 ولا 127 ؟ أفضل و أرخص ؟

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mohammed Hamada مشاهدة المشاركة

السلام عليكم

أولا أحب أحيي أعضاء و مشرفين المنتدى عشان بجد المنتدى ده أكثر من رائع و قابلت ناس هنا فى غاية الأحترام

أنا أن شاء الله قررت أشترى فيات بس محتار ما بين 128 و 127
أولا عاوز أعرف أسعارهم عاملة كام لو مثلا موديل من 82 ل 86
و طبعا عاوزها فابريكة برة و جوة و لو رشة نظافة صغيرة من بره مفيش مشكلة

و عاوز أعرف أسعار جميع قطع الغيار بتاعت الأتنين أنا كنت ناوى أسأل الشيخ طارق
بس بقاله كتير مبيدخلش المنتدى يا رب يكون بخير

دى أول عربية ليا و مش عاوز أعمل أشتراك عند الميكانيكى فلو حد يعرف حد عاوز يبيع و يكون واثق فيه يبقى الله يباركله يقولى و أنا ناوى أشترى كمان شهر تقريبا

الاستاذ الفاضل محمد حمادة سلام عليكم انا قرأت سؤالك وقرأت كل الردود اللى جتلك واحب اقولك على شوية حاجات لانى لسه شارى 127 من كام يوم وكانت هى سبب لدخولى المنتدى الجميل ده. اولا باحسدك على كثرة الردود والاعضاء البارزين اللى ردوا عليك لانى لما سألت من كام يوم نفس سؤالك تقربا مردش عليا غيراتنين او تلاتة كتر خيرهم . ثانيا استفدت من الردود اللى جاتلك لانى اتأكدت انى تقريبا اشتريت اخر عربية 127 فابريكة بره وجوه . ثالثا اناعملت بحث تقريبا فى كل المواقع عن المقارنات بين ال28 وال27 والماروتى لقيت الاغلبية طلعت ال28 من المقارنة وفضلت الماروتى وال27 وانا اخترت ال27 لان الماروتى مبحبهاش خالص
رابعا لازم تحدد انت عايز العربية ليه عشان سفر بعيد وكتيرولا جوه البلد وهيركب معاك ناس كتير بالغين ولا حضرتك والمدام والاولاد لازم تحدد لو جوه البلد ال127 ناجحة جدا طبعا شاسيها اقوى من ال28 موفرة جدددددا فى البنزين بتركن فى اصغر حتة الريتمو بالمناسبة شاسيها ضعيف وكسر فى عربية واحد معرفة ومن يومها وانا مبحبهاش مع ملاحظة ان طالما العضو cars admir زكاها مقدرش اكلم خالص
بالنسبة للاخ screamseko واضح انه محترف ف 127 وهو فادنى جدا فى مشكلة كانت فى عربيتى 127 وفعلا عندى حتة بارومة صغيرة فى السقف فوق القزاز الورانى على طول بس انا شفتها وانا بشتريها طبعا كان معايا واحد فريز
ارجو انى اكون افدتك واخر نصيحة ليك متستعجلش

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
قديم 01-10-2012, 03:42 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

tata33

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 01-10-2012, 04:20 AM
الصورة الرمزية tata33
tata33 tata33 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

tata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud oftata33 has much to be proud of

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة screamseko مشاهدة المشاركة

tata33

ربنا يكرمك بس ليا طلب لو سمحت ازاى ارفع الصور لانى بقالى ساعة عاوز احط صور ال127 مش عارف

لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين

التعديل الأخير تم بواسطة tata33 ; 01-10-2012 الساعة 04:31 AM
قديم 01-10-2012, 04:41 AM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً

screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute

http://www.masr1.com/
.
خش هنا واختار Browse
واختار الصوره اللي انت عايزها
بعد كده اعمل Upload
واستني تحمل
وهات اللينك وحطه هنا

أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا

محمد الرويعي

قديم 01-10-2012, 04:10 PM
Mohammed Hamada Mohammed Hamada غير متواجد حالياً
من انا؟: انا اللى ضاع من عمرى سنين
التخصص العملى: CSR@LinkDotNet
هواياتي: السيارات

Mohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud ofMohammed Hamada has much to be proud of

tata33

متشكر على ردك و ألف مبروك عالعربية ربنا يحفظها من كل سوء و أنا مش متزوج و لا حاجة أنا لسه مخلص جامعة و حشتغل قريب أن شاء الله فكنت عاوز حاجة صغيرة تساعدنى فالتنقل للشغل و الكورسات و عشان والدتى وأخواتى مش عاوز أبهدلهم فالمواصلات تانى ... كان عندى سؤال لحضرتك
العربية حضرتك جبتها بكام و كانت حالتها ايه و عاملة كام كيلو ؟ وحضرتك لو من القاهرة أدينى نمرة الميكانيكى عشان أنا معرفش حد كويس و دى أول عربية ليا

و شكر خاص لكل الناس اللى ساعدتنى

تذكر دائما أن
الليل هو بداية النهار
والشتاء هو بداية الصيف
والألم هو بداية الراحة
والتحديات هى بداية الخير
والتفاؤل بالخير هو بداية القوة الذاتية