العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات

منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات قسم (تجارى) خاص بمنتجات سبير كار من فرش واكسسوارات السيارات

قديم 08-12-2011, 01:09 AM
as_dmx2000 as_dmx2000 غير متواجد حالياً

as_dmx2000 is on a distinguished road
افتراضي عاوز اركب انذار لعربية 132

السلام عليكم اولا
انا عربيتى 132 وفيها زجاج كهرباء من قدام بس الموتور اللى ناحية السواق مش شغال تقريبا محروق
ودلوقتى انا عاوز اركب انذار وكنت عاوز واحد سعره مناسب يعنى مش غالى ويقضى الغرض فسؤالى دلوقتى
ايه اللى انا هحتاجه؟

ثانيا قفل وفتح العربية بيحتاج حاجة والا هو الانذار موجود معاه كل حاجة ؟
ثالثا : ياريت تقولولى لو سمحت تكلفة الحاجة اللى هحتاجها كام بالتفصيل والتركيب كام؟

وشكرررررررررررررررررا
قديم 09-12-2011, 08:10 AM
الصورة الرمزية ابو يمني
ابو يمني ابو يمني غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مدير مبيعات شبابيك p.v.c
هواياتي: الكمبيوتر

ابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond reputeابو يمني has a reputation beyond repute
افتراضي رد: عاوز اركب انذار لعربية 132

العربية فيها سنتر ولا مش موجود لو مش موجود هتحتاج 4 قرب باب الواحدة ب 20 جنية او 25 جنية وهتحتاج الانذار في نوع كويس جدا اسمة صن وان وفية كمان الولف سعرة حوالي 195 جنية وطبعا مصاريف التركيب حوالي 40 جنية

[SIGPIC][/SIGPIC]
قديم 10-12-2011, 03:08 AM
as_dmx2000 as_dmx2000 غير متواجد حالياً

as_dmx2000 is on a distinguished road

انا اصلا مش فاهم يعنى ايه سنتر وكمان ايه هى القرب
على العموم هى بفتخها عادى بمفتاح يعى مش بريموت
قديم 10-12-2011, 03:40 AM
الصورة الرمزية حسام البورسعيدى
حسام البورسعيدى حسام البورسعيدى غير متواجد حالياً
من انا؟: م.حسام راشد
التخصص العملى: civil engineer
هواياتي: خبير فى قيادة وميكانيكا السيارات / التجارة

حسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond reputeحسام البورسعيدى has a reputation beyond repute

احسن جهاز انذار فى السوق دلوقتى هو spy .. وده سعره فى حدود 160 جنية (حسب المكان اللى بتشترى منه) .. والريموت بتاعه موديلاته كتير جدا تقدر تنقى اللى يعجبك .. فى ريموت ميداليه وفى ريموت مفتاح (يعنى ريموت ومفتاح فى نفس الوقت زى اللى بينزل فى العربيات الجديده بس ده قليل شويه وموديلاته محدوده وده اللى معايا) ..

لازم طبعا يكون عندك سنتر لوك فى العربية (يعنى الابواب كلها بتفتح وتقفل مع بعض من باب السواق) ..

لو معندكش سنتر لوك هتحتاج مجموعة سنتر لوك هتكلفك حوالى 100 - 120 جنية ..

حاول بالمره تشوف العيب اللى فى ازاز السواق وتعالجه (ممكن يكون حاجة فى الزرار بتاعه مثلا)

ولما تصلحه ركب وحده رفع للازازين اللى قدام وعلشان يتقفلوا اتوماتيك لما تقفل العربية بالريموت ...

بالنسبة للتكلفه بقى ..

- جهاز انذار 160

- سنتر لوك 120

- وحده رفع 45

- مصنعيه للكهربائى شامله : تركيب سنتر لوك - تركيب انذار - تركيب وحده رفع .. حوالى 100 جنية (انت وشطارتك) ..

يعنى التكلفة الاجماليه فى حدود 425 جنية ...

رحـــمـــــــــــة الله عـــلــــــيـــــــك يا حــبـيـبـنــــــــا

ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــ

قديم 10-12-2011, 04:51 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حسام البورسعيدى مشاهدة المشاركة

احسن جهاز انذار فى السوق دلوقتى هو spy .. وده سعره فى حدود 160 جنية (حسب المكان اللى بتشترى منه) .. والريموت بتاعه موديلاته كتير جدا تقدر تنقى اللى يعجبك .. فى ريموت ميداليه وفى ريموت مفتاح (يعنى ريموت ومفتاح فى نفس الوقت زى اللى بينزل فى العربيات الجديده بس ده قليل شويه وموديلاته محدوده وده اللى معايا) ..

لازم طبعا يكون عندك سنتر لوك فى العربية (يعنى الابواب كلها بتفتح وتقفل مع بعض من باب السواق) ..

لو معندكش سنتر لوك هتحتاج مجموعة سنتر لوك هتكلفك حوالى 100 - 120 جنية ..

حاول بالمره تشوف العيب اللى فى ازاز السواق وتعالجه (ممكن يكون حاجة فى الزرار بتاعه مثلا)

ولما تصلحه ركب وحده رفع للازازين اللى قدام وعلشان يتقفلوا اتوماتيك لما تقفل العربية بالريموت ...

بالنسبة للتكلفه بقى ..

- جهاز انذار 160

- سنتر لوك 120

- وحده رفع 45

- مصنعيه للكهربائى شامله : تركيب سنتر لوك - تركيب انذار - تركيب وحده رفع .. حوالى 100 جنية (انت وشطارتك) ..

يعنى التكلفة الاجماليه فى حدود 425 جنية ...

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش