العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات

منتدى سبير كار - فرش واكسسوارات السيارات قسم (تجارى) خاص بمنتجات سبير كار من فرش واكسسوارات السيارات

قديم 31-03-2011, 05:23 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: شكرا سبير كار شكرا أستاذ أمير

ان شاء الله الجهاز - يبقى شغال - ومتسمعش صوتة نهائى
- وانا عندى استفسار
1 - بما ان عربيتك نيوسيراتو تبقى بريموت ام لا ؟
2 - هل تم تقشير فى الضفيرة ام لا ؟ وان كان فهل كتير ؟
3 - الجهاز الجديد لة ريموت فما دور ريموت السيارة الاصلى ؟
4 - ما هى امكانيات الجهاز كاملة ؟
5 - هل بة حساس تعلى او تخفض بة درجة حساسية الانذار
- واعذرنى لان عربيتى لانسر 2010 وناوى اركبة لكن متخوف مما ذكرت خاصة والعربية خليجى بضمان الرواس
ومشكور
قديم 01-04-2011, 06:56 AM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa مشاهدة المشاركة

شكراً على الريفيو الجامد ده يا استاذ شريف ياريت تطمنا الريموت عامل ايه ومداه قد ايه تقريباًَ وموضوع ال TWO WAY ده مفيد ولا ملوش لازمة
معلش يا وائل باشا مشوفته مداخلتك إلا النهاردة
هو مدي الجهاز معقول بالقياس للأجهزه الأخري إللي في السوق يعني تقدر تقول حوالي 500 متر هو المدي القوي والفعال ...حتي لو فيه خرسانات فالمسافة دي بتستقبل بيها كويس بين العربية والجهاز ودي حاجه كويسة لأني كنت مركب قبل كده أجهزه أخري بس ون واي فقط وكانت تقعد تزعق وصوتها عالي بس ولا أنت سامع حاجه عشان مفيهاش خاصية التو وي
يعني كنت كارفور العبور وراكن في موقف البنوك وكان فيه ترنسميشن ... وده بيبان علي الجهاذ زي الموبايل كده ؟؟؟ وكانت المسافة حوالي 700 متر

بالنسبة للسؤال التاني عن كون التو وي مفيد ولا لأ ... طبعا التو وي مفيد جدا يعني لو حضرتك كنت في كارفور مثلا زي كده وفيه مسافة كبيرة غير الزحمه بتاعة المكان وحصل حاجه للعربية فااليموت إاللي معاك بيديك ثلاثة تنبيهات
- إهتزاز
-إضائة إنذارية متقطعة
- صوت إنذار ( صفير رقيق )
- صورة بتبين إذا كان فيه محاولة إقتحام للأبواب أو كسر للزجاج
بس أنا إكتشفت إن الصورة دي نمطية يعني أي خبطة في أي حته في العربية بتديك شكل شاكوش بيخبط الزجاج ... بس أي محاولة لفتح الأبواب بتظهر محاولة فتح أبواب حتي لوكانت الشنطة
يعني من الأخر افيد أوبشن موجود هو ال2way ومفيد جدا

أرجو رديت علي أسئلتك بوضوح وتقبل تحياتي

قديم 01-04-2011, 07:16 AM
الصورة الرمزية khaled al sharif
khaled al sharif khaled al sharif غير متواجد حالياً
من انا؟: عابر سبيل في الدنيا شوية أكعبل فيها وشوية أكعبلها
التخصص العملى: دبلومة إدارة مالية و بكارليوس محاسبة
هواياتي: السباحة وصيد السمك والقراءة ورياضة المشي

khaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond reputekhaled al sharif has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mesho70 مشاهدة المشاركة

ان شاء الله الجهاز - يبقى شغال - ومتسمعش صوتة نهائى
- وانا عندى استفسار
1 - بما ان عربيتك نيوسيراتو تبقى بريموت ام لا ؟
2 - هل تم تقشير فى الضفيرة ام لا ؟ وان كان فهل كتير ؟
3 - الجهاز الجديد لة ريموت فما دور ريموت السيارة الاصلى ؟
4 - ما هى امكانيات الجهاز كاملة ؟
5 - هل بة حساس تعلى او تخفض بة درجة حساسية الانذار
- واعذرنى لان عربيتى لانسر 2010 وناوى اركبة لكن متخوف مما ذكرت خاصة والعربية خليجى بضمان الرواس
ومشكور
ميشو باشا ... بص حضرتك أول حاجه أنا عربيتي فيها ريموت ومفتاحها سمارت كي ... تاني حاجه أنا كنت متردد وخايف زي حضرتك كده تماما لدرجة إني عملت موضوع في المنتدي بطلب فيه المشورة أركب الإنذار ولا لأ ..... وقلت طالما العربية فيها نظام شل الموتور ووو خليها كده بدون إنذار ... بس لما كترت عملية سرقة العربيات مع الإنفلات الأمني قلت لا لازم أستنضف صنايعي ومكان وأركب فيه .... والحمد لله سبير كار ناس محترمه جدا يعني لما سألتهم إن أختي عندها سكودا وعايزه تركب الإنذار فيها قالولي مركبناهوش قبل كده في الإسكودا يعني مش ناس عايزه تبيع وخلاص كمان بيخافوا علي سمعتهم وعلي سيارتك
بالنسبة لخواص الجهاز كتيره جدا بس هاأقولك علي إتنين منهم مش شاغلين عندي عشان مش عايز لعب كتير في الضفيرة
- الجهاز فيه خاصية حساسية التتبع يعني لو فيه حد عمال يلف حوالين العربية بيستطلعها وبينه وبينها سنتيمرات ... بيديك إنذار متقطع
وخاصة تانية إنه بيفصل كهربة الموتور لو الحرامي قدر يخش جوه العربية ....أنا بفضل الخواص دي تتعمل بواسطة الوكيل وإللي عرفته إن حتي الوكيل مبيشغلش كل الخواص
وفيه خواص كتير راجع اللينك إللي أنا حاطه في الرد علي المداخله التانية في نفس الموضوع وهو فيه كل حاجه عن الجهاز
- مقشرش كتير ولا حاجه في الدفيرة وعزل كلي التقشيرات باللحام الشكورتيون
- الجهاز فيه حساس بتعلي وتوطي منه الصوت بس هو عموما صوته مش عالي قوي لأنه تو وي من إنذار صوتي فقط
- بالنسبة للريموت بتاع الجهاز هو وفرلي ريموت العربية يعني بفتح وأقفل منه .... زي ريموت العربية بس متقدرش تستغني عن ريموت العربية لوسيارتك مفتاحها سمارت كي ( أو المفتاح المشفر ) يعني باشيل الريموتين عادي ... وده ها يوفرلك بطارية ريموت العربية ويوفر إهلاكه وفي جميع الأحوال أجهزه الإنذار النظيفة بتحتاج تشيل الريموت بتاعها بجانب ريموت السيارة

وأي إستفسار أخر أنا تحت أمرك ... توكل علي الله وركب الإنذار متخفش

قديم 05-04-2011, 01:53 PM
الصورة الرمزية SpareCar
SpareCar SpareCar غير متواجد حالياً
مدير العلاقات العامة (سبير كار)
من انا؟: amir mohmd mstfa
التخصص العملى: general relation manager in spare car group

SpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond repute

جروب سبير كار على الفيس بوك
http://www.facebook.com/group.php?gi...5136269&v=wall

الفروع
مول سبير كار
التجمع الخامس ش التسعين مركز المدينة الاول
بجوار شركة ناتا
0127933332
وسط البلد
26 ش الشيخ ريحان امام مبنى وزارة الداخلية وسط البلد
27933331
27933332
27933334
فرع مدينة نصر
16 أ امتداد رمسيس
24023074
24028467
فرع المبتديان
8 ش جريدة السياسة السيدة زينب (المصنع)
23654315
23680153
موقع الشركة
قديم 06-04-2011, 01:47 PM
الصورة الرمزية SpareCar
SpareCar SpareCar غير متواجد حالياً
مدير العلاقات العامة (سبير كار)
من انا؟: amir mohmd mstfa
التخصص العملى: general relation manager in spare car group

SpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond reputeSpareCar has a reputation beyond repute

جروب سبير كار على الفيس بوك
http://www.facebook.com/group.php?gi...5136269&v= wall

الفروع
مول سبير كار
التجمع الخامس ش التسعين مركز المدينة الاول
بجوار شركة ناتا
0127933332
وسط البلد
26 ش الشيخ ريحان امام مبنى وزارة الداخلية وسط البلد
27933331
27933332