العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 15-07-2010, 01:17 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: لماذا نجحت اسبيرانزا فيما فشل فيه الأخرون

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kholio2005 مشاهدة المشاركة

موضوع رائع يا حازم
فبالرغم ان كل مايقال سواء بالسلب او الايجاب عن العربية فمع ذلك مازالت فى انتشار مستمر
التيجو اهى بقالها معايا سنة بالظبط و الحمد لله تمام و زى الفل
يمكن اللى مدايقنى ان مفيش مركز صيانة فى بورسعيد او ميكانيكية بيشتغلو فيها هنا لان لو كدة ممكن الواحد يكبر دماغه من حوار السفر للتوكيل علشان صيانة ولا تغيير زيت, لانه فعلا مشوار رخم ومش كل وقت الواحد يعرف ياخد اجازة مخصوص من شغله علشان يسافر للتوكيل
مشكلة التعامل مع التوكيل علشان الحفاظ على الضمان فقط لكن
أنا بعمل كل حاجة فى العربية فى بورسعيد حاليا
بس أنا خرجت من الضمان بعد الحادثة
قديم 15-07-2010, 03:17 PM
kholio2005 kholio2005 غير متواجد حالياً

kholio2005 is a name known to allkholio2005 is a name known to allkholio2005 is a name known to allkholio2005 is a name known to allkholio2005 is a name known to allkholio2005 is a name known to all

انا بفكر جديا اكبر دماغى من موضوع الضمان ده , بس هل فيه حد بيبيع قطع غيارها هنا فى بورسعيد ؟؟؟؟ وهل الميكانيكية اللى موجودين بيعرفولها كويس ؟؟؟؟
قديم 15-07-2010, 04:27 PM

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute

لا مفيش قطع غيار فى بورسعيد

بالنسبة للعفشة ممكن أى عفشجى أمين يشتغل فيها ﻹن مفيهاش حاجة مختلفة
أما الميكانيكا و الكهربا فأنا بتكلم على الصيانات العادية ﻹن محصلتليش مشاكل كبيرة و الحمد لله
و إن كنت صلحت مشكلة كبيرة فى التكييف برضه فى بورسعيد بعيدا عن التوكيل
قديم 15-07-2010, 06:24 PM
الصورة الرمزية emad7759
emad7759 emad7759 غير متواجد حالياً

emad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond reputeemad7759 has a reputation beyond repute

ياريت حد يقول ليه الام 11 لم تنتشر الى الوقت الحالى ليه

انا من اللى شوفته من عربيتى وعربيات الاخوه

ان والحمد لله ان او الفتوح عمل عمليه اباده الى العربيه

والحمد لله ولذالك العربيه لم يتم انتشارها خالص

ولان مشاكل العربيه للاسف انها موجوده فى جميع الام 11

ولاكن للاسف ان فيه ناس مقتانعه ان عربيتهم زى الفل

و516 اللى لازم علاشان تكون عربيه محترمه ويروح منها التخبيط والتصقير اللى فى العفشه

لازم يركبلاها مسعدين لانسر ومش عارف ايه لانسر

ويتم تعديل الدريكسيون عند احمد مهران ويتم عمل جلب اليه علاشان الصوت التخبيط

اللى في الدريكسيون يروح

طيب لما يتم تغير وتعديل العفشه والديركسيون كل ده هيسرف كام

يعنى انا اجيب عربيه با مثلا 68000 الف وروح اعدل فيها وصرفلى كمان 10000 الاف

جنيه تانى عليها علاشان تكون تمام وزى ماناس بتقول وانسا يامعلم العربيه

طيب يبقا العربيه وقفت بكام 78000الف طيب من اجيب عربيه محترمه وتظل معى الخمسه سنين زى الفل مش اسبرانزا اللى كلاها مشاكل

واسف على الاطاله
قديم 15-07-2010, 08:42 PM

ربنا يكون فى عونك
أنا عارف و متابع حجم المعاناه إللى شوفتها مع عربيتك
ربنا يعوض عليك إن شاء الله

طيب تفتكر ليه لسه الناس بتشترى العربية على الرغم من العيوب دى كلها

هل الناس بتقلد بعض ، و لا المعلومات عن مشاكل السيارة لم تصل بالشكل الكافى؟
و لا الناس بتجرى ورا اﻷرخص فقط ؟