العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 18-02-2009, 04:09 PM
medomasry medomasry غير متواجد حالياً

medomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these parts
افتراضي رد: هل سيتغير الرأى بالنسبه للأسبيرانزا بعد اثبات كفائتها

للعلم انا مش ها ابيع ال A516
لانها اكتر عربية انا بحبها
قديم 18-02-2009, 04:28 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

بص يا سيد ميدو بخصوص العضة فى الغيارات راجع مايلى :

قواعد الفتيس
مستوى زيت الفتيس ويفضل تغييرة كله
سلك الدبرياج ومستوى الدواسة

بخصوص العربية عامة

انا سوقت العربية اكتر من مرة وكل مرة بصراحة ببقى مش راضى عن ادائها وتقلها

طبعا ده ممكن يكون كويس لحد تانى بس انا شخصياً بحب العربية تكون نشيطة سهل تجرى وسهل تقف وده ملقيتهوش فى الاسبيرانزا

ده غير حجمها الكبير والعفشة الناشفة بسبب الكاوتش بتاعها العريض والرفيع فى نفس الوقت وطبعا مع حجمها ووزنها الضخم احساسك بنشوفيه العفشة بيبقى اكبر

مشكلة التيل مش عارف اتحلت ولا لاء بالاضافة لمشاكل التكييف واسعار قطع الغيار اللى زيها زى اليابانى تقريباً

ديه كلها حاجات بتعيب العربية ديه من وجهه نظرى الشخصية بس ليا اصدقاء معاهم ومريحاهم جداً لان استخدامهم مش زى استخدامى

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 18-02-2009, 04:43 PM
sh_masry sh_masry غير متواجد حالياً

sh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond reputesh_masry has a reputation beyond repute

الله ينور عليك يا ميدو .... كده انت تمام و ربنا يهنيك بعربيتك و يديك خيرها و يبعد عنك شرها ..... اهم حاجه فى موضوع العربيات ده الراحه النفسيه كمان ... طول ما انت مبسوط و راضى , يبقى الحياه هاتمشى زى الفل ....

اى موضوع او اى تعليق ينم عن رأيي انا الشخصى و لكم جزيل الشكر ,,,
قديم 18-02-2009, 04:43 PM

medomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these partsmedomasry is infamous around these parts

http://www.facebook.com/group.php?gid=69281327792
دا الجروب بتاعى على الفيس بوك وعلى فكرا انا ماتب معلومات عن مصر موتورز فيه
قديم 18-02-2009, 04:45 PM

و يا باشا دا رايك وانا احترموا وشكرا على النصيحة بالنسبة للفتيس
بس على فكرة مفيش مشكلة ولا فى التيل ولا التكيف
واسعار قطع الغيار قلت لان فى ناس فى التوفيقية فتحوا بيبيعوا قطع غيار اصلية بسعر ممتاز