العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > ريو Rio

ريو Rio تم تطويرها بناء على كيا برايد وبتصميم وهندسة كورية لتصبح واحدة من انجح واشهر السيارات الاقتصادية المدمجة فى العالم

قديم 03-05-2012, 01:00 AM
mohamed belal mohamed belal غير متواجد حالياً

mohamed belal will become famous soon enough
افتراضي رد: رايكوا فى كيا ريو 2012 الجديدة؟؟!!!

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة TryToDriveSlow مشاهدة المشاركة

جاري لسه جايبها زيرو لونها احمر بسم الله ماشاء الله تحفه بجد بس خساره فيه حد يبقي جايب زيرو ويشد هاند طالع من الشارع ولقيتو عامل فيها هركليز وبيشد هاند بس العربيه جامده اوووووي
طبعا هيا شكلها جامد اوى بس السحب فيها اية اخبارة
قديم 03-05-2012, 03:41 AM
الصورة الرمزية memodina1
memodina1 memodina1 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد مصطفى..01223907706
التخصص العملى: محامى..حقوق عين شمس
هواياتي: السوفت وير وعالم السيارات

memodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond reputememodina1 has a reputation beyond repute

بجد شغلانى اوى ونفسى تكون 1600
قديم 03-05-2012, 09:13 AM
SHABRO SHABRO غير متواجد حالياً

SHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to beholdSHABRO is a splendid one to behold

بما انك كنت عايز تجيب الماني مستعمل , وحابب الهاتشباك روح بص على الفيات بونتو ....العربية دي انا لما ركبتها في المعرض مش عارف اطلعها من دماغي من حلاوة صالونها وجمال فرشها وخاماتها , وفي نفس سعر الاكسنت والريو .
قديم 03-05-2012, 12:37 PM
الصورة الرمزية dr_eslam_66
dr_eslam_66 dr_eslam_66 غير متواجد حالياً
من انا؟: أنا شاب ولاكن عمري ألف عام أخرس وقلبي مليان كلام
التخصص العملى: مهندس مدني
هواياتي: --------

dr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond reputedr_eslam_66 has a reputation beyond repute

ماتور الكيا ريو:
1.4L, 1,396cc, 4 Cylinders, 16 Valve, CVVT.
ماتور الكيا سيراتو:
1.6L, 1,591cc, 4 Cylinders, 16 Valve, DOHC.
من الواضح إني الفرق في التكنولوجيا بين الماتورين واضح, وبعد التجربة الشخصية وأ،ا بكرر الشخصية مش مستند لا على آراء علمية ولا على تقارير أنا حاسس إني مواتير الـ CVVT إقتصادية أكتر ولاكن أضعف من الـ DOHC.
العربية فعلا مخنوقة وبعد تجربة صديق لي وسحبها ضعيف قوي وخاصتا مع الحر الي هنا والتكييف الي لازم يشتغل أول ماتخش العربية مش حتى لما تسخن في طلعتها بتبقى بطة بلدي بالفعل.

قديم 03-05-2012, 08:29 PM
mohamed belal mohamed belal غير متواجد حالياً

mohamed belal will become famous soon enough

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dr_eslam_66 مشاهدة المشاركة

ماتور الكيا ريو:
1.4L, 1,396cc, 4 Cylinders, 16 Valve, CVVT.
ماتور الكيا سيراتو:
1.6L, 1,591cc, 4 Cylinders, 16 Valve, DOHC.
من الواضح إني الفرق في التكنولوجيا بين الماتورين واضح, وبعد التجربة الشخصية وأ،ا بكرر الشخصية مش مستند لا على آراء علمية ولا على تقارير أنا حاسس إني مواتير الـ CVVT إقتصادية أكتر ولاكن أضعف من الـ DOHC.
العربية فعلا مخنوقة وبعد تجربة صديق لي وسحبها ضعيف قوي وخاصتا مع الحر الي هنا والتكييف الي لازم يشتغل أول ماتخش العربية مش حتى لما تسخن في طلعتها بتبقى بطة بلدي بالفعل.
بطة بلدى!!!
مع ان شكلها سبور
هى ممكن يكون سحبها اقل من الاكسنت بس مش بطة بلدى يعنى