العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > BYD

BYD من الشركات الصينية الطموحة التى تستثمر فى الابحاث والتطوير لانشاء سيارات وفقاً لاحدث المعايير البيئية ولديها مشاريع لانتاج سيارات هجينة

قديم 28-04-2011, 03:14 AM
الصورة الرمزية ابوشروق
ابوشروق ابوشروق غير متواجد حالياً

ابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond reputeابوشروق has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مأساتي مع فرع النزهة و تحية إجلال و تقدير لأستاذ عماد حبيب

الف الف الف الف مبروك
ربنا يكفيك شر الطريق
ليه سؤال لوسمحت دفعت مقدم كام وقسط كام على كام سنه
ربنا يسد ما عليك

حبيبت قلبى سبيدر
قديم 28-04-2011, 04:23 AM
الصورة الرمزية hossam165
hossam165 hossam165 غير متواجد حالياً
من انا؟: حسام السيد
التخصص العملى: مهندس اتصالات

hossam165 is a jewel in the roughhossam165 is a jewel in the roughhossam165 is a jewel in the roughhossam165 is a jewel in the rough
مبروك رد: مأساتي مع فرع النزهة و تحية إجلال و تقدير لأستاذ عماد حبيب

الف مبروك
وعقبال صيانة ال200000 كم
ربنا يعطيك خيرها ويبعد عنك شرها
في انتظار تقريرك بعد الاستلام النهائي

أصبحنا مع بزوغ كل فجر جديد نتسائل
كم رجل تم اعتقاله اليوم ؟
كم شاب وطفل قتل ؟
كم سيده انتهك عرضها ؟
كم صحفى تم قتله او اعتقاله ؟
كم مسجد أغلق او حوصر ؟
كم داعيه الى الله تم ضبطه ؟
كم منزل تهدم على رؤوس اصحابه ؟

قديم 28-04-2011, 05:11 AM
الصورة الرمزية تامين سيارات
تامين سيارات تامين سيارات غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
التخصص العملى: مراقب بشركة قناة السويس للتامين
هواياتي: كرة القدم

تامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant futureتامين سيارات has a brilliant future

روحت المعارض على طول و فعلاً لقيت عربية BYD F3 automatic فيراني ذي اللي أنا طلبها بالظبط ، بسأل الولد اللي وقف في المعرض إن المفروض العربية ده بتاعتي و عايز أشوفها لقيته بيقولي لأ ديه محجوزة لواحد و قلي إسمه ، قلتله فين مدير المعرض قلي جوا ، دخلتله قلي عربيتك في المخزن و هتيجي يوم التلات على الساعة 3 أو 4 ، طبعاً أنا سبحان مين خلاني أسكت و مفتحش بقي و اشتمه ولا أقول كلام يعاقب عليه القانون خصوصاً اني جاي من القاهرة الجديدة يعني مشوار مش

عمرنا ما هانتقدم بجد بالحركات دى

عمرو احمد
01003388954
قديم 29-04-2011, 03:28 AM
gad_fcis gad_fcis غير متواجد حالياً

gad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of light

وانا اللى اتشرف بمقابله حضرتك وانا اسمى ( معاذ ) ولو ممكن اتشرف باسمك يبقا ليا عظيم الشرف
أنا اللي ليا الشرف و بمناسبة الإسم ، أنا إسمي محمد جاد ، مهندس كمبيوتر

مفيش عربية صيني تحقق مبدأ value for money
لان ببساطة الصينيين فهلوية
مع احترامي الكامل لرأي حضرتك، بس بالنسبالي العربية ديه فعلاً Best Value For Money

غالبا ً دة فيشة الشبورة خاصة لو العربية بدون شبورة و بينزل منها بشبورة لان الضفيرة بتيقى كاملة
بيتهيئلي حضرتك عندك حق إلى حد كبير خصوصاً انها فعلاً نزلة من غير شبورة على ما أعتقد

لف الف الف الف مبروك
ربنا يكفيك شر الطريق
ليه سؤال لوسمحت دفعت مقدم كام وقسط كام على كام سنه
ربنا يسد ما عليك
الله يبارك في حضرتك ، و بالنسبة للتقسيط أنا جايبها تبع البنك الوطني للتنمية و سبب إتجاهي للبنك ده إنه بيجيب العربية بنظام المرابحة الإسلامية و فيه ناس هتقولك دة مش إسلامي 100% و الكلام ده بس أنا استخرت ربنا و توكلت على الله

نظام التقسيط :

1-حضرتك ممكن تدفع مقدم 20% و الباقي بمرابحة سنوية 9% بيتهيئلي لحد 6 سنوات بس لازم تجيب مفردات مرتب و إن إجمالي الاقساط اللي عليك سواء للعربية الجديدة أو أي قروض تانية من أي بنك يكون الإجمالي ميعديش 35% من صافي مرتب حضرتك

2-ممكن تدفع مقدم 40% فما فوق بمرابحة سنوية 9.5% يثيئلي لحد 6 سنوات و مش لازم تجيب مفردات مرتب ولا موضوع إن إجمالي الاقساط ميعديش 35% و الكلام ده ، عشان مش بيستعلم عنك في البنك المركزي هو بس بيشوف لو كان عندك اقساط تانية إنت منتظم في السدد ولا لأ ، و دة النظم اللي أنا جبت به العربية

الف مبروك
وعقبال صيانة ال200000 كم
ربنا يعطيك خيرها ويبعد عنك شرها
في انتظار تقريرك بعد الاستلام النهائي
الله يبارك في حضرتك و إن شاء الله أول لما استلم حاعمل تقرير مفصل عنها

Mohamed Gad El karem
Senior Software Developer
قديم 29-04-2011, 04:01 AM
gad_fcis gad_fcis غير متواجد حالياً

gad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of lightgad_fcis is a glorious beacon of light

امبارح (يوم الأربع ) أستاذ خالد (مدير فرع النزهة ) كلمني و قللي إن مفيش حد من البنك جه يخلص ورق العربية

كلمت البنك و سألته ، طلع إن الراجل اللي أنا بتعامل معه عنده ظروف و كان اجازة و قللي إنه هيبعت واحد تحته يروح يخلص الموضوع و إنه هيكلمني عشان يعرف ازاي يعمل كونتاكت مع المعرض

مفيش نص ساعة ولاقت مندوب البنك بيكلمني و بياخد مني التفاصيل و ادته نمرة أستاذ خالد عشان يحدد معه ميعاد لمعاينة العربية و تقديم طلب الشراء

كلمت مندوب البنك النهردة و بساله إيه الأخبار لاقته بيقولي إنه إتفق مع أستاذ خالد إنه يجيله الساعة 5 ، و قللي و هو مستغرب إن أستاذ خالد كان بيعملوه بطريقة مش كويسة (أنا مش فاكر بصراحة نص الكلام )

الحاجة الجامدة جداً واللي خلتني طاير في السما إن أستاذ مدحت (من مبيعات فرع النزهة ) كلمني و لقيته بيحكلي الكلام اللي أنا كاتبه في الموضوع و بيستفهم مني إيه اللي خلاني أقول كدا
(يوم السبت اللي فات كلمت الأستاذ مدحت و قللي كلمني على الاتنين و أقولك على معاد الإستلام و للأسف من يوم الاتنين لحد النهردة (الخميس ) مكنش بيرد على مكالمتي و رد عليا بس لما كلمته من موبايل غير موبايلي(أنا مش عايز أكون سيء ال ظن بس هو دة اللي حصل فعلاً))
قلتله حضرتك ده اللي حصل معايا فعلاً و ذي ما قلت اني مش عايز أكون سيء الظن بس أنا بكتب اللي حصل ، المهم اعدنا نتكلم شوية و يستفهم مني عن بعض حاجات ، و أنا قلتله أنا كاتب الموضوع ده على منتدى كذا و حق الرد مكفول لحضرتك ، إدخل اعمل account و رد عليا و لو كنت غلطان في أي حاجة ناحيتك لك عليا أعتذرلك أمام الناس كلها بس على فكرة حضرتك لما هتقرأ الموضوع حتشوف اني مش لوحدي اللي بشتكي

ليه بقى أنا بقول حاجة جامدة، عشان هو ماشفش الموضوع من على النت هو إتبعتله فاكس من الادارة و ده معناه إن التوكيل بيتابع و مهتم إنه يحسن نفسه

طبعاً أنا توقعت بعد المكالمة ديه إن الدنيا تتغير من كل العاملين في فرع النزهة، و إذا بي أفاجأ بمكالمة من مدير مندوب البنك (اللي كان واخد اجازة ) و بيشتكلي من سؤ معاملة أستاذ خالد للمندوب و كان الراجل مستاء جداً و بيقولي ده إبن ناس و مندوب بنك محترم ماينفعش يتعامل كدا، و معلش يا أستاذ محمد لو التعامل هيبقى كدا أنا أسف مش هقدر أكمل مع حضرتك ، قلتله طب أنا هحاول اتصرف ، و كلمت الرجل المحترم جداااان إلى أقصى درجة و اللي يعتبر إلى حد كبير سبب في إن الموضوع ماشي لحد دلوقتي أستاذ عمرو سليمان و فهمته اللي حصل و قلتله ياريت أستاذ خالد يعامل المندوب بادمية شوية، الراجل مشكوراً تفهم الموقف و قللي إنه هيتصرف

كلمت مندوب البنك باليل و سألته إيه الاخبار ، قللي الدنيا مشيت كويس الحمدلله و إنه لم يقابل الأستاذ خالد و قابل الأستاذ مدحت و كان محترم جداً معه

ده الكلام اللي حصل لحد النهاردة و أنا متابع معاكو أول بأول لحد ما استلم العربية على خير إن شاء الله

Mohamed Gad El karem
Senior Software Developer