العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سلامتك على الطريق

سلامتك على الطريق خاص بالسلامة المرورية ووسائل الامان ونظم حماية البيئة

قديم 26-02-2010, 01:40 PM
tamer elsayad tamer elsayad غير متواجد حالياً

tamer elsayad has a spectacular aura abouttamer elsayad has a spectacular aura abouttamer elsayad has a spectacular aura about
افتراضي رد: كم أكثر سرعة مشيت عليها؟؟؟

اكتر سرعة مشيت عليها 209 كم كانت بسيفيك 2010 وكان ثبات العربية ممتاز لدرجه ان كنت تارك الدركسيون وده مصوره فيديو للى عايز يتأكد ممكن ابعتهوله
قديم 26-02-2010, 02:15 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

جبت 150 كم / ساعه فى طريق صلاح الدين بسياره هيونداى اكسنت 2004
قديم 26-02-2010, 02:17 PM
الصورة الرمزية خالداعزالناس
خالداعزالناس خالداعزالناس غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس/ خالد
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: التنزه - السفر

خالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond reputeخالداعزالناس has a reputation beyond repute

الله عليك يا تامر
ما شاء الله
انا عاوز الفيديو
بس خد بالك ربنا يستر طريقنا جميعا
قديم 27-02-2010, 05:57 AM
الصورة الرمزية خالدخليفة
خالدخليفة خالدخليفة غير متواجد حالياً

من انا؟: محب لكل الناس / وارجو من الله العفو والمغفرة
التخصص العملى: تاجر عطور بالجملة -تاجر اراضى
هواياتي: القراءة والاهتمام بعلم الحديث الشريف

خالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond reputeخالدخليفة has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer elsayad مشاهدة المشاركة

اكتر سرعة مشيت عليها 209 كم كانت بسيفيك 2010 وكان ثبات العربية ممتاز لدرجه ان كنت تارك الدركسيون وده مصوره فيديو للى عايز يتأكد ممكن ابعتهوله
مش شايف ان الحكاية دى غلط شويتين لان عربية موديل 2010 يعنى لسه معملتش الف كيلو وتعمل بيها كده يبقى ممكن تعمل فيها (يعنى فى العربية نفسها)مشكلةثم ترك الدركسيون مع السرعة دى شىء مش مظبوط لانه مهما كان ثبات العربية فانت فاقد السيطرة عليها لانك سايب ايديك مع السرعة العالية ومعنى السرعة 209 يعنى مطلوب جزء من الثانيه لتفادى اى مشكلة وحضرتك مقلتش سقت بالسرعة دى فين ومدة اد ايه صحيح انا وصلت 200 كيلو بس بنيسان صنى وكانت ماشية 50 الف كيلو مش مكملتش الف كيلو
اللهم استر عليك وعلينا وينجينا وينجيك من كل سوء اللهم آمين
قديم 27-02-2010, 06:33 AM
الصورة الرمزية s_shekabala
s_shekabala s_shekabala غير متواجد حالياً

s_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond reputes_shekabala has a reputation beyond repute

السلام عليكم جميعا

انا ليا تجربتين
الاولى 230
كانت بعربيه بى ام 318 i موديل 2002
وطبعا مش هتكلم على الثبات بس فعلا العربيه كانت قفشه فى الارض وللاسف انى بعتها ومش عرف اركب اى حاجه تانى
والمكان كان طريق الكريمات بتاع الجيش بين بنى سويف والقاهرة والطريق واسع وحاراته كتير ومفهوش رادار والسبب عبيط شويه كنت بشد مع واحد معاه عربيه 320 الشكل الجديد جمرك

التجربه الثانيه
203 بالظبط
بعربيه اخويا هيونداى النترا 2008
ونفس الطريق والثبات لما كانت العربيه جديده كان ممتاز ولكن بعد اول سنه الثبات تأثر كتير اوى عند 180 حتى

كن لله كما يريد ........... يكن لك فوق ما تريد
قد تفقد كل شئ ........... ويبقى الله معك
فكن مع الله ................ يكن كل شئ معك
أذا جعلت رضا الله همك ... تكفل الله با أهمك
ومن فقد الله فماذا وجد؟
ومن وجد الله فماذا فقد ؟

التعديل الأخير تم بواسطة s_shekabala ; 27-02-2010 الساعة 06:45 AM