العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 08-05-2013, 08:47 PM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: العين السخنة والمصيف .. تقرير كامل بالتفاصيل والصور

موضوع اكثر من رائع بجد .. تسلم ايد وربنا يجازيك خير على المعلومات اللى افدتنا بيها .. والرحله اللى كلنا رحناها بمجرد مشاهده التقرير الجميل ..

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 08-05-2013, 09:51 PM
الصورة الرمزية نبيل عبدالرحمن
نبيل عبدالرحمن نبيل عبدالرحمن غير متواجد حالياً
مدير عام المنتدى
من انا؟: مهندس انشائى بالمعاش
التخصص العملى: خبير مدير عام مساعد بقطاع البترول سابقاً
هواياتي: رياضة التجديف وألعاب القوى ( أيام الشباب طبعاً )

نبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond reputeنبيل عبدالرحمن has a reputation beyond repute

أنا عشت معاك يا مصطفى فى تقريرك الرائع ده وكأنى عشت تفاصيل الرحلة الجميلة دى
وكما قال لك أبو نورا ياريت لو تنظم لنا رحله زى دى وتقول لنا على الحلجات المطلوب نجهزها معانا ، وهل تنفع الرحله دى لكبار السن ولا لازم يكونوا كلهم شباب

م . نبيل عبد الرحمن
مصر موتورز
الإسكندرية
قديم 09-05-2013, 04:23 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

السنوركلين على حد علمى رياضة لكل الاعمار وتعتبر زى السباحة بس امتع شوية لان مبتغطسش على اعماق كبيرة وممكن متغطسش اصلاً وتكتفى بالمشاهدة من بعد بس هى الفكرة زى ما الاستاذ مصطفى شرح فى الاماكن الصح انا اصلى كنت قاعد فى الغردقة زى ما حكيت وكنت عايش الدنيا ديه بس كمشاهد فقط للاسف فالمجلات او كتيبات السنوركلينج ديه بتبقى متحدد فيها بالظبط الاماكن مثلا اللى فى الغردقة بخرائط ومسافات وتفاصيل كل مكان على عمق قد ايه وفيه شعاب نوعها ايه ولو فيه مراكب غرقانة تفاصيلها ايهوشغلانة فيه اماكن تركب لانش او مركب علشان توصلها فى قلب البحر الاحمر او بعيد عن الشاطى شوية بس هى مش اماكن هى جنان سبحان الله على الارض ولو انت بتحب التصوير كمان تبقى اكتملت المتعة انا عن نفسى بحب الاتنين بس لسه هشوف موضوع الكاميرات ده علشان معنديش حالياً حاجة تصور تحت المية والتصوير بالنسبالى نص المتعة فى الموضوع

هوريك فيديو بس لازم تتفرج عليه بجودة عالية حتى لو تنزله وتتفرج عليه
وخدو بالكو الفيديو فيه واحدة ست بمايو طالعة فى لقطتين تلاته بس من الفيديو غضو بصركو لكن باقى الفيديو راجل بيعمل سنوركلينج وبيتفسح مع القروش الحمد لله العين السخنة على حد علمى مفيهاش قروش :D
والفيديو متصور بالكاميرا اللى انا نفسى اشتريها ياريت حد يكون جربها ويقولنا تجربته معاها

للمرة الاخيرة غضو بصركو واللى مش هيغض هو حر الست وحشة اصلاً يعنى هياخد ذنب ع الفاضى

اه صحيح المراوح ديه يا استاذ مصطفى اللى ظاهرة فى الفيديو اللى بتتركب فى الرجلين جربتها ولا لاء ولو جربتها تاثيرها ليه لازمة يعنى ولا منظر بس

فى انتظار اجاباتك يا استاذ مصطفى متتاخرش علينا ولا انت شوقتنا ومشيت

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 09-05-2013, 09:56 AM
الصورة الرمزية amr elsisi 1
amr elsisi 1 amr elsisi 1 غير متواجد حالياً

التخصص العملى: مفتش صيانة

amr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond reputeamr elsisi 1 has a reputation beyond repute

ابو نورا البحر الاحمر كلة قرش
وانا كتبتلك في مشاركة سابقة لنفس الموضع علي كاميرا
انظر اليها

]من اهم مواضيعي المصورة
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=90049 (كيف تتعرف علي قدرة المحرك)
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=111175 (كيف تعتني بدورة التبريد)
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=124669(شرح دورة الوقود وتنظيف الرشاشات)

{وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ} [البقرة: 216]}.
قديم 09-05-2013, 11:20 AM
الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar
Hisham.Elgazzar Hisham.Elgazzar غير متواجد حالياً

من انا؟: الفقير إلى الله
هواياتي: جميع الأعمال اليدوية-IT

Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute
حصرى رايحين ع السخنة رايحين - رايحين ع السخنة رايحين - رايحين ع السخنة رايحين - رايحين ع السخنة رايحين - رايحين ع السخنة رايحين

وانا من زمان نفسي اشوف الشعب المرجانية ومش عاوز اروح شرم علشان !!!!!!!!!!!!!!!!!
ابو نورا انا معاية كاميرا canon power shot d10
ضد المية وبتصور تحت المية وبتتغسل

جميلة الكاميرا ماشاء الله لاقوة إلا بالله ربنا يباركلك فيها

بكرة بإذن الله رايح السخنة

شاطى جراند هايتس على بعد 33 كيلو من نقطة الصفر باتجاة الغردقة

انا هناك الجمعة 10/5/2013 بإذن الله لو اى حد يحب يشرفنا المكان كبير وواسع تقدر تركن العربية امام الشمسية ع البحر مباشرة والدخول للفرد تقريبا 25 جنيه شامل الكراسى

التعديل الأخير تم بواسطة Hisham.Elgazzar ; 09-05-2013 الساعة 11:39 AM

الكلمات الدليلية
العين السخنة, رحلات, سفارى, سفر