العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية

سوق السيارات المصرية نصائح عامة وتجارب واخبار عن بيع وشراء السيارات فى السوق المصرى

قديم 13-06-2013, 01:58 AM
Saif eldien Saif eldien غير متواجد حالياً

Saif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond reputeSaif eldien has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يوميات تاجر سيارت (فقط وحصريا على مصر موتورز)

لية الناس ال بتشترى عربيات بتعتقد انها دائما احسن من اى حد حتى من موظف فى المعرض او حتى صاحب المعرض او مندوب البنك او اى حد رغم ان كل الناس دة بتخدمة ويمكن لو فكر المشترى شوية هيجد انة طبيعة شغلة زى الناس دة لانة ممكن يكون صاحب معرض لسلع اخرة او مسوق لمنتجات فى شركتة

يعنى تجد واحد يقولك انا عايز عربية انتى حبيبى ويا استاذ ......... ويا حضرتك
واول متسالة حضرتك ضمناتك اية للشراء او عايز تدفع مقدم كام
يرد عليك ويقولك متقلقش انا ضمناتى قوية ولما تلح فى السوال تجد الاجابة المعتادة انا معاية بطاقتى وعندى وصل كهرباء وطبعا فى النهاية تجدة بيقولك انا عايز عربية بدون مقدم او بمقدم 10%
الكارثة اول متقولة مينفعش
اما انة يقفل السكة فى وشك او يرد عليك بقرف ويقولك طيب
امال فين حضرتك وسعتك ال كانت فى الاول وفين اعلا درجات التناكة

عميل مرة اتصل على ويقولى عايز عربية ماروتى
قولت لة مفيش مشكلة تحت امرك
قالى بس عيزها اتوماتيك
قولت لة مفيش منها اتوماتيك ومبتنزلش منها اتوماتيك
يقولى انت شكلك متعرفش هى اصلا اتوماتيك
اقولة حضرتك مفيش منها اتوماتيك
يقولى انتم هتفضلوا كدة تبيعوا العربيات الكويسة لناس وناس
اقولة من الناس ال احنا بنبعلهم عربيات كلها نوع واحد وامكانيات واحدة

عميل مرة اتصل بى الساعة 3 فجرا يقولى عنوانكم اية
قولت لة العنوان قالى انتم موجودين الان
قولت لة حضرتك احنا روحنا
يقولى انتم بتمشوا بدرى قوى لية
طيب اقولة اية

تابعوا ولسة ياما هنقول
قديم 13-06-2013, 02:11 AM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

ربنا يقويك يا أستاذ سيف وفى أنتظار المزيد.
أخوك محمد

قديم 13-06-2013, 11:29 AM
الصورة الرمزية aymangalal
aymangalal aymangalal غير متواجد حالياً
من انا؟: بنى ادم
التخصص العملى: محلل بيانات - معد تقارير
هواياتي: الانترنت - القيادة -البحث عن معلومات

aymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond reputeaymangalal has a reputation beyond repute

ههههههههههههههههههههههههه هههههههههههه ههههههههههههههههههههههههه ههههههههه ههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههه
انا حاسس انى بتفرج على برنامج كوميدى.... ايه كمية الاستهبال اللى عند الناس دى...
بجد الله يكون فى عونك يا استاذ سيف .......هم يضحك وهم يبكى

صلى على رسول الله
---------------------

قديم 13-06-2013, 04:07 PM
xwaledx xwaledx غير متواجد حالياً

Waleed Nabil
Branch Manager
Abaza Auto Trade

xwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond reputexwaledx has a reputation beyond repute

السلام عليكم
فعلا موضوع جميل وياريت تكمله لانى حاسس بيك جدا هههههههههههههه
وكل اللى بيتعمل معاك بيحصل معايا ومع غيرنا ممن يتعاملون فى بيع السيارات وياريت ثقافة الناس تتغير للاحسن
تحياتى

[COLOR="Blue"][SIZE="4"][CENTER][SIZE="5"][I]Waleed Nabil

01021163010
قديم 13-06-2013, 05:00 PM
الصورة الرمزية Toyota Corolla
Toyota Corolla Toyota Corolla غير متواجد حالياً
من انا؟: أحمد محمد حسنين
التخصص العملى: Engineer at Ainshams University

Toyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond reputeToyota Corolla has a reputation beyond repute

انا دائما عند الشراء افضل الشراء من تاجر لانهم بيجيبوا الحاجة النضيفة لنفسهم ،ولكن عند البيع التجار يمتنعون عشان بيموتوا و يفطسوا فى سعر العربية ،بس حقيقي ربنا معاك بعد كل اللي قريته ده الناس ديه بتستهبل كده ليه