العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 27-02-2010, 01:46 AM
omarvirus omarvirus غير متواجد حالياً

omarvirus is on a distinguished road
افتراضي رد: أيهما أفضل فيات 128 أم ريجاتا

128 مش بتاعت مدن داخلية بس لكن في السفر كويسة اوي عن تجربة ومشكلة انها بتفتح شاسيه بسرعة بتتعالج بسهولة عن طريق تركيب بارات وعربية قطع غيارها رخيصة و في التظبيط بتقي حلوة اوي و شبابية
قديم 27-02-2010, 01:58 AM
الصورة الرمزية MANO_War
MANO_War MANO_War غير متواجد حالياً

MANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of lightMANO_War is a glorious beacon of light

حرررراااام عليك و اللله
عايز تقارن 128 بالريجاتا
الريجاتا عربية قوية توازن و ثبات عالطريق
سفر و مشقة و اتساع بالداخل و 1500 سى سى و مصاريفها فى متناول سعرها
بس الاهم يكون حالة الموتور و العفشة جيدة
و شكليا من برة الريجاتا بردة تكسب
لان 128 فعلا شبة علبة السالمون
و علبة السالمون هنا مش تريقة عالسالمون بس اشمئزاز من العلبة الصفيح الى بيتحط فيها
تحياتى و ربنا يووووفقك
قديم 27-02-2010, 03:31 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

128 مزيد من مخلفات التاريخ لا شكرا جزيلا
قديم 27-02-2010, 05:07 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

ال 128 والريجاتا علي علب يعني واحد لاكن طبعا ماتور الريجاتا برقبت ال128 عن تجربة عربية شكلها اجمل من ال 128 وتستحمل سفر وهلك لاكن 128 بتاعت مدن داخلية فقط
معلش أنا بعزك وكل حاجة لكن ال128 مش بتاعت مدن يعنى أنا عندى 128 وطلع عينك لو مشيت فى المدن لأنك كل شوية لازم تقف وتمشى والفتيس بتاع 128 بيطلع عين الواحد لكن ال128 فى السفر أحسن لأنها مش هاتستهلك بنزين خالص يعنى والله اللى بروح بيه بجى بيه لما بكون طاير على الرابع غير كده مش بتسخن أبدا ذى اى عربية تانية وعمرها ما وقفت على الطريق
قديم 27-02-2010, 05:09 AM
الصورة الرمزية Devill Blood
Devill Blood Devill Blood غير متواجد حالياً
من انا؟: when u lose your dreams u become no thing at all
التخصص العملى: student at mansoura university - faculty of law - english section
هواياتي: أخبار السيارات-الرسم-الكمبيوتر والأنترنت

Devill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond reputeDevill Blood has a reputation beyond repute

ياخوانا حرام عليكم بقى ال128 علبة سلمون لا إلة ألا الله حرام عليكم والله كل واحد بيقول كده عشان بيستعلى حتى إنه يعيش معاها