العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 21-01-2011, 03:48 PM
الصورة الرمزية new.man
new.man new.man غير متواجد حالياً
هواياتي: السيارات و ميكانيكا السيارات

new.man has a spectacular aura aboutnew.man has a spectacular aura aboutnew.man has a spectacular aura about
افتراضي رد: عايز اظبط ال 128

تم بالفعل عمل السمكره ماعدا بعض الأجزاء في الابواب محدش خد باله منها و تم الاتفاق ايضا علي رش العربيه خارجيا

بالنسبه للموتور الموتور مفهوش حاجه لكن العفشه جاري توطيه العربيه شويه الانها بتوم علي السريع من فوق ال 100

Human

قديم 21-01-2011, 04:04 PM
الصورة الرمزية sad-bird
sad-bird sad-bird غير متواجد حالياً

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

التابلوه ممكن ترشة بعلبة سبراي بس تفكه خالص بره وتسيبه لما ينشف كويس وده ارخض حاجة ممكن تتعمل فيه
سمعت ان فيه ناس بتكسيه جلد لكن مشوفتوش بصراحة
لو عاوز تخلي شكله اظرف ممكن تفكر تجيب تابلوه اونو أ تابلوه كورسا الاثنين بيركبو من غير مشاكل بكن سعرهم عالي شوية ( تقريبا 1000)
العدادات ممكن تجيب استيكر ابيض من اي مكتبة وتفرغه على الشرط بتاعت لوحة العداد نفسها لما تفكه وتلزقه بالراحة وطبعا هيبان اكتر لو عملت النور حوالين منه نيون او ملون احمر او ازرق على حسب لون الفرش وذوقك

إن العين لتدمع وإن القلب ليحزن وإنا على فراقك يا خالد لمحزونون
ولا نقول إلا ما يرضي ربنا
إنا لله و إنا إليه راجعون
قديم 21-01-2011, 04:06 PM
الصورة الرمزية sad-bird

sad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond reputesad-bird has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة new.man مشاهدة المشاركة

تم بالفعل عمل السمكره ماعدا بعض الأجزاء في الابواب محدش خد باله منها و تم الاتفاق ايضا علي رش العربيه خارجيا
طالما لسه مش رشيت الحق خلص كل السمكرة اللي عندك علشان تبقى خلصت منها خالص وأكد على باقي العربية كويس علشان انت مش هترش كل يوم وممكن كمان ترش العربية من تحت بلك علشان المطر وممكن تعملها تصفيح علشان المطبات لكن معرفش هل ينفع في 28 والا لأ ممكن تسأل السمكري

قديم 22-01-2011, 12:32 AM
الصورة الرمزية new.man
new.man new.man غير متواجد حالياً
هواياتي: السيارات و ميكانيكا السيارات

new.man has a spectacular aura aboutnew.man has a spectacular aura aboutnew.man has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sad-bird مشاهدة المشاركة

طالما لسه مش رشيت الحق خلص كل السمكرة اللي عندك علشان تبقى خلصت منها خالص وأكد على باقي العربية كويس علشان انت مش هترش كل يوم وممكن كمان ترش العربية من تحت بلك علشان المطر وممكن تعملها تصفيح علشان المطبات لكن معرفش هل ينفع في 28 والا لأ ممكن تسأل السمكري
اولا شكرا لردك

انا بالفعل جاري عمل السمكره الباقيه قبل الرش هههه و بصراحه انا مفلس اصلا الاني الفلوس اللي معايا علي قد الرش بس

بالنسبه للعربيه عندي تقريبا واخده بلك من تحت او انتركوت بتاعها تقريبا بس اللي عايز اعمله الرفارف الللي قدام ارشها انتركوت برضوا

شكرا لردك

Human

قديم 22-01-2011, 12:46 AM
الصورة الرمزية sad-bird

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة new.man مشاهدة المشاركة

اولا شكرا لردك

انا بالفعل جاري عمل السمكره الباقيه قبل الرش هههه و بصراحه انا مفلس اصلا الاني الفلوس اللي معايا علي قد الرش بس

بالنسبه للعربيه عندي تقريبا واخده بلك من تحت او انتركوت بتاعها تقريبا بس اللي عايز اعمله الرفارف الللي قدام ارشها انتركوت برضوا

شكرا لردك

ممكن تأجل الرش شوية لما تكمل المبلغ اللي معاك بحيث انك تصرف مرة واحده علشان مش تظهرلك حاجة وترجع تقول يا ريتني كنت عملت
موضوع البلك تخلي الصنايعي يبصلك عليها لو كويس كان بها مش كويس يبقى تعمله
قلنا الحاجة بتتعمل مرة واحده مش هتقعد كل يوم ترقع
يعني هتعمل شغل دهان يبقى قبل منه اي شغل سمكره في اي حاجة كبيرة وصغيرة وبعد لما تخلص تدهن
هتعمل عمرة يبقى تحل الماتور والعفشة وتأكد على كل حاجة عندك والبايظ او نص نص يتغير والحاجة اللي تتغير مش ترميها اركنها عندك علشان لو احتجتها قدام
هتعمل شغل سروجي يبقى تعمل الفرش كله من جوه تشده مرة واحده لعشان مش كل يوم تروح تعملك حاجة
وهكذا