العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 11-03-2013, 06:34 PM
الصورة الرمزية Eng.Ahmed Wagdy
Eng.Ahmed Wagdy Eng.Ahmed Wagdy غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس اتصالات
التخصص العملى: Communication Engineer

Eng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant future
افتراضي RPM علق معايا في اللوجان حد يعرف ايه السبب ؟؟

انهارده روحت بنزينه توتال غيرت زيت و فلتر الزيت و فلتر هواء و نظف مكان الفلتر بكمبروسر بس كان سادد مكان مدخل الهوا بفوطة بعد ماغيرته علطول مافيش 100 متر لقيت RPM بدأ يعلي جدا لحد 5 روحت مبطل العربية علطول .. دروت تاني بقيتها معلقة برضه علي 3 من غير ما دوس علي اي حاجة ... بس اول ما اطلع علي الأول ال RPM بيرجع ل 1 اول ما اشيل رجلي من علي البنزين بعلي 2.5 روحت راجع للبنزينه تاني لقيتها رجعت ل 0.5 RPM و بقت طبيعية جدا عالم تخاف متختشيش ... المهم روحت مشوار برضه بقيتها عليت تاني بطلت العربية و دورت رجعت لطبيعتها

يا تري حد يعرف العيب فين ؟
قديم 11-03-2013, 11:03 PM
Ahmed ELmonshed Ahmed ELmonshed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: External Auditor
هواياتي: Super Cars

Ahmed ELmonshed will become famous soon enough
افتراضي رد: RPM علق معايا في اللوجان حد يعرف ايه السبب ؟؟

الموضوع حصل معايا وكان الحل الفوري إني اعدل الشداد اللي في الماتور بيدي فـظبط بس بعد كده روحت التوكيل رشلي عليه سبراي , أنا عربيتي بره الضمان دلوقتي بس لو إنت فالضمان غير الشداد اضمن , وربنا يسهل إن شاء الله
قديم 11-03-2013, 11:48 PM
الصورة الرمزية Eng.Ahmed Wagdy
Eng.Ahmed Wagdy Eng.Ahmed Wagdy غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس اتصالات
التخصص العملى: Communication Engineer

Eng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant futureEng.Ahmed Wagdy has a brilliant future

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Ahmed ELmonshed مشاهدة المشاركة

الموضوع حصل معايا وكان الحل الفوري إني اعدل الشداد اللي في الماتور بيدي فـظبط بس بعد كده روحت التوكيل رشلي عليه سبراي , أنا عربيتي بره الضمان دلوقتي بس لو إنت فالضمان غير الشداد اضمن , وربنا يسهل إن شاء الله
الف شكر يا باشا انا برضه عربيتي 2010 بره الضمان للأسف
قديم 12-03-2013, 08:23 AM
الصورة الرمزية svneleven
svneleven svneleven غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس قوي و الات كهربيه
هواياتي: السيارات و الكمبيوتر

svneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond reputesvneleven has a reputation beyond repute

بره الضمان ازاي و هي 2012؟
قديم 14-03-2013, 11:03 PM
Ahmed ELmonshed Ahmed ELmonshed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: External Auditor
هواياتي: Super Cars

Ahmed ELmonshed will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Eng.Ahmed Wagdy مشاهدة المشاركة

الف شكر يا باشا انا برضه عربيتي 2010 بره الضمان للأسف
بص يا باشا فيه حركة ممكن تعملها انك تروح التوكيل فرع العبور و تكون حاجز تكلمهم هنالك (هيا المشكلة حصلت معاك فى فترة الضمان) لو ماوافقوا تطلب مهندس أحمد سراج ده مدير ادارة الجودةو الفكرة انك تقلوا انها مشكلة قديمة و انا كبرت بس حصلت تانى و انا بره الضمان فهل فيه حل من غرامة جامدة (تغير مكلف) و شوف كدة وابقا قول عملت ايه