العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A620

قديم 06-06-2013, 12:15 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حصرى لمصر موتورز تقرير كامل بالصور من تصويرى والمواصفات والاسعار لاسبيرانزا a620

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Adham mh مشاهدة المشاركة

طيب ليه سعرها بيرخص في الاستعمال طيب انا اجيب العربيه دي ولا اجيب bmw
316i 92 والاتنين في الاستعمال في حدود 65 بس انا بقول اذاي عربيه من 92 في تمن عربيه موديل 2010 وارجو الافاده والتوضيح
حضرتك بتقارت عربيه المانى ازاى بعربيه صينى مهما كان الموديل يعنى احسن بلد بتصنع عربيات فى العاااااااااااااااااااااا اااااااالم باوحش بلد بتصنع العربيات بس مش فى كل السيارات عشان مبلغش طبعا فى فرق كبير طبعا

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/

قديم 06-06-2013, 01:16 PM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
افتراضي رد: حصرى لمصر موتورز تقرير كامل بالصور من تصويرى والمواصفات والاسعار لاسبيرانزا a620

طيب بالنسبة للدبانة ديه بتنزل مع الفول اوبشن ولا ستاندر مع كل الموديلات

تسلم ايدك على التقرير يا محمد وكعربيه انا شايف ان حرام فيها الفلوس اصلاً بس فيه ناس بتبقى عايزة تركب عربيه كبيرة وخلاص مش فارق معاها جودة ولا أمان ولا اداء والتلاته دول اللى بيفرقو بين اى عربيه والتانية

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 06-06-2013, 01:40 PM
الصورة الرمزية محمد صالح - المحامى
محمد صالح - المحامى محمد صالح - المحامى غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Lawyer

محمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond reputeمحمد صالح - المحامى has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

تسلم ايدك على التقرير يا محمد وكعربيه انا شايف ان حرام فيها الفلوس اصلاً بس فيه ناس بتبقى عايزة تركب عربيه كبيرة وخلاص مش فارق معاها جودة ولا أمان ولا اداء والتلاته دول اللى بيفرقو بين اى عربيه والتانية
==============
طب لو الواحد عايز يتشرى العربية من غير الدبانه هتفرق فى السعر ولا اية
------------------
انا من راى ان فكرة العربيات الصينى هو تلبيه رغبات العميل الشكلية
وطبعا مش كل الناس بتفهم فى العربيات بس كل الناس عايزة الاوبشن الى هيريحها
علشان كدا هتلاقى ناس بتدفع 110000 فى عربية صينى . متوسط العمر بتاعها اقل بكثير من متوسط العمر لاى عربية اخرى فى نفس الفئة
----------------
عيوب العربيات الصينى ان معدل استحمال الخامات للصيانة ضعيف
ممكن تتصلح مرة او اتنين بس بعد كدا هترمى وتجيب جديد
عايز تفهم قصدى .. شوف البيجو القديم لما بيتعمله عمره كاملة
قديم 06-06-2013, 01:40 PM
amir elgamal amir elgamal غير متواجد حالياً
من انا؟: الله ربى ومحمد صلى الله عليه وسلم رسولى
هواياتي: Mechanical Engineering

amir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond reputeamir elgamal has a reputation beyond repute

السلام عليكم
اولا اعتذر على الغيبة الطويله ده منى انا عارف انكم بقالكم كتير ماشوفتونيش وانتوا واحشنى جدا والله وذلك بسبب امتحاناتى وما ذلت
ثانيا تسلم ايدك على التقرير
ومن رايى حرام ادفع 110000 فى العربيه ده
فى عربيات فى نفس الفئه السعريه واحسن مليون مره
وده الى اجمع عليه كل الى علق على الموضوع ورايت ان راى حضرتك كمان كذلك
فى النهايه جزاك الله خيرا على مجهودك
amir

صفحة car's engine على موقع التواصل الاجتامعى facebook لميكانيكا السيارات
على هذا الرابط
https://www.facebook.com/pcarsengine
قديم 06-06-2013, 01:44 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AbOnOrA مشاهدة المشاركة

سعر العربيه بالدبانه هتعمل 110000 وهى الفئه الى انا مصورها اما من غير الدبانه هيكون فى خصم ان شاء الله وهينزلوا قريب فئه اعلى بس بناموسه مش دبانه وسعتها هتغلى العربيه شويه ههههههههههههه تسلم على ردك يا غالى نورت الموضوع وفعلا معاك حق حرام جدا يدفع فيها الثمن ده كله كتير جدا

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/