العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 29-05-2012, 01:19 PM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold
مميز موضوع جديد للاسبرانزاوية ملاك a113

الموضوع ده خطر فى بالى وشايفة انة جميل
اية رايك فى سبرانزا a113 بعد فترة طويلة من الاستخدام ولو فكرت تغيرها هتفكر تغيرها لية ..... وهل ندمت يوما ما على شرائها ..... وبعد المدة دية عاملة معاك اية ؟؟؟؟!
قديم 29-05-2012, 02:51 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: موضوع جديد للاسبرانزاوية ملاك a113

الموضوع ده فعلا هيكون حلو انا من محبى العربيه دى بس للاسف مش معايا بس بفكر فى موديل من 2007 الى 2009 بتاعها بس لسه مش دلوقتى عشان العربيه دى فعلا جميله جدا جدا بس عيبها حجات بسيطه جدا فى التقفيل يعنى مثلا ركبت وحده جديده خالص فى معرض بفتح الباب فى مكان معين بيزئ واوكرت الردك لما بقفلها مش بتتقفل بسهوله وحجات بسيطه تانيه بس برده حببها

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 29-05-2012, 02:53 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
ياريت الموضوع يوسع ويبقي علي كل الأسبرانزا وياريت يا استاذ moustafa.peace تبتدى الموضوع وتقول رأيك
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 29-05-2012, 04:05 PM
moustafa.peace moustafa.peace غير متواجد حالياً

moustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to beholdmoustafa.peace is a splendid one to behold

بس انا شايف انها عربية ممتازة والدليل على كدة توافر العربية وانتشارها بالشارع المصرى ..... طيب واحد هيقولى دى صينى هقولة عندك حق
طيب نحسبها بالعقل
لو انت جايب غسالة اطباق نوع معين وليكن ال جى وجربتها ولاقيتها ممتازة اكيد هتقول للقريبين منك اللى بيفكروا فيها يشتروها على طول لانها ممتازة
طيب لو انت لاقيتها العكس اكيد هتخذرهم منها
فانتشار العربية دليل على انها كويسة والدليل الاكبر ان معظم ممالكيها بنات يعنى فية فرق
الواد ممكن يجيب عربية تعبانة وممكن يقف على ايد الصنايعية ويتعامل معاهم
لكن البنت صعب تماما بل ويستحيل
اذا كون ان معظم مالكيها بنات يدينا انطباع ان السيارة مش فيها اعاطل جسيمة او كبيرة
اخيرا انا فى صدد شراء سيارة a113 وذلك لانى ارى انها جيدة وعيوبها تتلخض فى عيوب تقفيل مصرية وسهل العلاج
قديم 04-06-2012, 05:06 PM
shoshovet shoshovet غير متواجد حالياً

shoshovet has a spectacular aura aboutshoshovet has a spectacular aura aboutshoshovet has a spectacular aura about

انا معاك يا استاذ مصطفي
والعربية دي ما شاء الله عليها جميلة جدا
انا معايا موديل 2011 تقريبا بفالها سنة ونص ولو رجع بيا الزمن كنت هشتريها
وعلي فكرة انا بعمل بالاسماعيلية وانا من دمياط وبسافر بيها كتيير علي الاقل مرة اسبوعيا (رايح - جاي) وهي ما شاء الله تمام
بس نصحتي انك تصلي استخارة الاول وربنا يكتب لك الخير