العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > النادى الثقافى الاجتماعى > ثورة الحرية 25 يناير

ثورة الحرية 25 يناير ساحة ثورة الحرية 25 يناير تحوى كل الموضوعات المتعلقة باﻷحداث التى مرت و تمر بها مصر الغالية منذ هذا اليوم و حتى اﻵن ... و هى ساحة الحوار السياسى الراقى و المسئول

قديم 01-06-2013, 04:57 PM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: *ـ* مشروع تنمية إقليم قناة السويس *ـ* Suez Canal Region Development Project *ـ*

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed_eng2001 مشاهدة المشاركة

ممكن حد من الاخوة الاعضاء . يشرح لنا ايه الى مش كويس فى قانون مشروع اقليم قناة السويس ده ؟؟؟ انا قرأته و مفهمتش ايه المشاكل الى فيه !!!!
انا خلفيتى مش قانونية ... و لما اقرا القوانين المعقدة دى بتوه
أولاً
أي حد يقولك إن فيه قانون صدر لمشروع إقليم قناة السويس يبقى كذاب أفاق

لأن مصدرش أي قانون

كل ما في الأمر أنه تسرب للإعلام مسودة قانون

أتمنى ممن يتحدثون عنها أن يعرضوها علينا من مصدر موثوق ويعرفونا من أين حصلوا عليها

لكن أنا لست من هواة تسليم مخي لمغاسل الإعلام القذرة

-
قديم 01-06-2013, 07:59 PM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: *ـ* مشروع تنمية إقليم قناة السويس *ـ* Suez Canal Region Development Project *ـ*

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed1981 مشاهدة المشاركة

تصدقكم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!
أنا عمري ما قلت أنا إخوان عشان تجمعني معاهم وتقول (تصدقكم) ؟؟؟
مع إن ده مش عيب ولا حاجة

المهندسين والمستثمرين اللي شافوا المواقع والعمل والدراسات صدقوا وطبعاً مش كلهم إخوان (والمشروع معروف للمتخصصين من ثلاثين سنة)
وهذا هو المهم
أن يصدق أهل التخصص

لكن واحد مشافش ومش متخصص ولا مستثمر
رأيه في الحالة طالما مش عايز يسمع دي لا يقدم ولا يؤخر

وبخصوص كذب الإخوان
شئنا أو أبينا فالإخوان الآن على كرسي الحكم
فالإنسان المخلص الفاعل للبلد بيتعامل معاهم لمصلحة البلد
والإنسان السلبي بيقعد يتفرج على برامج النواحة ويكرر كلامهم ويلطم وراهم

أكيد إنت حر في رأيك زي ما الإخوان أحرار في سياسة حكمهم للبلد
طالما بنفترض فيكم كلكم الإخلاص
ولكن كل بفكره
في واحد بيشتغل
وواحد بيحشي ودانه قطن

-
اكبر دليل علي انك مش اخوان انك مسيبتش كلمه في المشاركه بتاعتي ومعلقتش عليها

والدليل التاني انك برده مش اخوان في اخر المشاركه قولت طالما بنفترض فيكم حسن النيه انتم مين بقي اللي بتفترضوا انتم اللي هو انت ولا حرف ال ن ده جه غلط ولا ايه

وعارف لو بتكلم مع الشاطر برده هيرد يقول الكلمه المعتاده انا مش اخوان

وبما اني جمعتك معاهم وزعلت فعذرا
ولكن بما انك رديت علي نفسك وقولت انه مش عيب ولا حاجه يبقي مفيش عذرا

اما موضوع اني مش متخصص ورأيي لا هيزود ولا هينقص فدي حقيقه
وانا اساسا مقولتش رائئ انا قولت اني مبقتش بسمعهم انت اللي بترد وخلاص

اما موضوع الانسان المخلص الفاعل يتفاعل معاهم فده انت حر فيه خليك انت مخلص ووطني واتفاعل معاهم
متجمعش زي ما انا عدلت مشاركتي وقولت عشان اكون صادق فهتكلم عن نفسي

موضوع بقي اني سلبي و برامج النواحه وتكرير الكلام واللطم وراهم فاكيد اذا كنت انا بعمل كده وانا بتفرج علي البرامج العلمانيه الفاجره اللي مبتعجبكوش
فاكيد المقابل بتاعه انكم برده بتلطم وتنوح وتكرر كلام القنوات المقربه اليكم زي القنوات التي تسمي دينيه وقناه مصر 25 المحببه

وسبب اني بقول مبتعجبكوش واليكم
رد فعل طبيعي علي كلمه انكم ببتفترضوا فينا الاخلاص

ومن يقول انكم تلطمون وتنوحون هم اللاطمون المنوحون
علي غرار من يقول ان مصر هتفلس هم المفلسون
قديم 01-06-2013, 10:05 PM
الصورة الرمزية nktis
nktis nktis غير متواجد حالياً

من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: صيدلي
هواياتي: الصيد والتربيه

nktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond reputenktis has a reputation beyond repute

المنوحون
فيه ايه .,,,. حد عايزني .,,,. كبر دماغك يا ا.تامر .,,,. تعالي مكاني و اتناقش مع واحد اخواني متعصب و الوش في الوش و سيادتك مش هتبطل ضحك .!!!. بيكلموني عن هاواي مش مصر .!!!.

وأتت ملائكة النعيم كما روت*
روحي بطون أكفها خضراء*
صعدت بروحك والعبير يحفها*
والنور ترسم دربه الأنواء*

شرقت حشاشات النحيب وأينعت*

وشوى الأنين قلوبنا فتفطرت*خلف الجفون دموعنا الخرساء*
أكبادنا فبكاؤنا إيماء*
قديم 01-06-2013, 11:36 PM
الصورة الرمزية ahmed1981
ahmed1981 ahmed1981 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا قوى

ahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond reputeahmed1981 has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tamer.koko مشاهدة المشاركة

اكبر دليل علي انك مش اخوان انك مسيبتش كلمه في المشاركه بتاعتي ومعلقتش عليها

والدليل التاني انك برده مش اخوان في اخر المشاركه قولت طالما بنفترض فيكم حسن النيه انتم مين بقي اللي بتفترضوا انتم اللي هو انت ولا حرف ال ن ده جه غلط ولا ايه

وعارف لو بتكلم مع الشاطر برده هيرد يقول الكلمه المعتاده انا مش اخوان

وبما اني جمعتك معاهم وزعلت فعذرا
ولكن بما انك رديت علي نفسك وقولت انه مش عيب ولا حاجه يبقي مفيش عذرا

اما موضوع اني مش متخصص ورأيي لا هيزود ولا هينقص فدي حقيقه
وانا اساسا مقولتش رائئ انا قولت اني مبقتش بسمعهم انت اللي بترد وخلاص

اما موضوع الانسان المخلص الفاعل يتفاعل معاهم فده انت حر فيه خليك انت مخلص ووطني واتفاعل معاهم
متجمعش زي ما انا عدلت مشاركتي وقولت عشان اكون صادق فهتكلم عن نفسي

موضوع بقي اني سلبي و برامج النواحه وتكرير الكلام واللطم وراهم فاكيد اذا كنت انا بعمل كده وانا بتفرج علي البرامج العلمانيه الفاجره اللي مبتعجبكوش
فاكيد المقابل بتاعه انكم برده بتلطم وتنوح وتكرر كلام القنوات المقربه اليكم زي القنوات التي تسمي دينيه وقناه مصر 25 المحببه

وسبب اني بقول مبتعجبكوش واليكم
رد فعل طبيعي علي كلمه انكم ببتفترضوا فينا الاخلاص

ومن يقول انكم تلطمون وتنوحون هم اللاطمون المنوحون
علي غرار من يقول ان مصر هتفلس هم المفلسون
في موجة ماشية في البلد من فترة
عشان تثبت إنك مش إخوان لازم تشتم الإخوان وتطول لسانك عليهم

لكن أنا واحد من الناس الإبتزاز ده مش بيقدر يجبرني أنجر لشتيمة الإخوان عشان الطرف الآخر ينبسط ويعطيني كارت الغفران إني مش من الإخوان

وكوني مش إخوان فهذه حقيقة

لكن تخيل إن لو حد حاول مجرد حاول إنه يخلع الرئيس مرسي قبل مرور فترة رئاستة أنا هكون أول واحد جنب الرئيس مرسي
لو الآخرين أصروا على الدخول في مهاترات تمرد التي ستوصل لحرب أهلية أنا جاهز لهم لو بدؤوا بالحرب

سياسة الرئيس مرسي مش عاجباني
لكن مش لازم عشان أعارضه أبقى سافل ووضيع وحقير زي المذيع يوسف الحسيني

الحقيقة بقابل ناس كثير في الواقع بيكرروا نفس مشاركتك

طالما أنا لساني مش قذر مع مرسي والإخوان يبقى أنا إخواني

الحقيقة المعارضة اللي يبقى رمز الولاء ليها هو شتيمة الآخر وتجاوز حدود الأدب والتربية معاه هي معارضه من العار الإنتساب لها

الغريب إنك زعلان إني قلت أني أفترض في الطرفين الإخلاص (مرسي والمعارضة)

مش عارف قصدك إيه ؟؟

المفروض نفترض فيكم وفيهم حاجة تانية !!

متخليك منطقي شوية يا باشا عشان نقدر نتحاور

-
قديم 02-06-2013, 12:45 AM
Emgrand Emgrand غير متواجد حالياً

Emgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond reputeEmgrand has a reputation beyond repute

ماشاء الله منطقه لوجستيه وفنادق وصناعه وتعليم ودخل قومى يارب اشوف مصر كده فى يوم من الايام

الكلمات الدليلية
مشروع, السويس, تنمية, إقليم