العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > سيات SEAT

سيات SEAT سيات SEAT سيات الاسبانية الاصل الالمانية الطابع قائد الجناح الرياضى فى مجموعة فولكس الالمانية من اهم موديلات سيات كوردوبا ابيزا وتوليدو وليون

قديم 10-05-2009, 01:22 PM
Mema75 Mema75 غير متواجد حالياً

Mema75 will become famous soon enough
افتراضي رد: عيوب السيات

السلام عليكم
لو سمحتو عايزين نعرف اكتر عن مميزات وعيوب ( بلاش عيوب نخليها مشاكل افضل ) السيارة دى
انا قدامى سيارة كوردبه 96 1400 cc صاحبها بيقول انها بحالة الفبريكه
ياريت لو حد يفيدنى باى معلومات عن العربية ومدى كفائتها والاعتماد عليها خصوصا فى المسافات الطويله
مصطفى
قديم 11-05-2009, 10:39 AM
الصورة الرمزية محمد بدوى
محمد بدوى محمد بدوى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

محمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond repute
رد: عيوب السيات

ا / محمد ابيزا .... تحية طيبة
كنت عايز اعرف ابيزا 94 الى 99 ( هاتش باك ) هى1000 سى سى ولاة 1400سى سى
اصل كل ماقراء اعلانالاقى فية اختلاف غريب فى السى سى
وعايز اعرف الصيانة وقطع الغيار مكلفة ام لا وهل هى معمرة ؟؟؟؟؟
اسف على الاطالة ومستنى الرد

التعديل الأخير تم بواسطة محمد بدوى ; 11-05-2009 الساعة 10:46 AM
قديم 11-05-2009, 10:49 AM
الصورة الرمزية محمد بدوى
محمد بدوى محمد بدوى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: محاسب

محمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond reputeمحمد بدوى has a reputation beyond repute

ولو عندك فكرة عن اسعارها حاليا بعد الهبوط الى بيحصل فى الاسعار كل يوم ابقى شاكر جدا
قديم 11-05-2009, 05:38 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Mema75 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
لو سمحتو عايزين نعرف اكتر عن مميزات وعيوب ( بلاش عيوب نخليها مشاكل افضل ) السيارة دى
انا قدامى سيارة كوردبه 96 1400 cc صاحبها بيقول انها بحالة الفبريكه
ياريت لو حد يفيدنى باى معلومات عن العربية ومدى كفائتها والاعتماد عليها خصوصا فى المسافات الطويله
مصطفى

اولا العربية ما شاء الله ممتازة جدا و اثبتت كفاءة عالية في السوق و الكوردوبا ممتازة و هي سيدان الابيزا و العربية لو فعلا بحالة الفابريقة خدها و علي ضمانتي و هتعجبك جدا عربية بجد ممتازة بس اكشف عليها الاول برضه و لو قولي لو محتاجة اي قطع غيار او حاجة عايزه تتغير قولي و انا بأذن الله افيدك بس بالنسبة لسؤالك عن العربية ممتازة ممتازة ممتازة كفاية ان موتور وشاسيه و عفشه و فتيس كلهم بختم vw&audi

IBIZA
قديم 11-05-2009, 05:41 PM
mohamed ibiza mohamed ibiza غير متواجد حالياً
من انا؟: MOHAMED IBIZA
التخصص العملى: STUDENT
هواياتي: AUTOS

mohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond reputemohamed ibiza has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد بدوى مشاهدة المشاركة

ا / محمد ابيزا .... تحية طيبة
كنت عايز اعرف ابيزا 94 الى 99 ( هاتش باك ) هى1000 سى سى ولاة 1400سى سى
اصل كل ماقراء اعلانالاقى فية اختلاف غريب فى السى سى
وعايز اعرف الصيانة وقطع الغيار مكلفة ام لا وهل هى معمرة ؟؟؟؟؟
اسف على الاطالة ومستنى الرد
بص يا باشا الابيزا 94 1300 كربراتير تمام و في منها 1600 و 1800 و 1900 و 2000 بس في مصر هنا 1300 بس

الابيزا 99 المنتشر منها 1000 سي سي انجكشن و في منها 1400 سي سي بس قليل

الصيانة سهلة جدا مفيهاش اي حاجة عويصة قطع الغيار مش رخيصة بس مش مولعه و منتشرة و لو احتاجتها حاجة قولي و ان شاء الله افيدك و طبعا معمرة و الا مكانتش استحملت اللي انا بعمله فيهاptmnlo123per1106

IBIZA