العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai Elantra - النترا

قديم 19-09-2013, 02:46 PM
victornabil2002 victornabil2002 غير متواجد حالياً

victornabil2002 has a spectacular aura aboutvictornabil2002 has a spectacular aura aboutvictornabil2002 has a spectacular aura about
افتراضي رد: الحقونى ياجماعه عربيتى الانترا 2008 بتبطل منى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة romeoalmansour مشاهدة المشاركة

طب ممكن حضرتك تكشف عند حد كويس يشوف العربية فيها ايه
وخليه يركز علي حساس درجة حرارة المياه - وعلبه البيئة - وخراطيم الفاكيوم - EGR - PCV
انا ناوى فعلا اعمل كده هروح وهقولك الاخبار ايه بالمناسبه هوا سير المجموعه بيتغير عند كام الف كيلو عشان انا عامل 70000 كيلو و لسه مغيرتوش فقالولى انه لازم يتغير عند 60000 كيلو بالكتير روحت اشتريت واحد من التوكيل ب 190 جنيه
قديم 19-09-2013, 03:16 PM
الصورة الرمزية romeoalmansour
romeoalmansour romeoalmansour غير متواجد حالياً

التخصص العملى: Engineer
هواياتي: reading and reading

romeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond reputeromeoalmansour has a reputation beyond repute

فعلا هو بيتغير عند الـ 60 الف وفي انتظار الكشف ومتنساش تجيب رقم العيب اللي هيطظهر

............

الله العظيم أعلي وأعلم

اللهُــم يا فارج الهَم, ويا كاشف الغــــم, فرّج همّــي, وفُك كربي, واغفر ذنبي , وارزقنــي من حيثُ لا احتسب
ما شاء الله تبارك الله ما شاء الله لا قوة إلا بالله , اللهم إني أسالك الهدى والتقى والعفاف والغنى
اللهم لا أضام وأنت حسبي، ولا أفتقر وأنت ربي، فأصلح لي شأني كله ولا تكلني إلى نفسي طرفة عين ولا حول ولاقوة إلابك
لا نفع للمال اذا كانت النفس فقيرة ولا ضرر من الفقر اذا كانت النفس غنية

Its easy taking it apart. But getting it back together is another story

.
قديم 20-09-2013, 09:24 AM

victornabil2002 has a spectacular aura aboutvictornabil2002 has a spectacular aura aboutvictornabil2002 has a spectacular aura about

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة romeoalmansour مشاهدة المشاركة

طب ممكن حضرتك تكشف عند حد كويس يشوف العربية فيها ايه
وخليه يركز علي حساس درجة حرارة المياه - وعلبه البيئة - وخراطيم الفاكيوم - EGR - PCV
امبارح روحت مركز سبيد سيرفس المهندس هانى و هوا كان عارف المشكله مسبقا لان اخر صيانه عملتها عنده و حط العربيه على الاسكانر بس للاسف الاسكانر مقراش اى عيب و المهندس هانى قالى دا عيب خبيث شويه عشان مش مستمر بيروح و ييجى و قاللى العيب ده ممكن يكون من كذا سبب المهم راح غيرلى حساس الكرنك من عنده و قاللى جرب بيه لغاية يوم الاتنين اللى جاى و لو العربيه مبطلتش تانى معاك يبقى عيب حساس كرنك ساعتها اشترى حساس كرنك و اروحلو ياخد بتاعه و يركبلى اللى هشتريه بصراحه كتر خيره مرضيش يكلفنى اشترى الحساس من غير ميكون متاكد 100% ان العيب منه على العموم انا هجرب كده لغاية يوم الاتنين و هقولكو الاخبار ايه بالمناسبه انا غيرت امبارح عنده سير المجموعه جبته اصلى ب 190 جنيه و تركيبه 30 جنيه
قديم 20-09-2013, 10:03 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

و الله انا كنت شاكك يا فى حساس الكامة يا الكرنك بس فعلا اكمن السكان مش مبين فمفيش غير التجربة

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا
قديم 20-09-2013, 10:26 AM

ممكن يكون فعلا حساس الكرنك او ممكن يكون حاجه تانيه على العموم انا زى مقلتلكو انا هجرب العربيه الكام يوم دول لغاية يوم الاثنين و هبقى اقولكو ايه الاخبار يوم الثلاثاء عشان انا فى كل الاحوال هروح للمهندس هانى يوم الاثنين عشان ياخد الحساس بتاعه