العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Excel - اكسيل

قديم 23-12-2013, 11:24 AM
amr abdel gawad amr abdel gawad غير متواجد حالياً

amr abdel gawad is on a distinguished road
افتراضي رد: نصيحة اغير ماتور ولا اعمل عمرة

بصراحة الناس الى ردوا عليك قالوا كلام ذى الفل ولكن إنت لازم تقول انت شارى العربية دى بكام علشان نقدر نفيدك تبعها احسن ولا تخليها لانها هتاخد حوالى 3000 ميكانيكا + 1000 عفشا + 500 ضفيرة + 1000 سمكرة + 1500 دوكو يعنى فعلا ذى ماقلولك حوالى 6 الاف جنيه بس هيبقى معاك بس هبقى معاك عربية جميله جدا بس طبعا إكسيل مش مرسيدس فالموضوع كله راجع الى إمكانياتك وطبعا متعملش عمره لمتور إكسيل لانك ايوه العيب مش ظاهر قدامك ولكن السحب هيكون ضعيف و مش هتعجبك ابدا وحرام تصرف على العفشه جنيه واحد ود ه عن خبره مع العربية دى وسمعت إن متور الالنترا 94 بيركب عليها وده هيكون كويس جدا جدا لو بدون تعديل فى القواعد حتى لو سنتيمتر واحد
اما بالنسبة للكهرباء
مفيش حاجه إسمها ضفيرة جديدة لكن فى حاجة إسمها اشوف الاعطال فين واصلحها صح وفى كهربائى كويس عند نزلة كوبرى الدقى بجوار مكتبة سمير وعلى
اما بالنسبة للتكييف
اصحك إنك متفتحش فى تصليحه دلوقتى لانه اولا اوبشا وثانيا بيحمل على الموتور وبيقلل عزم العربية وبيخليها تاكل نزين
اما بالنسبة للعفشه
قول للعفشجى انا عايز اعمل إللى فيها وبس علشان هم بكتروا الشغل بحجة بالمرة عشان يخدوا مصنعية كبيره وبينسوا إنهم بيكلفوك قطع غيار واكيد مش اصلية فعمرها مش كبير

التعديل الأخير تم بواسطة amr abdel gawad ; 23-12-2013 الساعة 11:43 AM
قديم 27-05-2014, 11:49 PM
ايمن عبدالحميد ايمن عبدالحميد غير متواجد حالياً
من انا؟: المصرى كريم العنصرين
التخصص العملى: محامى ومستشار قانونى
هواياتي: ميكانيكا السيارات

ايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud ofايمن عبدالحميد has much to be proud of
افتراضي رد: نصيحة اغير ماتور ولا اعمل عمرة

خى حسام بعد مساء او صباح الخير
انا اشتريت اكسيل 1500 خليجى دواخلها ممتازة ومفيهاش مشاكل غير برومة فى العتب وقعر الأبواب وأنا بفكر اشترى طقم صاج كامل محتاج اعرف سعرة ولو مفيش نفس اللون ( بيستاج- اخضر زرعى متالك) حضرتك عارفة طبعاً يبقى مش هينفع علشان مايبقاش + دوكو تبقى تكلفة نار
فلو سمحت يا حسام تشوفلى القصة دى رفرفين واربع ابواب وباب شنطة وطبعا الابواب كاملة بالفرش والمكن الكهربا وكل حاجة والأبواب الامامية بالمرايات وكدة --حضرتك فاهم طبعاًودة تليفونى لو وصلت لحاجة ارجوك تكلمنى 01002421493

تحياتى