العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely

جيلى اميجراند - مابلEmgrand Geely احدى اكبر الشركات الصينية التى تسعى بخطى ثابتة لتطوير منتجاتها والدخول بها الى اكبر الاسواق العالمية بعد ما تحقق لها من نجاحات فى الاسواق الشرقية و تتبعها سيارات مابل واميجراند Emgrand

قديم 09-06-2014, 12:35 PM
الصورة الرمزية jonior607
jonior607 jonior607 غير متواجد حالياً

jonior607 will become famous soon enough
افتراضي رد: رابطه مالكى الايمجراند 7 (emgrand 7 ) الجديده كليا قولنا اخبارها معاك ايه

انا جبت العربية دى بصراحه كنت فاكرها عربية كويسة بس للاسف طلعت كويسة جدااااااااااااااااااااااا اا
اشتروها و سيبكم من الافواه اللى حافظة مش فاهمة اللى بتقولكم بلاش صينى بلاش صينى انا ركبت الاسبرانزا 516 فى 2010 و بردو هاجمونى كتير بس اكتشفت انى كنت صح و دلوقتى لتانى مرة انا صح و احب اسمع اغنيه تامر حسنى أخترت صح و سلامو عليكم

Force Is Our Mechanism, Defense Is Our Target
قديم 08-03-2015, 03:42 AM
الصورة الرمزية silentman84
silentman84 silentman84 غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد فقير لله
التخصص العملى: مدرب دفاع عن النفس وتخسيس
هواياتي: رياضه - ميكانيكا - طبخ

silentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of lightsilentman84 is a glorious beacon of light
افتراضي رد: رابطه مالكى الايمجراند 7 (emgrand 7 ) الجديده كليا قولنا اخبارها معاك ايه

السلام عليكم
الحمد لله ربنا وفقنى فى شراء ايمجراند 7 وكنت خايف جدا وقلقان من اللى كنت بسمعه من بعض الاعضاء اللى بيذموا فيها وده للاسف من سوء حظهم انهم وقعوا فى عربيات بيها عيوب تقفيل مش اكتر......وانا كنت حبقى من ضمن الناس دى لكن الحمد لله ربنا وقف معايا وفتشت العربيه وانا بستلمها بعد معاينع عربيتين فى الاول كان فيهم عيوب تقفيل من ضمنهم واحده الردياتير بتاعها كان مخروم وبيخر مياه........احب انصح اى حد قلقان وخايف منها انه يتوكل على الله ويشترى بس اهم شئ عاينها كويس او خد حد معاك وانت بتستلم ........فعلا عربيه ممتازه وروعه ........فخامه .....(وش شبيه اوبترا الجديده مع ظهر نيسان صنى الجديده بس اعرض شويه) ......وصالون شيك واسع وشنطه كبيره.....سحب ممتاز فى بدايه التلين....... موتور ممتاز ونحكم عليه بعد التلين الجيد.......بس عيبها الوحيد للامانه لو مركب حد معاك وداخل على مطب عالى هدى واوقف قبل المطب وجيب الاول واطلع واحده واحده علشان ماتحكش........وربنا يبارك فيها ويدينى خيرها ويكفينى شرها..

لا اله الا الله محمد رسول الله
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم

قديم 12-05-2015, 10:01 AM
الصورة الرمزية mif
mif mif غير متواجد حالياً

mif is just really nicemif is just really nicemif is just really nicemif is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة silentman84 مشاهدة المشاركة

السلام عليكم
الحمد لله ربنا وفقنى فى شراء ايمجراند 7 وكنت خايف جدا وقلقان من اللى كنت بسمعه من بعض الاعضاء اللى بيذموا فيها وده للاسف من سوء حظهم انهم وقعوا فى عربيات بيها عيوب تقفيل مش اكتر......وانا كنت حبقى من ضمن الناس دى لكن الحمد لله ربنا وقف معايا وفتشت العربيه وانا بستلمها بعد معاينع عربيتين فى الاول كان فيهم عيوب تقفيل من ضمنهم واحده الردياتير بتاعها كان مخروم وبيخر مياه........احب انصح اى حد قلقان وخايف منها انه يتوكل على الله ويشترى بس اهم شئ عاينها كويس او خد حد معاك وانت بتستلم ........فعلا عربيه ممتازه وروعه ........فخامه .....(وش شبيه اوبترا الجديده مع ظهر نيسان صنى الجديده بس اعرض شويه) ......وصالون شيك واسع وشنطه كبيره.....سحب ممتاز فى بدايه التلين....... موتور ممتاز ونحكم عليه بعد التلين الجيد.......بس عيبها الوحيد للامانه لو مركب حد معاك وداخل على مطب عالى هدى واوقف قبل المطب وجيب الاول واطلع واحده واحده علشان ماتحكش........وربنا يبارك فيها ويدينى خيرها ويكفينى شرها..
مبروك عليك
و ربنا يديك خيرها يكفيك شرها
و لا تنسى عمل تقرير مع كل صيانة تقولنا ايه المشاكل اللى واجهتك و اتعاملت معاها ازاى و التوكيل ايه رد فعله .
قديم 12-05-2015, 10:04 AM
الصورة الرمزية mif
mif mif غير متواجد حالياً

mif is just really nicemif is just really nicemif is just really nicemif is just really nice

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jonior607 مشاهدة المشاركة

انا جبت العربية دى بصراحه كنت فاكرها عربية كويسة بس للاسف طلعت كويسة جدااااااااااااااااااااااا اا
اشتروها و سيبكم من الافواه اللى حافظة مش فاهمة اللى بتقولكم بلاش صينى بلاش صينى انا ركبت الاسبرانزا 516 فى 2010 و بردو هاجمونى كتير بس اكتشفت انى كنت صح و دلوقتى لتانى مرة انا صح و احب اسمع اغنيه تامر حسنى أخترت صح و سلامو عليكم
مبروك عليك العربية
و ربنا يديك خيرها و يكفيك شرها
و ياريت تعمل تقرير للعربية بعد استخدامك ليها فترة
يعنى تقولنا قعدت معاك قد ايه؟
و مشيت بيها قد ايه ؟
ايه المشاكل اللى واجهتك و حلها كان ايه ؟
و استهلاكها للبنزين عامل ازاى ؟
اسعار قطع الغيار و الصياناتن اللى عملتها و امكن ؟

الكلمات الدليلية
ايمجراند 7, ايمجراند‎, emgrand, emgrand 7, geely, geely emgrand, جيلى, جيلى اميجراند, غبور